שחקן העבר של איפסוויץ', ארסנל ונבחרת אנגליה, פול מארינר, הלך לעולמו בגיל 68. "אנחנו מודיעים בצער שפול נפטר אתמול בשלווה כשהוא מוקף במשפחתו, לאחר מאבק קצר בסרטן המוח", נאמר בהודעה שהעבירה משפחתו.
מארינר נחשב לכוכב הגדול בכל הזמנים של איפסוויץ', במדיה כבש 139 שערים ב-339 הופעות. הוא הוליך את הקבוצה הצנועה, שכבר שנים לא נמצאת בפרמייר-ליג, לזכייה בגביע האנגלי ב-1978 ובגביע אופ"א ב-1981. בנבחרת אנגליה סיפק 13 שערים ב-35 הופעות והופיע איתה במונדיאל 1982 בספרד.
3 צפייה בגלריה
פול מארינר
פול מארינר
פול מארינר במדי נבחרת אגנליה
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
פול מארינר
פול מארינר
139 שערים ב-339 הופעות במדי איפסוויץ'. מארינר
(צילום: AP)
הרגע הגדול שלו בנבחרת אנגליה היה שער הניצחון על הונגריה במוקדמות מונדיאל 82. לאנגלים הספיק נקודה כדי לעלות לגביע העולמי ומארינר קבע 0:1 שנשמר עד לסיום. את דרכו הוא החל בפלימות' ועבר גם בארסנל, פורטסמות' עד שסיים את הקריירה בליגות האוסטרלית והאמריקאית. הוא פרש סופית בשנת 1992.
בעשור הקודם הוא הדריך את פלימות' (2009-2010) ואת טורונטו הקנדית (2012-2013). "פול חי חיים מלאים והיה בר מזל מספיק כדי לייצג קבוצה של מועדוני כדורגל פנטסטיים, כמו גם את ארצו", מסרה משפחתו. "כל מי שהכיר את פול יעיד על חוש ההומור הגדול שלו, על התשוקה שלו לחיים ולעבודתו. כל מי שהיה סביבו לאורך השנים יתגעגע אליו מאוד".
3 צפייה בגלריה
פול מארינר
פול מארינר
בעשור הקודם ניסה את מזלו באימון. מארינר
(צילום: AP)
השער של מארינר שהעלה את אנגליה למונדיאל 1982
בנבחרת אנגליה ספדו למארינר
פלימות', הקבוצה בה החל את הקריירה, בציוץ מרגש
חברו הקרוב ומי ששיתף איתו פעולה בנבחרת אנגליה, גורדון היל, צייץ בטוויטר: "קיבלתי את הבשורה העצובה לפני כמה שעות. לבי נשמר. תנוח בשלום, אתה תמיד תהיה איתי ואזכור אותך לטובה". גם הקבוצות בהן שיחק, ביניהם פלימות' ואיפסוויץ', ספדו לו בציוצים בטוויטר.