ב-CIES פרסמו הערב (רביעי) דירוג מחמיא מאוד לאוסקר גלוך. לפי הסטטיסטיקה, הישראלי הוא הספרינטר השמיני בטיבו מבין הקשרים ההתקפיים בכדורגל העולמי.
הנתון שלפיו נקבע הדירוג הוא היחס בין כמות הספרינטים של השחקן במשחק לכמות הספרינטים הצפוייה שלו במשחק, שנקבעת לפי העמדה בה משחק וסגנון המשחק של הקבוצה (כמה היא מחזיקה בכדור, מספר המסירות שהיא רושמת בממוצע למשחק וכמה ישיר היא משחקת). היחס של גלוך הוא 1.38.
1 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
עובד קשה. גלוך
(צילום: Luzzani/Getty Images)
ב-CIES בחנו 28 ליגות מסביב לעולם, ולצורך הדירוג נלקחו בחשבון כל המשחקים שהתקיימו בליגות המדודות העונה (או בעונה שעברה בליגות "הפוכות" דוגמת ה-MLS) עד ה-27 בפברואר. לאחר מכן, הם חילקו את הכדורגלנים לשש עמדות: בלם, מגן, קשר אחורי/מרכזי, קשר התקפי, כנף וחלוץ.
כוכב נאפולי ויקטור אוסימן מדורג ראשון מבין החלוצים עם 1.93; המוביל בין שחקני הכנף הוא אלבארו גארסיה (ראיו וייקאנו); חוס טיל (איינדהובן) עומד בראש רשימת הקשרים ההתקפיים; סאסי ד'אלמיידה (פאו מהליגה השנייה בצרפת) מוביל את רשימת הקשרים המרכזיים/הגנתיים; ג'רמי פרימפונג (באייר לברקוזן) מוחץ את התחרות של המגנים עם היחס החיובי הגדול ביותר בסך הכל (2.1); ודנילו (יובנטוס) נמצא בראש הרשימה של הבלמים.