בדרך לשינוי דרמטי נוסף בענף הכדורגל? הערב (שלישי) דווח ב"טלגרף" האנגלי כי הגוף האחראי על חוקת המשחק, IFAB, צפוי לאשר את השימוש ב"כרטיס כתום", שיאפשר הרחקת שחקן ל-10 דקות בלבד.
לפי הדיווח, ב-IFAB הסכימו עקרונית לשינוי וטוענים שהפרמייר-ליג עשויה להיות הליגה שבה תיבחן האפשרות החל מהעונה הבאה. המטרה של הכרטיס הכתום היא לספק פתרון לעבירות חמורות ששוות יותר מכרטיס צהוב, אבל כאלו שלא מצדיקות הרחקה ישירה. בדיווח נתנו כדוגמה את העבירה שביצע בלם נבחרת איטליה ג'ורג'ו קייליני על בוקאיו סאקה האנגלי בגמר יורו 2021 כאשר משך בחולצתו בבוטות ומנע ממנו לצאת למתפרת - ועל כך קיבל רק כרטיס צהוב.
1 צפייה בגלריה
בקרוב יהיה גם כרטיס כתום בפרמייר-ליג?
בקרוב יהיה גם כרטיס כתום בפרמייר-ליג?
בקרוב יהיה גם כרטיס כתום בפרמייר-ליג?
(צילום: Naomi Baker/Getty Images)
מארק בולינגהאם, יו"ר ההתאחדות האנגלית ומנהל ה-IFAB, אמר בין היתר: "יש שחקנים שמבצעים עבירה - אני יודע שיש שקוראים לזה עבירה טקטית - שמונעת התקפה מבטיחה, והם עושים אותה בידיעה שהם יקבלו כרטיס צהוב, ואנחנו חושבים זה ממש מפרק את המשחק. יכול להיות שהם לא היו עושים את זה אם הם היו יודעים שהם יורחקו ל-10 דקות".
ענף הכדורגל חווה לא מעט שינויים גדולים בשנים האחרונות, בראשם הכנסת שיפוט הווידיאו (VAR) והגדלת מכסת החילופים משלושה לחמישה. יכול להיות שכעת אנחנו בדרך למהפכה נוספת.