נמנע פיגוע רצחני של ארגון הטרור דאעש נגד שחקני ואוהדי ריאל מדריד - כך חושף הבוקר (שני) העיתון "אל קונפידנסיאל" הספרדי.
על-פי הפרסום הדרמטי, פעולה משטרתית, שנערכה לאחרונה על ידי הזרוע של המשמר האזרחי הספרדי, סיכלה פיגוע גדול בסנטיאגו ברנבאו. כמו כן, במבצע המשטרתי נעצרו תשעה חשודים במקומות שונים: ג'ירונה, קאדיס, אלמריה וטנריפה. שניים מתוכם כבר נשלחו למאסר.
2 צפייה בגלריה
סנטיאגו ברנבאו
סנטיאגו ברנבאו
פעולה משטרתית מנעה פיגוע בברנבאו
(צילום: Denis Doyle/Getty Images)
הפעולה הזו באה בעקבות תצלום שהופץ לפני רבע גמר ליגת האלופות, בו נראו איומים על אצטדיון האמירויות, המטרופוליטאנו, הברנבאו והאליאנץ ארנה. העיתון מפרסם כי במחלקת התעמולה של דאעש הפיקו תכנים גרפיים באנגלית שביקשה ממחבל לחכות במקום בו האוטובוס של ריאל מדריד מגיע לאצטדיון ולהצביע עליהם ועל האוהדים שלהם.
הודעה שנייה נועדה למחבל שיבצע את הפיגוע, היתה: "אח יקר שלי באל-אנדלוס. משימה חשובה מאוד מחכה לך. התערבב בהמון, הסח את דעתם של אנשי האבטחה בעזרת אמצעים מאולתרים ותפוס את תשומת הלב שלהם, ופעל בנחישות להשגת המטרה העיקרית שלך".
2 צפייה בגלריה
אוהדי ריאל מדריד
אוהדי ריאל מדריד
אוהדי ריאל מדריד
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)
כזכור, לפני פחות מחודש, משטרת קלן עצרה צעיר בן 23 החשוד בחברות בדאעש. זאת לאחר שהגיש מועמדות לעבודה כמאבטח באירועים שיתקיימו בסמוך לאצטדיון ריין אנרג'י בקלן. על פי הדיווח, שייוכו של הצעיר בעל הכינוי "ספויאן טי" לארגון התגלתה במהלך בדיקת רקע שביצעו הרשויות לבקשת המשרה שהגיש לאחת מחברות האבטחה.
יש לציין כי לפני כחודשיים הפרקליטות למלחמה בטרור בצרפת פתחה בחקירה דומה בעקבות מעצרו של נער בן 16, בחשד שתכנן לבצע פיגוע במשחקים האולימפיים, שייצאו לדרך בעוד כחודש וחצי בפריז.
כל שערי ריאל מדריד ב-2023/24 בלה ליגה
(באדיבות ONE)