בגיל 72 ואחרי 38 שנים כמאמן כדורגל: קלאודיו ראניירי הודיע כי על פרישה. ראניירי השאיר בליגה את מועדונו האהוב קליארי בסרייה A, מחזור לסיום העונה, והחליט לתלול את המשרוקית.
ראניירי החל לאמן ב-1986 בליגות הנמוכות באיטליה, קליארי נתנה לו הזדמנות ב-1988 והוא אימן אותה בהצלחה במשך שלוש שנים (הוביל אותה מהליגה השלישית לליגה הראשונה). לאחר מכן עבר בנאפולי, פיורנטינה, צ'לסי, ולנסיה ואתלטיקו מדריד.
2 צפייה בגלריה
קספר שמייכל קלאודיו ראניירי
קספר שמייכל קלאודיו ראניירי
ראניירי והתואר הבלתי נשכח של לסטר
(צילום: גטי אימג'ס)
2 צפייה בגלריה
קלאודיו ראניירי
קלאודיו ראניירי
נפרד מהכדורגל בגיל 72. ראניירי
(צילום: Alessandro Sabattini/Getty Images)
בעונת 2015/16 אימן את לסטר האנגלית עימה עשה את הבלתי ייאמן והוביל אותה לזכייה בפרמייר-ליג, במה שנחשב לאחד מההישגים הכי מרשימים בתולדות הכדורגל. המינוי שלו לתפקיד ביולי 2015 נתקל בביקורות רבות לאחר שהחליף בלסטר את נייג'ל פירסון, שהצליח להציל את הקבוצה מירידה בצורה הירואית. ההישג האדיר שלו והאליפות בה זכה עם הקבוצה, שתקציבה היה בסך הכל 55 מיליון פאונד, הביאו לו את תואר מאמן השנה של פיפ"א לשנת 2016. רק שכמה חודשים לאחר אותו הישג פוטר ממנה, בהחלטה שהפתיעה את כל חובבי הכדורגל ברחבי העולם.
אחרי הפיטורים מלסטר המשיך המאמן האיטלקי לנדוד בין מועדונים. ובין היתר אימן בפולהאם, ווטפורד ורומא בלי הצלחות יוצאות דופן. יחד עם זאת, בסופו של דבר הוא סיים את הקריירה עם טעם מתוק. הוא חזר לקליארי בעונה שעברה, הצליח להעלות אותה ליגה, והעונה הצליח להשאיר אותה בסרייה A למרות שהקבוצה הייתה מועמדת לירידה. קליארי נפרדה ממנו בפוסט מרגש: "תודה מיסטר על כל מה שעשית עבורנו, ביחד השגנו דברים מדהימים".
נגמר הסיפור: ססואלו מפסידה 2:0 לקליארי
(באדיבות ONE)