לא הרבה היה חסר כדי שארסנל תסיים את משחקה הראשון העונה בליגת האלופות עם הפסד לאטאלנטה. למזלה, היה לה את דויד ראיה, שסיפק תצוגה בלתי נשכחת בשער, כולל הדיפת פנדל של מתאו רטגי בדקה ה-51 ולאחר מכן הציל את נגיחת הריבאונד בהצלה כפולה מהסרטים.
ב'BBC' נכתב כי מדובר ב"הצלה שידברו עליה במשך שנים רבות". פרשן הטלוויזיה לאון אוסמן הוסיף: "ההצלה הראשונה הייתה יוצאת מן הכלל, ברגע שהכדור קפץ שמאלה הוא זינק על הרגליים, רטגי חשב שיש לו מספיק זמן כדי לנגוח". שחקן העבר רובי סבאג' אמר: "זאת אחת ההצלות הכי גדולות שראיתי. ההדיפה השנייה הייתה מעולם אחר. איך הוא קם כל-כך מהר? רטגי היה צריך לנגוח בכל הכוח, אבל התגובה של השוער הייתה פשוט מדהימה".
2 צפייה בגלריה
שוער ארסנל דוד ראיה
שוער ארסנל דוד ראיה
זוכה לשבחים. דויד ראיה
(Justin Setterfield/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
שוער ארסנל דוד ראיה הודף את הפנדל של שחקן אטאלנטה מתאו רטגי
שוער ארסנל דוד ראיה הודף את הפנדל של שחקן אטאלנטה מתאו רטגי
"הדיפה מעולם אחר". ראיה עוצר את מתאו רטגי
(REUTERS/Alessandro Garofalo)
גם ב'מירור' החמיאו: "ראיה הוא אחד השוערים הטובים באירופה. קשה לחשוב על שוער טוב יותר בעולם כרגע. מדהים לחשוב שבעונה שעברה עוד התווכחו ותהו האם זו הייתה טעות להביא אותו במקום ארון ראמסדייל. הוא שוער ברמה עולמית".
רק לפני שבועיים ראיה סיפק הצלה כפולה נוספת מול אסטול וילה שזיכתה אותו בתואר "הצלת החודש" של אוגוסט בפרמייר-ליג, וגם אז הוא זכה לשבחים. בנוסף, הוא עצר ארבעה פנדלים מתוך שמונה במדי ארסנל, וב'טלגרף' צוין כי "בקצב הזה, ראיה יסיים את העונה עם סדרת ההצלות הכי מדהימה שראינו. הוא שובר שיאים כל שבוע".
ראיה עצמו התייחס להצלה המדוברת: "היה לי מזל להציל את הפנדל, אבל הדפתי בחוסר מזל היישר אליו, פשוט הייתי מספיק מהיר לזנק ולהציל את הריבאונד. הייתה הפסקה ארוכה, אז לקחתי את הזמן ללכת לצד ופשוט דיברתי עם מאמן השוערים כדי להיות בטוח לאן עדיף לזנק". גם מאמן ארסנל, מיקל ארטטה, התמוגג: "זו אחת ההצלות הכי טובות שראיתי בקריירה שלי".