השבוע לפני תשע שנים פוטר קרלו אנצ'לוטי מריאל מדריד. הוא אמנם הצליח עונה קודם לכן להביא לבירת ספרד את גביע הצ'מפיונס העשירי בתולדות הבלאנקוס (הלה דסימה) ואת גביע המלך, אבל ב-2014/15 קרסה סגנית האלופה הספרדית בכל החזיתות, והמאמן האיטלקי היה הראשון לשלם את המחיר.
גם תמיכת האוהדים לא עזרה לו. "זאת הייתה החלטה לא קלה", הסביר נשיא המועדון פלורנטינו פרס, "אבל אנחנו כאן לא כדי לקבל החלטת נוחות אלא נכונות. אנחנו צריכים אנרגיות חדשות, וקרלו הוא ללא ספק חלק מההיסטוריה שלנו".
3 צפייה בגלריה
אנצ'לוטי
אנצ'לוטי
בקצב שלו. אנצ'לוטי
(צילום: Alex Livesey/Getty Images)
מאז, כידוע, ובניגוד למחווה של פרס, חזר קרלו להיות גם חלק מהעתיד של ריאל מדריד, שהוסיפה מאז ארבעה גביעי ליגת אלופות לארון שלה, האחרון שבהם לפני שנתיים, עם האיטלקי על הקווים, שהמתיק את הקאמבק גם עם תואר אליפות מקומי. עם כל הכבוד לדור המאמנים החדש והאנרגטי, שדופקים ריצות אמוק על הקווים, מתדלקים את היציעים ורוקדים-מתחבקים עם הכוכבים, ריאל מצאה את הקצב שלה מחדש עם "הזקן" חמור הסבר, שבעוד שבוע יחגוג יום הולדת 65, ואולי שוב כאלוף אירופה.

בחזרה לשורה הראשונה

והאמת היא, שזה קרה אחרי שלעולם הכדורגל כבר היה נדמה שהוא איבד את המקום שלו בשורה הראשונה של מאמני אירופה.
החתימה של אנצ'לוטי באברטון בדצמבר 2019, אחרי הפיטורים מנאפולי (בעקבות שבעה משחקים ללא ניצחון ליגה וסכסוך עם הנשיא אורליו דה לאורנטיס), לא הייתה קלה לעיכול. בכל זאת, מדובר באחד המאמנים הגדולים בכדורגל האירופי, והנחיתה בגודיסון פארק לא כל כך התכתבה עם רקורד שכלל שלושה גביעי ליגת אלופות וזכייה באליפות בארבע ליגות שונות – ספרד (ריאל), אנגליה (צ'לסי), איטליה (מילאן), וגרמניה (באיירן מינכן) – הישג שיא בין האנשים שעל הקווים.
3 צפייה בגלריה
נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס
נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס
עליות ומורדות. פרס
(צילום: רויטרס)
אבל אחרי שנה וחצי התברר שהמעבר לכחולים מליברפול היה גם פחות טבעי עבור האיטלקי עצמו, שניצל סעיף יציאה בחוזהו וחזר בקיץ 2021 למדריד אחרי שנעל עונה במקום העשירי בפרמייר-ליג. "נהניתי מהתקופה שלי באברטון", הודה המאמן, "אבל קיבלתי הזדמנות לא צפויה, ואני מאמין שזה המהלך הנכון עבורי ועבור משפחתי".
עד כמה נכון? על פי החוזה החדש הרוויח אנצ'לוטי במדריד 6 מיליון אירו בעונה, 2 מיליון אירו פחות מהחוזה שהיה לו באברטון. בשתי מילים: מאוד נכון. לפני חצי שנה הוא גם שם סופית קץ לשמועות על האפשרות שיאמן את נבחרת ברזיל, כשהאריך בדצמבר 2023 את חוזהו עד 2026. עם זאת, הפעם התווסף להסכם סעיף שאולי העיד על השלב שבו נמצאים היחסים בין הצדדים בנקודת הזמן ההיא, ואולי גם הנוכחית.
על פי "האתלטיק", החתימה לא אומרת שהמאמן בהכרח יעמוד על הקווים עד 2026, ולמועדון ישנה אפשרות להעביר אותו לתפקיד אחר. בריאל כמובן מיהרו להבהיר שמדובר דווקא בביטוי של הערכה כלפי אנצ'לוטי, ושל הרצון לשמור אותו במועדון גם בעתיד, אחרי שזכה בלא פחות מעשרה תארים בשתי הקדנציות בלבן.

"זה תמיד אותו הדבר"

במוצ"ש הוא וריאל יתמודדו מול דורטמונד בגמר ליגת האלופות (22:00). לקראת חצות, הוא כבר יוכל לחגוג תואר 11 עם הבלאנקוס, ועל הדרך לפתוח פער בפסגת טבלת הזכיות של מאמנים בצ'מפיונס עם החמישי שלו, כששמות כמו פפ גווארדיולה (3) וזינאדין זידאן (3) נמצאים מאחור, ומאמני-על כמו ז'וזה מוריניו (2) ויורגן קלופ (1) ככל הנראה כבר לא יעקפו אותו.
3 צפייה בגלריה
חוגג את הזכייה בגמר הצ'מפיונס ב-2022
חוגג את הזכייה בגמר הצ'מפיונס ב-2022
חוגג את הזכייה בגמר הצ'מפיונס ב-2022
(צילום: David Ramos/Getty Images)
"הזיעה הקרה תגיע כנראה בשבת אחה"צ", אמר המאמן ממרום ניסיונו לקראת נקודת הרתיחה הערב (22:00). "הפחד לקראת מעמד כזה הוא נורמלי, אני יודע, אבל הקבוצה שלי נותנת לי ביטחון ותקווה. הם נראים לי מפוקסים, הם ב'מוד' הנכון לגמר ליגת האלופות".
עבורו כמאמן זהו גמר שישי, אחרי שניצח ארבעה והפסיד אחד – מהם אחד כואב במיוחד לליברפול, בפנדלים, אחרי שקבוצתו מילאן כבר הוליכה 0:3. "זה תמיד אותו דבר לקראת המשחקים האלה. התרגשות, אושר, להיות מעורב במשחק הכי חשוב של העונה", הוא סיכם ולא התאפק לפני ששחרר עקיצה, ככל הנראה אל עבר כל ענקי הדור החדש: "אנחנו עוד לא בחופש, והקבוצות האחרות כן. הן יראו את המשחק בטלוויזיה".
פורסם לראשונה: 13:50, 31.05.24