לוקסמברג היא ללא ספק אחת מהנבחרות המפתיעות בקמפיין מוקדמות היורו הנוכחי. היא מדורגת במקום השלישי בבית שלה, מקדימה נבחרות כמו בוסניה ואיסלנד וביום בהיר עוד יכולה לחלום על הופעה היסטורית באליפות אירופה. רק שאתמול היא חזרה לממדיה האמיתיים עם תבוסה משפילה 9:0 בפורטוגל.
מאמן לוקסמבורג, לוק הולץ, היה כל-כך מובך מההופעה של נבחרתו, עד שבדקה ה-83, כשברונו פרננדש כבש את השמיני של הפורטוגלים, הוא פשוט עזב את מקומו על הספסל וירד לחדר ההלבשה. לאחר כמה רגעים חזר למקומו והספיק לחזות גם בשער התשיעי. אאוץ'.
3 צפייה בגלריה
הולץ
הולץ
החלטה מוזרה. הולץ
(צילום: AP Photo/Joao Matos)
הולץ נוטש את המגרש אחרי השער השמיני של פורטוגל
הצעד של הולץ כמובן חרך את הרשת והוא עצמו לא התנצל על כך במסיבת העיתונאים. "אין הרבה דברים שאני יכול להגיד כעת", סיפר הולץ. "הייתי במצוקה, מאוכזב. זו הייתה תחושה נוראית, שלילית".
על היכולת החלשה של נבחרתו, שדווקא הגיע למשחק אחרי שלושה ניצחונות רצופים: "לא היינו מספיק טובים. שום דבר לא עבד, טכנית, במהירות, בכל תחומי המשחק. לפני המשחק אמרתי שהיום אני לא בונה על שום נקודות שניקח, אבל זו הייתה אכזבה מוחלטת ותסכול עצום. באוקטובר כבר יש לנו שני משחקים חשובים מאוד".
3 צפייה בגלריה
קוראץ' מלוקסמבורג בהלם, רגע לאחר השריקה
קוראץ' מלוקסמבורג בהלם, רגע לאחר השריקה
קוראץ' מלוקסמבורג בהלם, רגע לאחר השריקה
(צילום: EPA/RICARDO NASCIMENTO)

שיא היסטורי

מהעבר השני, עבור הפורטוגלים מדור בשיא היסטורי: הניצחון הגבוה ביותר במוקדמות. בכלל, הם בדרך הבטוחה לעלייה ולהבטחת המקום הראשון בבית. הם עם 18 נקודות מ-18 אפשריות ויחס שערים מטורף של 0:24. אתמול הם דרסו את לוקסמבורג גם בלי כריסטיאנו רונאלדו.
"זה היה משחק מושלם שלנו", הודה המאמן רוברטו מרטינס. "זה היה מושלם כי לשחקנים היתה אותה הגישה עד הדקה האחרונה. זה מאוד קשה להמשיך ולשחק באותו הריכוז כשאתה מוביל בארבעה או חמישה שערים. אלה מספרים מדהימים, אבל זו נקודת התחלה. אנחנו צריכים להמשיך להשתפר, כמו שראינו נגד סלובקיה".
3 צפייה בגלריה
נבחרת פורטוגל חוגגת
נבחרת פורטוגל חוגגת
חגיגה היסטורית שחקני פורטוגל
(צילום: REUTERS/Pedro Nunes)
הגיבור, אם אפשר לקרוא לזה כך, של המשחק היה גונסאלו אינאסיו, שסיים את הופעת הבכורה שלו במדים הלאומיים עם צמד: "תמיד עבדנו כדי להשיג יותר וזה מה שקרה. מכאן אני רוצה להמשיך לעבוד, לעשות את העבודה שלי ולהתקדם", הסביר. אגב, פורטוגל תוכל להבטיח רשמית את ההעפלה ליורו בגרמניה אם תנצח את סלובקיה בחלון הבא.

הממים ברשת היו דווקא על רונאלדו החסר