פרטיזן בלגרד ושחקנה הישראלי ביברס נאתכו ספגו אמש (שני) את ההפסד הכי כואב מבחינתם – בדרבי ביתי, נגד הכוכב האדום של עומרי גלזר. ואם זה לא הספיק, הוא היה הפעם צורב במיוחד - הגדול ביותר שלה אי פעם ליריבה העירונית – 4:0.
הקהל של פרטיזן, שלא ידוע במתינות שלו, התקשה לקבל את התוצאה, וכחלק מהתגובה הזועמת של חלקם, נפגע גם מאמן הקבוצה ואקס מכבי חיפה, אלכסנדר סטנוייביץ'. נאתכו, אגב, הוחלף במחצית.
על פי דיווחים בסרביה, האוהדים הכו את המאמן והשחקנים וב"ספורטל" כינו את האירוע "הקטטה הגדולה ביותר בהיסטוריה של פרטיזן". אל מסיבת העיתונאים הגיע סטנוייביץ' כשהוא חבוש במצחו. הפגיעה, לדבריו, הייתה כתוצאה מחפצים וכוס שהשליכו אוהדים אל עבר השחקנים ואנשי הקבוצה, ומחתיכת זכוכית שפגעה בראשו.
"מה אפשר להגיד אחרי תוצאה כזו, בושה לנו ולי", אמר המאמן שנראה בעיקר המום. "הכוכב האדום הראו קלאס ביחס אלינו. אני לוקח אחריות על כל זה. זאת התבוסה הקשה ביותר שחוויתי. אבל אני חייב לכבד אתכם ולדבר אחרי משחק כזה".
"אוהדים זועמים שברו כוס בחדר ההלבשה", הסביר המאמן בדמעות את הפציעה. "זה קרע אותי. הכוס נשברה והכל עף עליי. היה הרבה דם. באתי רק לחלוק לכם כבוד. היו שם קריאות קשות, שמכרתי את הקבוצה. אני אמכור את פרטיזן?".
בעקבות התבוסה מעמדו של סטנוייביץ' בן ה-50 התערער, כשלאחר שמונה מחזורים מדורגת קבוצתו במקום התשיעי (11 נקודות, משחק חסר), לעומת הכוכב שמוליכה את הטבלה (21 נקודות). זוהי הקדנציה השלישית של המאמן בפרטיזן. באפריל 2014 הוא מונה למאמן מכבי חיפה אולם לאחר 15 מחזורים בעונת 2014/15 הוא פוטר מתפקידו לאחר שצבר 19 נקודות.
הכוכב האדום הקומוניסטית במקורה ופרטיזן בלגרד הבנויה על ערכי הצבא היוגוסלבי חולקות ביניהן את כל האליפויות של הליגה הסרבית מאז שיצאה לדרך כמפעל עצמאי ב-2006 לאחר הפיצול ממונטנגרו (8:10 לכוכב). אבל בשנים האחרונות זו ליגה של קבוצה אחת. פערים כלכליים אדירים נפתחו, ובעונה שעברה זכתה הכוכב באליפות השביעית ברציפות.