נכון, עבור רוב חובבי הכדורגל זה היה עוד משחק בשלב הליגה החדש בליגת האלופות, לא כזה שיקבע גורלות. אבל אם תשאלו כל אוהד ברצלונה ה-1:4 אתמול (רביעי) על באיירן מינכן היה הרבה יותר מעוד ניצחון.
ארבע שנים אחרי ה-8:2 המשפיל לבווארים ברבע גמר ליגת האלופות, בארסה הצליחה סוף-סוף "להחזיר" לבאיירן על התבוסה ההיא. למעשה הניצחון אתמול במונז'ואיק קטע עבור הקטלאנים רצף של שישה הפסדים מול באיירן - ארבעת האחרונים שבהם מבלי שברצלונה כבשה ולו שער אחד לרפואה.
6 צפייה בגלריה
ראפיניה
ראפיניה
שלושער בהופעה ה-100 בבארסה. ראפיניה
(צילום: Pedro Salado/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
ראפיניה
ראפיניה
ערב שלא ישכח הרבה מאוד זמן. ראפיניה
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
6 צפייה בגלריה
ראפיניה חוגג עם מרטינס
ראפיניה חוגג עם מרטינס
ראפיניה חוגג עם מרטינס
(צילום: Pedro Salado/Getty Images)
והנה, אתמול ברצלונה "עשתה באיירן" לאימפריה הגרמנית, הודות להצגת ענק של ראפיניה, שכבש שלושער אדיר. רוברט לבנדובסקי, שכיכב שנים במינכן, השלים את החגיגה. ועל הקונצרט ניצח האנזי פליק, שלא רק אימן במינכן, אלא זכה איתה בטרבל מרהיב ואף הוביל אותה ל-2:8 ההיסטורי ב-2020, בדרך לזכייה בליגת האלופות.
סגירת חשבונות של בארסה? כנראה שכן. אפילו כוכב הערב, שלא שיחק ב-8:2 ההוא, מסכים עם הקביעה: "זו הייתה נקמה בשביל האוהדים", אמר ראפיניה. "בתור שחקנים אנחנו לא מסתכלים על העבר, אלא מתמקדים תמיד במשחק הבא, אבל גם אני סבלתי מההפסדים האלה לבאיירן - כאוהד".
"רסיטל": שער ה"מונדו דפורטיבו"
שער ה"ספורט" והכותרת הזהה
הברזילאי פתח את מסכת ההבקעות כבר אחרי 54 שניות בלבד - מה שהיה לשער השני הכי מהיר בתולדות המועדון בליגת האלופות, אחרי זה של מארק ואן בומל תוך 36 שניות נגד פנאתינייקוס ב-2005. הארי קיין אמנם השווה, אבל לבנדובסקי דאג להחזיר את היתרון לבארסה וראפיניה קינח עם שני שערים נפלאים במחצית השנייה.
"זה היה ערב מדהים ומיוחד", הוסיף ראפיניה, שכיכב ביום שבו חגג את הופעתו ה-100 במדי הבלאוגרנה. הוא כמובן נבחר בסיום למצטיין המשחק מטעם אופ"א. "אני מאוד שמח על היכולת שלי, אבל ניצחנו כקבוצה", הבהיר.
6 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
כבש מול האקסית. לבנדובסקי
(צילום: LLUIS GENE / AFP)
"זה משחק שלעולם לא אשכח", המשיך הברזילאי. "אני אתן את גביע ה-MVP לבן שלי, עוד תואר שיהיה לו בבית, למרות שהוא בטח היה מעדיף את כדור המשחק. ועדיין, זה גביע שמראה מה אני יכול לעשות בליגת האלופות. מאז שחתמתי פה חלמתי על לילות מהסוג הזה, לשחק במשחקים האלה ולעשות את ההבדל".
בסך הכל סופרת הקבוצה של פליק 17 שערים בארבעת הניצחונות האחרונים שלה בכל המסגרות. ראפיניה - שעלה אתמול עם סרט הקפטן - תרם במשחקים הללו 4 שערים ו-4 בישולים והמשיך בפתיחת העונה הפנטסטית שלו, שכוללת עד כה 9 כיבושים ו-8 בישולים בכל המסגרות. "אמרתי לפני המשחק שזה יכול להיות גם גמר ליגת האלופות. אולי לא כולם מסכימים איתי, אבל זו דעתי", אמר.
6 צפייה בגלריה
פליק
פליק
מצנן את האווירה. פליק
(צילום: LLUIS GENE / AFP)
הניצחון היה לא רק נקמה, אלא גם הצהרת כוונות לקראת הקלאסיקו מול ריאל מדריד בשבת ואולי גם לגבי זכייה אפשרית של המועדון בליגת האלופות. "לא, זה מוקדם מדי, רק התחלנו את העונה", ביקש המאמן פליק לצנן את הרוחות בסיום. "יש עוד דרך ארוכה, גם בליגה וגם בצ'מפיונס. אנחנו לוקחים משחק אחרי משחק. ברור שאנחנו מאוד גאים בתוצאה הזו, אבל בשבת יהיה לנו קשה. נרצה לספק עוד הופעה מעולה. זו תוצאה מדהימה מול קבוצה פנטסטית, שנותנת לנו ביטחון לקראת ריאל".
התקשורת הקטלאנית כמובן יצאה מגדרה. ה"מונדו ספורטיבו" וה"ספורט" בחרו בכותרת זהה: "רסיטל". עוד הוסיפו שם: "זה היה ניצחון היסטורי וערב שלא יישכח במונז'ואיק. מסיבה של ממש".
6 צפייה בגלריה
קיין
קיין
הפנים של קיין אומרות הכל, אתמול במונז'ואיק
(צילום: REUTERS/Albert Gea)

קיין: "לא צריך להיכנס לפאניקה"

מהעבר השני, באיירן ירדה חבולה וכואבת וסופרת כבר שני הפסדים בליגת האלופות. המאמן וינסנט קומפני דווקא טען שהתוצאה קצת משקרת. "מה שאני יכול לחלוק כרגע זה איך הרגשנו כשהמשחק התנהל בהתחלה או במחצית הראשונה", אמר במסיבת עיתונאים. "אני חושב שכולנו, וגם אתם, הרגשתם אחרי השער של הארי קיין שאנחנו יכולים להשיג נקודה או יותר מול ברצלונה. אנחנו צריכים ללמוד מהמשחק הזה ולחזור חזקים יותר".
תומאס מולר הוסיף: "ברור שההרגשה לא טובה. באנו לכאן לנצח, אבל הפסדנו 4:1, אז יש הרבה עבודה לעשות. זה נראה כאילו היינו חסרי ביטחון. לא לחצנו כמו שרצינו, לא הייתה לנו ההחזקה והשליטה בכדור שאליהן כיוונו". קיין, שכבש את שערו ה-14 העונה בכל המסגרות, סיכם: "הפסד כואב, אבל לא צריך להיכנס לפאניקה. נלמד מזה".