ברצלונה בכושר שיא, רוברט לבנדובסקי לא מפסיק לכבוש, אבל אוהדי ברצלונה התרגשו מרגע אחד מסוים במהלך ה-1:5 הגדול אתמול (ראשון) על סביליה בליגה הספרדית. זה קרה בדקה ה-83, כאשר גאבי נכנס כמחליף ולמעשה חזר למגרשים לאחר פציעה שהשביתה אותו ל-11 חודשים.
גאבי שב לכר הדשא, כשהחליף את חברו הטוב פדרי, שגם העביר לו את סרט הקפטן - והאצטדיון כולו קם על הרגליים והריע לקשר הצעיר. התגובה האמוציונלית של האוהדים הותירה רושם עז אפילו על מאמן בארסה, האנזי פליק. "זה עשה לי צמרמורת, רגע נדיר", אמר פליק במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק. "אני שמח על התוצאה, במיוחד עבור גאבי. זה באמת מדהים לראות את האווירה באצטדיון ואת האוהדים. אני אוהב את זה".
3 צפייה בגלריה
גאבי
גאבי
ריגש. גאבי
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
מוכנה לקלאסיקו: בארסה עם 1:5 על סביליה
(באדיבות ONE)
כל חשש שהסגנון האינטנסיבי של גאבי ייפגע בעקבות הפציעה הארוכה התפוגג במהירות. הקשר בן ה-20, הידוע בסגנון המשחק האנרגטי שלו, מיד זינק לתוך המשחק ונכנס לעימותים בלהט האופייני לו. פליק ציין כי "העוצמה שהוא הביא למשחק כשנכנס הייתה טובה. אבל זה נורמלי, זו דרך המשחק שלו. לפעמים זה בסדר להיות יותר רגוע, אבל זה לא הסגנון שלו".
עבור גאבי, החזרה הייתה שיאם של 349 ימים של ציפייה ועבודה קשה. "חלמתי על זה במשך חודשים רבים", הוא שיתף את העיתונאים לאחר המשחק. "אני אסיר תודה לחבריי לקבוצה שהקלו עליי את התהליך".
3 צפייה בגלריה
גאבי
גאבי
פדרי מעביר לגאבי את סרט הקפטן
(צילום: Josep LAGO / AFP)
הקשר הצעיר גם שיתף בקשיים שחווה בזמן ההיעדרות מהמגרש: "הדבר הקשה ביותר הוא לא לשחק, לצפות מבחוץ. זה מתסכל, זה קשה. צריך ליהנות מכל רגע והזמן מחוץ למגרש מאפשר לך להעריך את הדברים שיש לך. אני מרגיש בר מזל לחזור".
חזרתו של גאבי הייתה, כאמור, הדובדבן שבקצפת על ערב ענק מצד מוליכת הליגה הספרדית (שמקדימה בשלוש נקודות את ריאל). "כדורגל חלומי, פתחנו בסטייל את השבוע החשוב", נכתב ב"מונדו דפורטיבו". גם ב"ספורט" הקטלאני הוסיפו: "אחד המשחקים המהנים והמרשימים של בארסה העונה, ואנחנו רק באוקטובר".
3 צפייה בגלריה
פדרי וימאל חוגגים בקונצרט של בארסה
פדרי וימאל חוגגים בקונצרט של בארסה
"אחד המשחקים המהנים והמרשימים של בארסה העונה, ואנחנו רק באוקטובר"
(צילום: Josep LAGO / AFP)
לבנדובסקי המשיך בכושר ההבקעה שלו עם צמד, שהעלה את מאזנו ל-12 שערי ליגה ב-10 משחקים. בנוסף, הוא הגיע ל-366 שערים בחמש הליגות הבכירות ועקף את גרד מילר האגדי בדרך למקום השלישי. רק כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי כבשו יותר ממנו.
והנה, נראה כי ברצלונה מגיעה לשיאה בדיוק בזמן הנכון. הקבוצה עומדת בפני שבוע חשוב עם משחקים ברביעי נגד באיירן מינכן בליגת האלופות ובשבת הקלאסיקו הגדול ול ריאל מדריד. פליק בטוח במוכנות של הסגל שלו לקראת העימותים הגדולים הללו. "הם מוכנים. טוב, הם יהיו מוכנים", הבטיח. "הקבוצה תיתן 100% בכל משחק, בכל דקה".