התקרית הקשה ברפיח, שבה נהרגו עשרות אזרחים פלסטינים בשריפה במחנה עקורים שפרצה אחרי תקיפה של צה"ל נגד בכירים בחמאס, מעוררת גינויים ברחבי העולם נגד ישראל - וכעת גם בעולם הכדורגל נשמעת ביקורת נגד ישראל ותמיכה בפלסטינים. מספר כדורגלנים אף שיתפו פוסט שטוען שישראל ביצעה "טבח" ברפיח.
עשרות כדורגלנים מובילים העלו לסטורי שלהם באינסטגרם "כל העיניים לרפיח". ביניהם חלוץ אינטר מרקוס תוראם, מגן ברצלונה ז'ול קונדה, חלוץ פריז סן ז'רמן עוסמאן דמבלה, חלוץ צ'לסי ניקולס ג'קסון, חלוץ מילאן רפאל לאאו, איברהימה קונאטה מליברפול, ויליאם סאליבה מארסנל ועוד. מיותר כמעט לציין, כי כדורגלנים אלה לא גינו את אירועי 7 באוקטובר ואת הטבח שביצע חמאס.
1 צפייה בגלריה
הסטורי של בקהאם
הסטורי של בקהאם
הסטורי של בקהאם
כדורגלן העבר דייויד בקהאם שיתף פוסט של "יוניצף" (קרן האו"ם למען ילדים) ובו נכתב: "התמונות מרפיח מזעזעות את כולנו, כבר שבעה חודשים שאנחנו עדים לטרגדיה. חייבת להיות הפסקת אש עכשיו, יחד עם שחרור כל החטופים".
ז'ול קונדה מברצלונה אף שיתף פוסט בו נכתב: "היה טבח ברפיח. אין לצבא הישראלי הברברי גבולות, הוא גורם לאסון אחרי אסון בעזה". בנוסף לכל זאת, חכים זייש, שחגג אליפות עם גלאטסראיי בטורקיה, הגיע לחגיגות האליפות באיסטנבול עם דגל פלסטין. כמה ימים אחרי ה-7 באוקטובר, זייש כתב באינסטגרם שלו: "מהנהר עד הים, פלסטין תהיה חופשית".