מנצ'סטר סיטי חזרה בגדול למאבק האליפות אחרי ניצחון 0:1 בסטמפורד ברידג' על צ'לסי. גיבורי המשחק: צמד המחליפים של פפ גווארדיולה: ג'ק גריליש וריאד מחרז. הראשון בישל, השני כבש את שער הניצחון (63), שצימק את הפער מהמוליכה ארסנל ל-5 נקודות בלבד.
"המחצית הראשונה שלנו הייתה מרושלת", הודה פפ בסיום. "לא יצרנו הרבה מצבים, משחק הלחץ היה גרוע. פשוט לא היינו מאורגנים. במחצית השנייה זה כבר נראה אחרת". נראה אחרת, בעיקר לאור השינויים שביצע מאמן סיטי, שגם הודה בחיוך: "אני גאון. אחרי התיקו מול אברטון שאלו אותי למה לא ביצעתי חילופים עד הדקה ה-81. הפעם חשבתי על זה והכנסתי למגרש שחקנים הרבה לפני".
4 צפייה בגלריה
פפ
פפ
מרוצה רק מהמחצית השנייה. פפ
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
גריליש
גריליש
חשב שזה ייראה אחרת. גריליש
(צילום: EPA)
האמת, צ'לסי הייתה טובה יותר מסיטי, אבל הרבה פחות חדה. "יכולנו להפסיד, אבל במקום זאת צימקנו את הפער מארסנל. יש לנו שלוש נקודות פחות לשחק עליהן. זה אומר הרבה, אבל אנחנו צריכים להמשיך ולהוכיח את עצמנו כי מבחינת סיטי, זה נורמלי להיות בעמדה הזו אחרי ארבע אליפויות פרמייר-ליג בחמש השנים האחרונות", הוסיף גווארדיולה.
פפ כעס על הפרשנים, שעקצו את קבוצתו בחודש האחרון: "יש הלך רוח שבנובמבר כבר מאמינים שנזכה בתואר. לקבוצות אחרות אין לחץ כזה. זה הרי בלתי אפשרי. יש כאלה קבוצות שחושבות כבר בספטמבר שננצח את כולן. אחרי ארבע אליפויות, לא קל לדחוף את אותם שחקנים שוב". גווארדיולה התייחס גם לארסנל: "היינו מעדיפים להיות קרובים יותר אליה, אבל באופן שבו היא משחקת - מגיע לה להיות בפסגה".
4 צפייה בגלריה
ריאד מחרז שחקן מנצ'סטר סיטי
ריאד מחרז שחקן מנצ'סטר סיטי
בסוף הכדור הגיע אליו. מחרז
(צילום: רויטרס)
גריליש, שנכנס כאמור כמחליף, אמר: "אם להיות כנה, ההסגלות שלי בסיטי הרבה יותר קשה ממה שחשבת. בראש שלי חשבתי שאני הולך לקבוצה אלופה בה אשיג כל-כך הרבה שערים ובישולים. ברור שזה לא המצב. קבוצות נוהגות להתגונן מולנו".
הקשר דיבר גם על הבישול למחרז: "הורדתי את הראש בשביל להרים לרחבה ומיד חשבתי לעצמי 'ארלינג הולאנד יהיה שם. אחר כך שאלתי אותו 'איפה היית?' והוא ענה 'כולם היו שם אז הלכתי אחורה'. זה היה מוזר".

אובמיאנג על הכוונת: "זה כאילו הוא לא רצה לשחק"

הפרשנים בממלכה בעיקר קרעו לגזרים את צ'לסי, שאחרי ההפסד נמצאת אי שם במקום ה-10 מרחק 10 נקודות מהטופ-4, ועוד יותר גרוע - מרחק 10 נקודות מהקו האדום.
4 צפייה בגלריה
פוטר
פוטר
בדרך הביתה? פוטר
(צילום: רויטרס)
"האם זו צ'לסי שהאוהדים רוצים לראות - מחיאות כפיים אחרי הפסד?", שאל בציניות חלוץ העבר ופרשן BBC, כריס סאטון. "ב-20 השנים האחרונות זו הייתה קבוצה שזכתה בתארים, והיא רחוקה שנות אור משם. השאלה היא כמה טוד בוהלי מסוגל לסבול? אם יהיה הפסד לסיטי גם בגביע, אני תוהה האם הם יחשבו שהג'וב הזה גדול מדי על גרהאם פוטר. הרי אף אחד לא האמת האמין שצ'לסי תנצח את סיטי, וזה אומר הכל".
לא רק פוטר עמד בעין הסערה גם שני שחקנים של צ'לסי, שרשמו הופעת רפאים: הבלם מארק קוקרייה והחלוץ פייר אמריק אובמיאנג. "דיברנו כבר על תג המחיר שלו, והוא לא יודע לעשות הגנה. אם מישהו בכלל לא רוצה לעשות הגנה, זה עוד יותר חמור. לי זה היה נראה כאילו הוא לא רוצה להגן", תקף כוכב עבר נוסף, ג'יימי קראגר. סאטון התייחס לאובמיאנג: "זה כאילו הוא לא רצה להיות שם. פוטר בטח חושב לעצמו, 'הבחור הזה לא הולך לשחק אצלי יותר'".