מחר (22:00) תארח באייר לברקוזן את ווסטהאם למשחק הראשון מבין שניים במסגרת רבע גמר הליגה האירופית. אבל עם כל הכבוד לגודל המעמד, הראש של האוהדים ובעיקר הלבבות יהיו כבר במשחק ההיסטורי שמצפה להם ביום ראשון (18:30) בבאיי ארנה, נגד ורדר ברמן, שצפוי להיות גם משחק האליפות של המועדון.
לברקוזן בדרך לאליפות הראשונה בתולדותיה לאחר 120 שנות פעילות וחמש סגנויות, שתקטע רצף של 11 זכיות של באיירן מינכן, וזו לא סתם אליפות, מאחר שהקבוצה של צ'אבי אלונסו טרם הפסידה העונה. אם היא לא תפסיד בליגה הזה עד לסיום העונה, לה נותרו שמונה מחזורים, היא תקבל צלחת אליפות מוזהבת, ולא כסופה כבדרך כלל.
2 צפייה בגלריה
צ'אבי אלונסו
צ'אבי אלונסו
בדרך לשיא נוסף? אלונסו
(צילום:AP Photo/Manu Fernaandezr)
אי אפשר לעצור אותם
(באדיבות one)
לאחר 28 מחזורים צברה באייר לברקוזן 76 נקודות (24 ניצחונות ו-4 תוצאות תיקו) והיא רחוקה 16 נקודות מהדולקת אחריה, באיירן, כשנותרו 18 נקודות בקופה. ניצחון יבטיח למוליכה את האליפות.
יש לציין כי זה לא התואר היחידי בו יכולה לזכות הקבוצה עד סיום העונה, כשהיא מחזיקה בריצה מטורפת של 41 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות. היא עדיין יכולה לזכות בליגה האירופית (שם כאמור מצפה לה ווסטהאם ברבע הגמר) ובגביע הגרמני, שם מחכה לה בגמר קייזרסלאוטרן מליגת המשנה (ב-25 במאי).
2 צפייה בגלריה
באיירן מניפה את צלחת האליפות הכסופה
באיירן מניפה את צלחת האליפות הכסופה
באיירן מניפה את צלחת האליפות הכסופה
(רויטרס)
הרעיון לצלחת ייחודית לעונה נקייה מהפסדים התקבל בבונדסליגה בהשארת ארסנל של 2003/04, שחגגה אליפות פרמייר-ליג ללא אף הפסד. בליגה הבכירה בגרמניה, מדובר בהישג שטרם נרשם לאורך ההיסטוריה. בליגה המזרח גרמנית זה קרה פעם אחת (דנימו ברלין של 1982), ופעם נוספת בליגת תחת המשטר הנאצי (דרזנר של 1945). בבונדסליגה לנשים, הצליחה וולפסבורג לסיים עונה לא הפסדים, אך השחקניות הסתפקו בצלחת הכסופה הרגילה.
בכל מקרה, גם אם לברקוזן אכן תוכתר ביום ראשון לאלופה, הצלחת, המוזהבת או הכסופה, תוגש לה רק במשחק האחרון של העונה, נגד אוגסבורג, ב-18 במאי.