ההחלטה של מנצ'סטר יונייטד לשחרר את מייסון גרינווד מהקבוצה לאחר שנחשד במספר עבירות מין ואלימות, סיימה מעשית את הקריירה שלו בכדורגל האנגלי, אך נראה כי גם מעבר אפשרי שלו לליגה הסעודית עלול להיתקל בחומה בצורה. ב"דיילי מייל" פירסמו היום (רביעי) כי בעקבות עקיצות ששלח בעבר אל עבר כריסטיאנו רונאלדו, כנראה שהסיכויים שלו לשקם את הקריירה בממלכה האיסלאמית קלושים באותה מידה.
כזכור, החלוץ בן ה-21 נעצר בינואר 2022 לאחר שזוגתו דאז, הארייט רובינסון, פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה כי הוא הכה אותה, התעלל בה ואף כפה עליה לקיים עמו יחסי מין. רובינסון אף שיתפה תמונות וסרטון של החבלות הקשות. גרינווד נאשם בניסיון אונס, תקיפה, איומים, והתנהגות משפילה ברשתות החברתיות, כאשר חלק מהעבירות, על פי האישום, נמשכו כארבע שנים.
3 צפייה בגלריה
מייסון גרינווד
מייסון גרינווד
מה הלאה? גרינווד
(צילום: Naomi Baker/Getty Images))
בתחילת 2023, כמעט שנה מפרסום אירוע התקיפה, הודיעה המשטרה באנגליה על סגירת התיק, לאחר שעדת מפתח הפסיקה לשתף פעולה וגם בעקבות "עדויות חדשות ששפכו אור חדש". שילוב של הגורמים הללו הביא לכך שלא היה סיכוי ממשי להרשיע את גרינווד ועל כן, התביעה החליטה לסגור את התיק.
לאחר שמנצ'סטר יונייטד השלימה חקירה פנימית של המקרה, ולא מעט בזכות לחץ ציבורי של אוהדים וארגוני נשים, גרינווד שוחרר השבוע מקבוצתו, למרות סגירת התיק.
3 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
לא שוכח. רונאלדו
(צילום: Yazid al-Duwihi / AFP)
לאחר השחרור, עלתה השאלה היכן ישקם גרינווד את הקריירה שלו, שלפחות בכל הנוגע לכדורגל האנגלי, הגיעה אל סופה. פרסומים באנגליה, שבין היתר קושרים את גרינווד במעבר לאחד המועדונים הסעודיים, טוען כי השחקן לא יכול להגיע לאחת הקבוצות בממלכה. הסיבה? עקיצה ששלח בעבר אל עבר כריסטיאנו רונאלדו, אקס מנצ'סטר יונייטד ושחקן אל נאסר הסעודית בהווה. "הקריירה של רונאלדו מתה", פסק גרינווד בעקבות ההחלטה של הפורטוגלי להצטרף לליגה הסעודית. יש לציין כי בזמן אמת ננזף גרינווד על ידי ראשי מנצ'סטר יונייטד על חוסר הכבוד שהפגין כלפי שחקן העבר של המועדון, איתו שיתף פעולה במהלך עונת 2021/22.
"רונאלדו לא ידוע בעור העבה שלו", נכתב בדיווח, "הוא ממש התעצבן על הפרסום". עוד נטען כי השחקן העביר דרישה לראשי הליגה הסעודית שלא יחתימו את השחקן הצעיר בעתיד. הדברים מצטרפים למשקעים שיש בין הצדדים, כשהמעבר של רונאלדו בחזרה לאולד טראפורד פגעה בהשתלבות של גרינווד במנצ'סטר. "רונאלדו זוכה ליחס מיוחד בממלכה הסעודית", נכתב בפרסום. "ויש לו גם את הכוח למנוע ממועדונים להחתים את גרינווד".
3 צפייה בגלריה
סטיבן ג'רארד מאמן אסטון וילה
סטיבן ג'רארד מאמן אסטון וילה
גם כן הכחיש קשר להחתמת השחקן. ג'רארד
(צילום: גטי אימג'ס)
כמובן שהמשקעים הללו מצטרפים ליחסי הציבור הרעים גם כך שיש לשחקן בעקבות האישומים שמלכתחילה הוציאו אותו ממנצ'סטר יונייטד.
פרסומים אחרים טוענים כי דווקא מועדונים באיטליה וטורקיה יצרו קשר עם השדים האדומים במטרה לצרף את גרינווד, אבל רומא של ז'וזה מוריניו כבר הבהירה שהיא לא חלק מהקבוצות האלה. מנג'ר נוסף שהכחיש פרסומים שקשרו את החלוץ לקבוצתו – מאמן אל אטיפאק, סטיבן ג'רארד, שהגדיר את הדברים כ"פייק ניוז".