לאחר פסיקת פיפ"א אתמול (שישי) כי שגיב יחזקאל שחקן חופשי ויכול לחתום בכל קבוצה שירצה, מדווחים בטורקיה כי קבוצתו הקודמת אנטליהספור עלולה לספוג עונש כבד אם לא תשלם לו את הסכומים שהיא חייבת לו.
העיתונאי הטורקי קוראי גצ'קל, שמסקר את אנטליהספור, טוען כי הקבוצה חייבת ליחזקאל 1.4 מיליון אירו, ואם לא תשלם לו את הסכום במלואו בתוך חודש וחצי, היא תעמוד בפני סנקציות מפיפ"א בכל הנוגע להעברות עתידיות, עד כדי איסור רכישת שחקנים חדשים. יש לציין שכנגד הקבוצה עומדים שישה תיקים שונים בפיפ"א בעקבות אי-סדרים עם שחקנים שונים.
1 צפייה בגלריה
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
אנטליהספור עלולה לספוג עונשים כבדים אם לא תסדיר את חובותיה מולו. שגיב יחזקאל והמחווה לחטופים
(צילום: האתר הרשמי של אנטליהספור)
חודשים רבים חיכה יחזקאל לפסק הדין של פיפ"א בנוגע לתביעה שהגיש נגד אנטליהספור, וכאמור, אתמול הוא סוף-סוף הגיע. טענותיו של הקשר הישראלי התקבלו, והוא הפך לשחקן חופשי, כשבנוסף קבוצתו הקודמת חוייבה לשלם לו פיצוי של 100 אלף אירו.
פרקליטיו של יחזקאל מסרו כי "היום התקבל פסק הדין של פיפ"א בעניין תביעת שגיב יחזקאל לשחרור מהמועדון הטורקי אנטליהספור, אשר טען שהחוזה נשאר בתוקף ולא בוטל מעולם. לשמחתנו, בפסק דין מנומק נקבע כי טענות השחקן כי ההסכם אינו בתוקף התקבלו ונקבע כי ההסכם בוטל ב-24 בינואר. כעת, למעשה שגיב הוא במעמד שחקן חופשי. אנחנו שמחים כי לאחר המתנה ארוכה והליך קשה ומורכב, שגיב יוכל להמשיך, סוף סוף, בחייו המקצועיים".
יחזקאל עבר בסיום עונת 2023/24 לאנטליהספור הטורקית, בה הספיק להבקיע שישה שערים ולבשל שניים נוספים. בינואר האחרון הושעה בידי ההתאחדות הטורקית בשל המחווה שביצע לטובת החטופים במשחק ליגה. זאת אחרי שגם היה במעצר בלילה וחולץ על ידי מטוס פרטי בתום חוויה לא שגרתית ומפחידה.
כעת, יחזקאל צפוי לחתום במכבי ת"א, אצלה סיכם לשלוש שנים עוד בחודש שעבר - כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. השחקן צפוי לדרוש להכניס לחוזהו בקריית שלום סעיף שחרור לאחת מהליגות הבכירות באירופה עד לסיום חלון ההעברות ביבשת ב-31 באוגוסט.
לאזטיץ׳: אני פה 3 שבועות ומרוצה מהקבוצה
(ONE)