טוטנהאם החליטה לפטר את מאמנה נונו אספיריטו, ארבעה חודשים בלבד מאז שמונה לתפקיד. הקש ששבר את גב הגמל מבחינת הבעלים דניאל לוי וההנהלה היה ההפסד 3:0 למנצ'סטר יונייטד.
את הפגישה המכרעת בה הוחלט לפטר את המנג'ר הפורטוגלי ערכו לוי והמנהל הטכני פאביו פראטיצ'י. אין ספק ששריקות הבוז נגד אספיריטו באצטדיונה של טוטנהאם אחרי ההפסד הקשה ליונייטד תרמו להחלטה הסופית.
2 צפייה בגלריה
מאמן טוטנהאם, נונו אספיריטו סנטו
מאמן טוטנהאם, נונו אספיריטו סנטו
אספיריטו
(צילום: רויטרס)
פראטיצ'י אמר בהודעה שהוציאה טוטנהאם: "אני יודע כמה נונו והצוות שלו רצו להצליח, ועצוב לי שנאלצנו לקחת את ההחלטה הזאת. נונו הוא ג'נטלמן אמיתי, ותמיד נקבל אותו כאן. אנחנו רוצים להודות לו ולצוות שלו, ולאחל להם הצלחה בעתיד".
אחרי עשרה מחזורים טוטנהאם מדורגת רק במקום השמיני עם 15 נקודות (חמישה ניצחונות, חמישה הפסדים והפרש שערים שלילי). גם בליגה האיזורית התרנגולים לא מלהיבים. הם אמנם ניצחו 1:5 את מורה, אבל סיימו בתיקו 1:1 במחזור הפתיחה נגד ראן והפסידו במשחק האחרון 1:0 לוויטסה.
קונטה בדרך
מנג'ר צ'לסי לשעבר, אנטוניו קונטה, צפוי להחליף את אספיריטו. גם שמו של מאמן פורטו סרג'יו קונססאו הוזכר, אבל בתקשורת הבריטית פורסם שטוטנהאם כבר מנהלת מו"מ מתקדם עם האיטלקי, אשר על פי הדיווחים אמור לקבל משכורת של 15.5 מיליון ליש"ט בעונה.
קונטה היה מועמד להתמנות למנג'ר טוטנהאם כבר בקיץ האחרון, אבל דרישתו לקבל את המשכורת אותה הוא אמור לקבל כעת גרמה אז לפיצוץ המו"מ. התרנגולים טענו כי מדובר ב"דרישות מופרזות" לנוכח המצב הכספי של המועדון אחרי משבר הקורונה.
2 צפייה בגלריה
אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה
(רויטרס)
כעת, אחרי הכשלונות האחרונים, אמור האיטלקי לקבל את מבוקשו. הוא לא עבד בשום מקום מאז אז את אינטר בסיום העונה שעברה אחרי שהוליך אותה לזכייה באליפות איטליה לראשונה מאז 2010.

היה אמור להיות מוריניו החדש

אספיריטו בן ה-47, שהגיע לטוטנהאם בקיץ האחרון מוולבס, חתם במקור על חוזה לשנתיים עם אופציה לעונה שלישית. הוא אפילו זכה בתואר מאמן חודש אוגוסט בפרמייר-ליג, אחרי שהוביל את קבוצתו לשלושה ניצחונות רצופים, אלא שלאחר מכן החלה הנסיגה ביכולת. בטוטנהאם קיוו כי הפורטוגלי יוכל להצעיד את המועדון בחזרה לצמרת הפרמייר-ליג לצד הצלחה באירופה, כפי שעשה קודמו של ז'וזה מוריניו בתפקיד, מאוריסיו פוצ'טינו.
במועדון הסתמכו בעיקר על התוצאות היפות שהשיג בוולבס הקטנה, שכללו עלייה לפרמייר-ליג, העפלה לליגה האירופית וכן הגעה לחצי גמר הגביע האנגלי. בנוסף, בשתיים משלוש עונותיו עם הזאבים בפרמייר-ליג הוא סיים במקום השביעי המכובד.
פורסם לראשונה: 11:57, 01.11.21