שימון מרצ'יניאק, השופט ששובץ לשפוט את גמר ליגת האלופות בין מנצ'סטר סיטי לאינטר בשבת הבאה באיסטנבול, היה אחד הנואמים בכנס פוליטי של המפלגה הימנית הקיצונית בפולין מוקדם יותר השבוע. למרות זאת, אופ"א החליטה לאחר חקירה קצרה כי הוא יישאר השופט הראשי בגמר הצ'מפיונס בעוד שמונה ימים.
על פי פרסום ב"גרדיאן" הבריטי, מרצ'יניאק דיבר ארוכות בכנס אותו אירגן המנהיג של מפלגת הקונפדרציה, סלבומיר מנצן, שהתבטאיותיו הקיצוניות כוללות, בין השאר, "התנגדות ליהודים, הומוסקסואלים, הפלות, מיסוי והאיחוד האירופי". בשנת 2021 אף היה אחד המשקיעים בייצור בירה הקרויה "White IPA Matters" שלעגה לתנועת "Black Lives Matter".
2 צפייה בגלריה
שופט
שופט
ישפוט את הגמר. מרצ'יניאק
(צילום: Dan Mullan / gettyimages)
אופ"א כתבה כי "לאחר חקירה ובדיקה של האירועים, ובהתאם להתנצלותו הכנה של שימון מרצ'יניאק, כשהוא מבהיר את השתתפותו באירוע, החלטנו כי הוא ינהל את גמר ליגת האלופות כמתוכנן". מרצ'יניאק התנצל וטען כי לא היה מודע לאופי האירוע: "אני רוצה להביע חרטה עמוקה על מעורבותי באירוע ולהתנצל בפני מי שנפגע. לא הייתי מודע לאופי האירוע שבו השתתפתי, אם הייתי יודע שמדובר באירוע של מפלגת ימין קיצוני בפולין, לא הייתי מאשר את ההזמנה. הערכים שמקודמים על ידי התנועה הזו הפוכים לחלוטין מאלו שאני מאמין בהם".
מרצ'יניאק, למי שלא מכיר, נחשב לאחד השופטים הטובים בעולם וניהל את גמר המונדיאל הבלתי נשכח בקטאר בין ארגנטינה לצרפת. בחודש שעבר, שפט את ה-0:4 של מנצ'סטר סיטי על ריאל מדריד בגומלין חצי גמר ליגת האלופות.
2 צפייה בגלריה
שופט
שופט
נחשב לאחד השופטים הטובים בעולם. מרצ'יניאק
(צילום: Clive Brunskill / gettyimages)
אגב, נוכחותו באירוע האנטישמי המדובר נחשפה לראשונה על ידי הארגון האנטי-גזעני "לעולם לא עוד". רפאל פאנקובסקי, מייסד הארגון, אמר בעקבות הטענות: "אנחנו המומים ומזועזעים מהקשר של מרצ'יניאק עם מנצן והמפלגה הימנית הקיצונית הרעילה שלו".
פורסם לראשונה: 03:52, 02.06.23