ברצלונה מודאגת, ולא בגלל המשחק שלה מחר בליגה הספרדית מול סלטה ויגו. אלא בגלל משהו שהתרחש עשרות אלפי קילומטרים ממנה - בברזיל.
אחרי שרכשה אותו ב-40 מיליון אירו ומצפה לבואו בקיץ הקרוב, הדרך של ויטור רוקה לבארסה עשויה להיות ארוכה יותר מהתכנון. היהלום הברזילאי בן ה-18 נפצע הלילה (בין חמישי לשישי) במשחקה של אתלטיקו פרנאאנסה מול אינטרנאסיונל. כבר בדקה השביעית ספג תיקול קשה משחקן היריבה - כשהוא יוצא מכר הדשא על אלונקה. על-פי מספר דיווחים נראה שרוקה סובב את ברכו - מה שעלול לגרום להיעדרות ארוכה. העונה החלוץ כבש 11 שערים ב-22 הופעות במדי אתלטיקו פרנאאנסה.
מכת בכורות: ברצלונה דורסת את בטיס 0:5
(צילום: באדיבות ONE)
2 צפייה בגלריה
ויטור רוקה
ויטור רוקה
פציעה לא פשוטה. ויטור רוקה
(צילום: AP Photo/Juan Karita)
כזכור, בקיץ האחרון, על-פי הודעת ברצלונה, ובשל מגבלות ה"פייר פליי", רוקה יצטרף לאלופת ספרד רק בקיץ 2024, במסגרת חוזה ארוך טווח עד 2031. קבוצה שתהיה מעוניינת בו בעתיד תצטרך להיפרד מ-500 מיליון אירו, על פי חוזה היציאה שחתם עליו. פורמט העסקה מעיד שברצלונה משוכנעת שיש לה בידיים את הדבר הגדול הבא שיהפוך לאחד הפרוספקטים המדהימים שהמועדון הזה ידע לייצר לאורך השנים, וכי הסיכון הכלכלי שמלווה כל עסקה מהסוג הזה נמוך מאוד מבחינתם.
רוקה נולד בטימוטיאו, עיר קטנה בדרום מזרח ברזיל שממוקמת בעמק הפלדה. בגיל 10 הוא הצטרף למחלקת נוער של אמריקה מיניירו, וארבע שנים אחרי (2018) הוא כבר היה במרכזה של סערה משפטית, כשמהצד השני ניצב מועדון הכדורגל קרוזריו, שסיים את הסכסוך כמנצח הגדול ובמדיו רשם השחקן את הפרמיירה שלו בקבוצת בוגרים.
2 צפייה בגלריה
ויטור רוקה במדי ברזיל
ויטור רוקה במדי ברזיל
כבר שיחק במדי נבחרת ברזיל. רוקה
(צילום: AP Photo/Fernando Vergara)
ואם חשבתם שההופעה הזאת הייתה חלקה, תחשבו שוב. זה קרה ב-12 באוקטובר 2021, בתיקו 0:0 הביתי נגד מועדון הפאר בוטאפוגו. רוקה הצעיר עלה כמחליף במחצית השנייה אבל הוחלף כבר לאחר 18 דקות, כשהמאמן וונדרליי לושמבורגו (היום מאמן קורינתיאנס) הבהיר שהוא פשוט "לא עמד בקצב". התפנית הגיעה ב-15 ההופעות הבאות שרשם בקבוצה, בכל המפעלים, במהלכן כבש החלוץ 6 שערים.
באפריל 2022 כבר עבר לתחנה הבאה שלו כשחתם לחמש עונות באתלטיקו פרנאאנסה, ששילמה עבורו 24 מיליון דולר - ההעברה הגדולה ביותר בהיסטוריה של המועדון. מה שהפך אותו בעיני ברצלונה להימור יחסית בטוח היא בעיקר התרומה הבינלאומית שלו - שלושה שערים בשישה משחקים בשלב הבתים של גביע הליברטדורס, ומלכות השערים באליפות דרום אמריקה עד גיל 20 במהלכה כבש 6 שערים, יחד עם אנדריי סאנטוס (כן, ההוא מהמונדיאליטו). רוקה גם הספיק לערוך הופעת בכורה בנבחרת הלאומית, במשחק ידידות נגד מרוקו.
על פי סוכנו, הונחו על שולחנו הצעות אטרקטיביות הרבה יותר מזאת שהניחה ברצלונה, כשמנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם מהפרמייר-ליג ביקשו לשלם סכומים גבוהים מ-100 מיליון אירו (85 מיליון פאונד) עבור הזכות להחתים את הטאלנט. "אבל יש לנו תוכנית מאוד סדורה לקריירה שלו", הסביר. "הבחירה בברצלונה היא חלק מהתוכנית הזאת". האם הוא בכלל יגיע בשנה הבאה לברצלונה? כעת, אי אפשר לדעת.