פרשת נוסייר מזראווי ממשיכה להכות גלים בגרמניה. בכותרת הראשית הערב (שישי) ב"בילד" נכתב: "בושה גדולה לבאיירן מינכן", בהתייחסות להתנהלותה של הבווארים למגן המרוקאי ששיתף בחשבון האינסטגרם שלו מסרים אנטי-ישראליים מבלי שבקבוצה נקטו אף צעד נגדו.
"השאלה היא מה גרוע יותר", נכתב, "שמזראווי לא מצליח לגנות רצח ברברי שביצע ארגון הטרור חמאס, או שבאיירן מינכן, אלופת גרמניה, עוברת לסדר היום ולא עושה עם זה כלום. כל אלו שמנסים להקטין את הטבח שנעשה בישראל לא צריכים לדאוג - אין סיכוי שמזראווי ייענש על דעותיו האנטי-ישראליות. כנראה שהחשיבות שלו בתור מגן ימני טוב משמעותית יותר מבחינת באיירן מינכן".
2 צפייה בגלריה
"בושה לבאיירן מינכן"
"בושה לבאיירן מינכן"
"בושה לבאיירן מינכן"
(צילום: AFP, Getty images)
אחרי פרסום הודעת ההבהרה של באיירן מינכן, בה מזראווי טען שהוא "מגנה את כל סוגי הטרור", מאמן באיירן מינכן תומאס טוכל התייחס לראשונה לפרשה: "זו סוגיה מסובכת", אמר הגרמני במסיבת העיתונאים לקראת משחק הליגה נגד מיינץ (שבת, 19:30). "אני שמח שהמועדון שחרר הצהרה ברורה, שאני עומד מאחוריה ב-100%. זה נושא שחורג מגבולות הכדורגל. כמובן שדיברתי עם נוסייר כי הוא שחקן שלי, לא אפרט לגבי השיחה".
במהלך השבוע האחרון נוצר בגרמניה חשש מהותי לקרע בחדר ההלבשה של באיירן, בין מזראווי לשוער הישראלי דניאל פרץ. על כך אמר טוכל: "דיברנו גם עם דניאל - המשפחה שלו וחבריו נמצאים בישראל. זו חובתנו לדבר איתו ולוודא שהוא מסוגל להתרכז בכדורגל. חדר הלבשה לא תלוי בהבדלי דת ותרבות, הוא תמיד מקום שבו עובדים בהרמוניה ובחברות למען מטרה משותפת. יש לי אמון גדול בקבוצה ובחדר ההלבשה שנתגבר על הנסיבות".
2 צפייה בגלריה
שוער באיירן מינכן מנואל נוייר
שוער באיירן מינכן מנואל נוייר
בדרך חזרה למגרשים. נוייר
(AFP)
עוד לפני פרסום ההצהרה, ב"בילד" הגרמני הסבירו הבוקר מדוע פרץ שמר על שתיקה בנוגע למזראווי. באיירן מינכן פנתה אל השוער הישראלי בבקשה שלא יגיב לפרסומים של חברו לקבוצה, למרות שהתבקש - גם על ידי התקשורת בארץ - לעשות זאת. לפי הדיווח, בבאיירן חששו שתגובה נחרצת מצד פרץ תוביל להמשך התבטאויות נחרצות מצד שני המחנות, ותקשה על מציאת פתרון לסיטואציה.
כזכור, מזראווי פרסם פוסטים רבים שתומכים בפלסטין ומתנגדים לתקיפות הישראליות ברצועת עזה. ביום ראשון עלה בחשבון האינסטגרם שלו סטורי עם פסוק מהקוראן שבו נכתב: "אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם". היום באיירן הודיעה כי הוא לא יושעה, זאת לאחר שהמגן הימני "הבטיח שכאדם שוחר שלום הוא דוחה בנחישות טרור ומלחמה", כך לדברי יו"ר המועדון יאן-כריסטיאן דרייזן. מזראווי עצמו הוסיף: "אני מגנה כל סוג של טרור וכל ארגון טרור".
ובנושא אחר, טוכל התייחס במסיבת העיתונאים של באיירן גם לשוער מנואל נוייר, שחזר לאחרונה לאימונים ולא שיחק כבר כמעט שנה, מאז ששבר את רגלו בחופשת סקי. טוכל הודיע כי אין שום לחץ על נוייר לחזור, וכי זה עשוי לקרות במשחק הליגה הביתי נגד דארמשטאדט ב-28 באוקטובר.
פורסם לראשונה: 13:03, 20.10.23