השנאה העזה בין בוקה ג'וניורס לריבר פלייט מפורסמת בכל עולם הכדורגל, אך הלילה (בין ראשון לשני) הצהובים-כחולים יכולים (גם אם לא יעשו זאת) להודות דווקא ליריבה השנואה - שבזכותה הם חגגו אליפות.
על הדרמה שהתחוללה במחזור הסיום בארגנטינה יכתבו עוד שנים. המוליכה בוקה צריכה הייתה לנצח בביתה את אינדפנדיינטה, אך לא עשתה זאת ונפרדה ב-2:2 מהקבוצה מהמקום ה-14. ראסינג, שהגיעה למחזור הנעילה במקום השני כשהיא עם נקודה פחות מבוקה הייתה זקוקה לניצחון ביתי על ריבר כדי לזכות באליפות.
3 צפייה בגלריה
שחקני בוקה ג'וניורס חוגגים אליפות
שחקני בוקה ג'וניורס חוגגים אליפות
שחקני בוקה ג'וניורס חוגגים אליפות
(EPA)
בדקה ה-56 היציעים באצטדיון על שם חואן פרון רעדו כאשר מתיאס רוחאס דייק מהנקודה הלבנה וקבע 0:1 לראסינג. ריבר, שלה המשחק לא שינה דבר, הצליחה להשוות בדקה ה-80 משער של מיגל בורחה, והמארחת נכנסה ללחץ.
הדרמה התעצמה כאשר השופט הורה פעם השנייה על הנקודה הלבנה לזכות ראסינג. רוחאס שכבש קודם ירד כבר לספסל וג'ונתן גלבאן היה זה שניגש הפעם לבעוט וסחט הצלה משוער נבחרת ארגנטינה לשעבר פרנקו ארמאני. בורחה השלים צמד בדקה ה-95 והשלים ניצחון חוץ לריבר, שהעניקה על מגש את האליפות ליריבתה המרה ביותר.
זוהי אליפות מספר 35 של בוקה ותואר מספר 73 בהיסטוריה שלה. מאמן ריבר מרסלו גז'ארדו, שנפרד מקבוצתו בסיום המשחק, הסביר כמה היה חשוב לו להפגין ספורטיביות: "במדינה בה הכל חשוד ונראה כאילו אין ערכים, אנחנו מאמינים שלפעמים בזכות הכדורגל אפשר לכבד את המקצוע ואת התשוקה שמאחדת את כולנו".
3 צפייה בגלריה
שחקן ראסינג קלוב אניבל מורנו
שחקן ראסינג קלוב אניבל מורנו
שברון לב לראסינג. אניבל מורנו
(AFP)
3 צפייה בגלריה
אוהדי ראסינג קלוב מאוכזבים
אוהדי ראסינג קלוב מאוכזבים
אוהדי ראסינג מאוכזבים
(AFP)