יוסי בניון וטל בן חיים, ששיחקו בעבר באנגליה, יצאו בביקורת נגד ההתאחדות האנגלית והנהלת הפרמייר-ליג על אי-התייצבותן לצד ישראל והגינוי נגד אלימות "משני הצדדים". בניון, שכיום משמש כמנהלה המקצועי של נבחרת ישראל, שיחק בליברפול, ארסנל, צ'לסי, ווסטהאם וק.פ.ר, בעוד בן חיים שיחק בצ'לסי, מנצ'סטר סיטי, בולטון, ווסטהאם וצ'רלטון.
"ליגת העיוורון, הכדורגל עומד עם ישראל", כתב בניון בסטורי שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו, יחד עם תמונה של האריה המזוהה עם סמל הפרמייר-ליג, כשעיניו מכוסות.
2 צפייה בגלריה
יוסי בניון במדי ליברפול
יוסי בניון במדי ליברפול
"ליגת העיוורון". יוסי בניון במדי ליברפול
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
הסטורי של יוסי בניון
הסטורי של יוסי בניון
הסטורי של יוסי בניון
(מתוך עמוד האינסטגרם של יוסי בניון)
בן חיים יצא נגד ההחלטה שלא להאיר את אצטדיון וומבלי בצבעי דגל ישראל לקראת המשחק של נבחרת אנגליה נגד אוסטרליה: "שוקלים אם להאיר או לא את הקשת של וומבלי כאות תמיכה בזוועות שביצעו הטרוריסטים הפראיים של חמאס-דאע”ש? מחליטים נגד זה? מצער. אחרי עשר שנים באנגליה, קיבלנו את התמיכה של (כמעט) כל העולם, כולל ממשלת בריטניה. להגיד שאני מאוכזב מהחלטת ההתאחדות האנגלית זה בלשון המעטה".
עוד הוסיף בלם העבר: "איך לעזאזל אפשר להשוות את ישראל לארגון טרור אכזרי וברברי, שטבח ואנס חפים מפשע במסיבה, עינה, ערף ראשים ושרף תינוקות, פעוטות, מבוגרים ופנסיונרים. הם שידרו את זה בשידור חי ברשתות החברתיות והתפארו בזה. יותר מ-1,300 הרוגים ו-3,000 פצועים ביום אחד עקוב מדם עם מאות בני ערובה שנלקחו לעזה. אתם חייבים להתעורר ולהבין שתמיכה בישראל היא תמיכה באנושות. היום זה אנחנו, מחר זה יכול לקרות גם לכם".
צ'לסי, קבוצתם לשעבר של בניון ובן חיים, הייתה מהקבוצות הבודדות באנגליה שהביעו תמיכה בישראל ברשתות החברתיות: "אנחנו מביעים עצב וצער עמוק על האובדן העצום בעקבות המתקפה על ישראל בסוף השבוע שעבר. אנחנו עומדים לצד הקהילה היהודית בלונדון ובכל העולם לאור גל האנטישמיות העולה, נגדו אנחנו יוצאים זה זמן רב".
לצד זאת, הבלוז חזרו גם הם על מה שנכתב בהודעת מינהלת הליגה האנגלית, לפיה יעמדו לזכר המתים בשני הצדדים: "נצטרף לשאר קבוצות הפרמייר-ליג ונזכור את החפים מפשע מישראל ועזה שאיבדו את חייהם בימים האחרונים במשחק הקרוב נגד ארסנל בסטמפורד ברידג'".