ברצלונה פתחה ברגל ימין את עידן פוסט לאו מסי עם ניצחון 2:4 אמש (ראשון) על ריאל סוסיאדד במחזור הפתיחה של הליגה הספרדית. מי שגנב את ההצגה היה החלוץ הדני, מרטין בריית'ווייט, שהבקיע צמד והוסיף בישול.
"בארסה בחרה ליהנות, בריית'ווייט הוא הגיבור", הייתה הכותרת ב"מונדו דפורטיבו" על היכולת של הקטאלנים והחלוץ, שנהנה מכך שמסי כבר לא בקבוצה, ויותר כדורים יכולים להגיע אליו.
3 צפייה בגלריה
מרטין בריית'ווייט
מרטין בריית'ווייט
מרטין בריית'ווייט
(צילום: EPA)
"יש לי תחושה נהדרת, הבקעתי, ניצחנו וגם עשיתי הגנה. היה כיף גדול כשיש סוף סוף קהל באצטדיון. זה חשוב מאוד. האוהדים מצפים מאיתנו להרבה. עשינו עבודה גדולה ואנחנו ממשיכים להשתפר", אמר בריית'ווייט. בכלל, בריית'ווייט נמצא בתקופה טובה אחרי שהיה שחקן מפתח ביורו עם נבחרת דנמרק: "היה לי קיץ טוב מאוד. הביטחון חזר אליי. אני בטוח שאמשיך להשתפר ככל שהעונה תתקדם".
שיחת היום בברצלונה היא כמובן סביב הקשיים הכלכליים שחווה המועדון. כזכור, רק בזכות הקיצוץ של ג'רארד פיקה בשכרו התאפשר לבארסה לרשום ברגע האחרון את ממפיס דפאי ואריק גארסיה למפגש מול סוסיאדד.
"אני בטוח שבימים הקרובים או בשבועות הקרובים שני הקפטנים הנוספים (ג'ורדי אלבה וסרחיו בוסקטס) יסכימו גם כן לקצץ בשכרם. כולנו גדלנו במועדון ורוצים להחזיר לו על מה שנתן לנו", אמר פיקה בסיום.
3 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
(צילום: gettyimages)
על העזיבה של מסי, אמר פיקה: "הדמות של מסי היא החשובה בהיסטוריה של ברצלונה. העובדה שלאו כבר לא איתנו אומרת שאין לנו את אותו כישרון כמו קודם, אבל אני בטוח שנלחם על כל התארים עד הסוף. בואו נהנה".
דרך אגב, פיקה התראיין אתמול לראשונה בטוויץ' (פלטפורמה של משחקי וידאו אונליין), כששוחח עם איבאי יאנוס, משפיען רשת שהתחבר בימים האחרונים למסי, ואף היה בהצגתו בפריז סן ז'רמן למרות שהוא בכלל אוהד את ריאל מדריד. יאנוס עקץ את פיקה ושאל אותו איך זה להיות מיליארדר, אז הספרדי ענה לו בעצבים: "אל תתעסק איתי, אני משחק עבור ארבעה דולרים".
שחר אחר שהיה עצבני בסיום המשחק הוא אלבה, אחרי שהודלפו לטענתו שקרים מהמו"מ שלו עם הקבוצה בנוגע הפחתת שכרו: "מה שכואב לי זה השקרים שמופצים. אני חושב שהראיתי בדיוק מה אני מרגיש כלפי בארסה. המועדון נתן לי המון ואני אסיר תודה. אתן הכל עבור המועדון על המגרש, בלי קשר לתוצאות. אף אחד לא יכול לפקפק במחויבות שלי".
3 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
פיקה אחרי השער שכבש
(צילום: EPA)
"אני כאן כל החיים שלי, עשר שנים בקבוצה הבכירה ועוד שמונה בנוער. אני יכול לדבר בשם עצמי ובשם הנשיא לאפורטה - אנחנו הולכים באותו כיוון", הוסיף אלבה, שסיכם: "אני לא אומר שההדלפות הגיעו מהמועדון, אבל תשאלו את הנשיא כי גם הוא צד במשא ומתן איתי - ותוכלו לאמת איתו שמה שאני אומר נכון".