השליטה הבלעדית של פריז סן ז'רמן על הכדורגל הצרפתי תאותגר? המיליארדר הצרפתי ויו"ר LVMH ברנרד ארנו, חבר לחברת משקאות האנרגיה 'רד בול' כדי לרכוש את השליטה על קבוצת הכדורגל פריז FC, שנמצאת בליגה השנייה בצרפת, כך הודיעה היום (חמישי) משפחת ארנו.
Agache, חברת האחזקות של משפחת ארנו, ורד בול נכנסו למשא ומתן בלעדי עם הבעלים הנוכחי פייר פרצ'י לרכישת רוב הקבוצה, כאשר רד בול מבקשת להחזיק במניות מיעוט. ההודעה לא כללה פרטים כספיים על העסקה המוצעת.
3 צפייה בגלריה
ברנרד ארנו
ברנרד ארנו
בדרך למציאות חדשה בכדורגל הצרפתי? ארנו
(צילום: REUTERS/Pascal Rossignol/File Photo)
LVMH לא זרה לעולם הספורט, כאשר היא חתמה החודש על עסקת חסות ל-10 שנים עם פורמולה 1 ונתנה חסות לאולימפיאדת פריז. מהלכים אלה מעניקים במה עולמית חדשה למותגי העל של LVMH כמו לואי ויטון ודיור, יצרנית השמפניה מואט ושנדון ומותג השעונים טאג הויר.
Agache ורד בול מתכוונות לספק לפריז FC "את המשאבים הנחוצים כדי לבסס באופן קבוע את קבוצות הגברים והנשים בין צמרת הכדורגל הצרפתי ובליבם של תושבי פריז", נכתב בהודעה של Agache. "עם כניסתה של Agache כבעלת המניות העיקרית של המועדון, המועדון יקבל ממד חדש עם יעדים חדשים וקריטריונים להצלחה".
Agache ציינה כי רד בול, שכבר מחזיקה בקבוצות בגרמניה (לייפציג), אוסטריה (זלצבורג), ארה"ב (ניו יורק) ודרום אמריקה (ברגנטינו, ברזיל) תהיה מעורבת בעיקר בתפקיד ייעוצי, ותסייע למועדון לזהות כישרונות צעירים וכאלה שכבר הוכיחו את עצמם "כדי להחזיר בהדרגה את קבוצת הגברים של המועדון לצמרת הכדורגל". מוקדם יותר החודש, יורגן קלופ, המאמן לשעבר של ליברפול, מונה לראש מחלקת הכדורגל של רד בול.
3 צפייה בגלריה
שחקני לייפציג חוגגים בבאייר ארנה
שחקני לייפציג חוגגים בבאייר ארנה
רד בול תסייע למועדון לזהות כישרונות צעירים או שחקנים מבוססים. שחקני לייפציג חוגגים
(צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)
אנטואן ארנו, בנו של יו"ר LVMH, ייצג את המשפחה בדירקטוריון של פריז FC. "משפחתנו תמיד הייתה קרובה לעולם הספורט", נכתב בהודעה. "עם התמיכה שלנו, כמו גם התמיכה היקרה מפז של השותפה שלנו רד בול, אנו מקווים מאוד שבהדרגה, נכתוב יחד פרק חדש ויוצא דופן בהיסטוריה של הכדורגל הצרפתי".
ברנרד ארנו בן ה-75 בנה את אימפריית היוקרה שלו, שכוללת למעלה מ-70 מותגים בעולם, אחרי שרכש מספר חברות יוקרה יריבות וטיפח דורות של מעצבי אופנה. הונו האישי הפך אותו בשלב מסוים לאדם העשיר בעולם, כשהוא חצה את רף 200 מיליארד הדולרים. LVMH מוערכת בכמעט חצי טריליון דולר. אפילו בשנת 2023, שנחשבה לשנת שפל בשווקים בעקבות יוקר המחיה ברחבי העולם, מניית LVHM עלתה ב-15%, מה שהדגיש את חוסנה. כיום הונו מוערך ב-182 מיליארד דולר.
פריז FC נוסדה ב-1969 לפני שהתמזגה עם סטאד סן-ז'רמן להקמת פריז סן-ז'רמן ב-1970. שנתיים לאחר מכן, הקבוצה התפצלה מפ.ס.ז' והפכה לפריז FC. היא שיחקה לאחרונה בליגה הבכירה בעונת 1978/79.
3 צפייה בגלריה
הלוגו של פריז FC על אצטדיון שארלטי
הלוגו של פריז FC על אצטדיון שארלטי
קצת פחות מ-5,500 צופים בממוצע למשחק. הלוגו של פריז FC על אצטדיון שארלטי
(צילום: Julie SEBADELHA / AFP)
פריז FC, המדורגת ראשונה בליגה השנייה עם יתרון שתי נקודות על לוריאן לאחר שמונה משחקים, משכה קצת פחות מ-5,500 צופים בממוצע למשחק בליגה השנייה בעונה שעברה באצטדיון שארלטי (19,000 המקומות), למרות שהכרטיסים חולקו חינם מאז נובמבר האחרון.
עקב מחסור ביציעי VIP, פריס FC כנראה תצטרך לעבור לפחות באופן זמני לאצטדיון ז'אן בואן, לו קיבולת דומה, ביתו של מועדון הרוגבי סטאד פראנסה, שנמצא בקרבתו של הפארק דה פראנס, אצטדיונה הביתי של פ.ס.ז'. קבוצת הנשים שלה פריז FC נמצאת בליגה הבכירה בצרפת ואת העונה שעברה היא סיימה במקום השלישי.
רד בול, בנוסף לקבוצות הכדורגל הרבות, מחזיקה בשתיים מתוך 10 הקבוצות בפורמולה 1 והשקיעה במועדוני כדורגל ברחבי העולם, כאשר המהלך האחרון שלה היה רכישת חלק מלידס יונייטד מליגת המשנה במאי האחרון.