בברצלונה נשמו לרווחה לאחר ה-0:1 הקשה אמש (ראשון) על אתלטיק בילבאו במסגרת המחזור העשירי בליגה הספרדית. לא הרבה היה חסר כדי שהקטלאנים יסיימו משחק שני ברציפות ללא ניצחון, אך מארק גיו בן ה-17 כבש את שער הניצחון בדקה ה-80, 34 שניות בלבד לאחר שעלה מהספסל - בנגיעה הראשונה שלו בכדור.
מתחילת העונה מדברים על לאמין ימאל בן ה-16, ששובר שיא אחר שיא - גם במדי נבחרת ספרד. כעת, בברצלונה עוסקים ביהלום החדש, עוד כישרון גדול שצמח ב"לה-מאסיה" - מחלקת הנוער של המועדון. גיו הפך לשחקן שכובש את השער המהיר ביותר בתולדות הבלאוגרנה בהופעת הבכורה שלו בקבוצה, והשלישי בכל הזמנים בתולדות "לה-ליגה". מעבר לכך, הוא החלוץ הצעיר ביותר של בארסה בכל הזמנים שמבקיע במשחקו הראשון.
1 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה מארק גיו
שחקן ברצלונה מארק גיו
עוד הברקה תוצרת "לא-מאסיה". מארק גיו
(AP Photo/Joan Monfort)
מדהים: גיו בן ה-17 מנצח לבארסה את המשחק
(ONE)
בתקשורת המקומית בברצלונה התמוגגו מהופעת הבכורה של גיו. "במונדו דפורטיבו" כינו אותו "נער הזהב", וטענו כי במועדון רואים בו כחלוץ העתיד של בארסה. גם ב"מארקה" וב"אס" התלהבו מהכישרון והחמיאו להצלחה של "לה מאסיה", שממשיכה לייצר שחקנים שמביאים תוצרת באופן מיידי.
"אני יודע שלא אשן הלילה", אמר גיו הנרגש בסיום המשחק. "עדיין לא הסתכלתי בטלפון שלי, אבל אני יודע שלא אשן הלילה. אני עדיין מתקשה להאמין. אני פשוט נהנה מהרגע. חיכיתי לזה כל חיי, וזה יצא מושלם". הכישרון הצעיר התייחס ל"לה-מאסיה", שם גדל: "עובדים קשה שם, והרבה. חשוב לסמוך על השחקנים הצעירים בתקופה הזו שהמועדון עובר, אמשיך לעבוד קשה כי ההזדמנויות יגיעו".
מאמן ברצלונה, צ'אבי, התייחס לגיו: "בעקבות הפציעות הרבות מהן אנחנו סובלים, הייתי צריך להשתמש בשחקנים שגדלו אצלינו - ויש אצלינו בבית הרבה כישרון. מארק גיו יודע לכבוש שערים, אני אוהב אותו מאוד. הוא לא נראה מפוחד. הוא הסתכל עליי מהספסל עם פרצוף של 'תכניס אותי!'. ראיתי שהוא מוכן ובאמת העליתי אותו. אני מאוד שמח".