המלחמה שפרצה בין ישראל לחמאס בשבת שעברה גררה תגובות רבות מצד שחקני כדורגל בעולם, וכעת נראה שנוצרה מחלוקת בחדר ההלבשה של באיירן מינכן, שם ניתן למצוא נציג לכל צד של הסכסוך - השוער הישראלי דניאל פרץ והמגן המרוקאי נוסייר מזראווי.
מזראווי היה אחד מבין מספר שחקנים מנבחרת מרוקו שהביעו תמיכה בפלסטין, כאשר ציטט פסוק מהקוראן: "אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם" (אותו משפט שציטט מונס דאבור כשגרם לסערה במהלך המהומות בהר הבית לפני כשנתיים וחצי). לאחר מכן פרסם השוער הישראלי סרטון בו אמר כי "מדובר במלחמה בטרור ולא בפוליטיקה", וכי הוא "קורא לכל האוהדים והארגונים ברחבי העולם להתאחד במלחמה נגד הרשע".
1 צפייה בגלריה
קרע בחדר ההלבשה? פרץ ומזראווי
קרע בחדר ההלבשה? פרץ ומזראווי
קרע בחדר ההלבשה? פרץ ומזראווי
(צילום: AFP, Getty images)
באתר "בילד", אחד העיתונים הגדולים בגרמניה, עוקבים אחרי הפרשה וכתבו: "פרץ היה באבל כבד מאז המתקפה הברוטלית של ארגון הטרור הקיצוני חמאס על מולדתו. מה שמזראווי כתב באינסטגרם יפגע בפרץ עוד יותר. הפוסטים שלו מתפרשים כהבעת סולידריות עם פלסטין והתקפה קשה על ישראל, שלפי הציטוט מהקוראן היא הגורם לחוסר צדק".
בעיתון הגרמני עומדים לצד ישראל באופן מובהק. "בחמאס טוענים שישראל בצורה מכוונת תוקפת והורגת אזרחים בתגובה לטרור, אבל זו לא האמת", נכתב שם. "לפני שישראל תפציץ בניין מגורים שבו נמצאים מחבלי חמאס, התושבים מוזהרים ומקבלים הודעות בערבית. הצבא כבר הודיע ​​לעזתים לעזוב מיד. המחבלים אוסרים על אנשים רבים לעזוב את שכונותיהם או בתיהם למרות אזהרות על פגיעות. בחמאס משתמשים בתמונות של קורבנות אזרחים כדי להגביר את הלחץ על ישראל להפסיק את הפעולות הצבאיות שלה".
"ההאשמה כלפי ישראל, שהיא מבצעת עוול בתקיפה האווירית שלה, היא חלק מהתעמולה של החמאס, העובדה שמזראווי משתף את זה כנראה תפגע קשות בשוער הישראלי של באיירן מינכן", סיכמו ב"בילד", וציינו גם כי הם ממתינים לתגובת הקבוצה בנושא. כזכור, באיירן גינתה את המתקפה המזעזעת של החמאס ("אין הצדקה להרג ולאלימות האכזרית נגד האוכלוסייה האזרחית, אנחנו דואגים לחברינו בישראל").

מזראווי: "הסכסוך הישראלי-פלסטיני גבה הרבה קורבנות"

לאחר שדבריו חוללו סערה, ניסה מזראווי להסביר את עצמו לתקשורת הגרמנית: "קודם כל, אני מאוכזב שאני צריך להסביר את עצמי ואת העמדות שלי. ישנה סיטואציה בה אלפי אנשים חפים מפשע נרצחים. העמדה שלי היא אני אעבוד למען שלום וצדק בעולם. זה אומר שתמיד אצא נגד טרור, שנאה ואלימות, וזה משהו שתמיד אעמוד מאחוריו".
עוד אמר המרוקאי ל"בילד": "אני לא מבין למה אני מזוהה עם קבוצות שנאה. זה לא עניין של מה אני או אתה חושבים, הסכסוך הישראלי-פלסטיני גבה הרבה קורבנות חפים מפשע ויצא מכלל שליטה. אנחנו כולנו צריכים לצאת ולדבר נגד זה, זה פשוט לא אנושי".