בלילה שבין שלישי לרביעי עשתה נבחרת ארגנטינה היסטוריה כשהנחילה ליריבתה המרה מברזיל את הפסדה הביתי הראשון אי פעם במוקדמות המונדיאל. אתמול (שישי) נבחרת הנערים של האלביסלסטה הביסה 0:3 את הסלסאו ברבע גמר אליפות העולם עד גיל 17, כאשר קלאודיו אצ'ברי כבש שלושער, כולל סלאלום מדהים שהעלה אסוציאציות לביצועיו של לאו מסי. בארגנטינה מאוהבים באצ'ברי כבר תקופה ארוכה, וההשוואה ל'פרעוש' הפכה לבלתי נמנעת.
אצ'ברי, בן 17, קפטן נבחרת הנערים של ארגנטינה, הוא קשר התקפי מהיר וטכני. במשחק נגד ברזיל הוא היה כמה רמות מעל כל השחקנים על כר הדשא, ועשה עליו ככל העולה על רוחו. כשהיה בן 10 בלבד גילו בריבר פלייט את הכישרון יוצא הדופן שלו והעבירו אותו למחלקות הילדים של המועדון. בשנה שעברה, כשהוא בן 16 בלבד, הוא כבר חתם על חוזה מקצועני ראשון.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארגנטינה עד גיל 17 קלאודיו אצ'ברי
שחקן נבחרת ארגנטינה עד גיל 17 קלאודיו אצ'ברי
כישרון יוצא דופן. קלאודיו אצ'ברי
(EPA/BAGUS INDAHONO)
הוא משך אליו לראשונה תשומת לב גבוהה, כשנסע לפני מספר שנים עם ריבר לאיטליה, שם נטלה קבוצת הילדים של המועדון חלק בטורניר שנערך בוונציה. אומנם הקבוצה מבואנוס איירס סיימה במקום השלישי, אך אצ'ברי היה פשוט נפלא וכבש תשעה שערים בשישה משחקים. הוא גרם ללא מעט חובבי כדורגל להתאהב בו כבר אז כשאמר בסיום: "אני לא מרוצה בכלל, רצינו לזכות בטורניר וסיימנו רק במקום השלישי".
מעבר לכישרונו החריג, אצ'ברי - המכונה 'אל-דיאבליטו' (השטן הקטן) - מגלה בגרות מרשימה מאוד לגילו, וכישורי מנהיגות כאלה שלא השאירו מקום לשאלה בנוגע לזהות הקפטן של נבחרת הנערים של ארגנטינה. באליפות העולם הנוכחית הוא הבקיע חמישה שערים בחמישה משחקים ויש לו גם בישול אחד. היכולת הזו היא אחת הסיבות שנבחרתו היא אחת המועמדות לזכייה בטורניר שנערך באינדונזיה.

ההשוואות למסי

כבר כמעט עשור כל שחקן צעיר שחולף על פני כמה שחקנים מקבל את הכינוי "מסי החדש", אבל אצל אצ'ברי זה שונה. מעבר לעובדה שהשער שכבש נגד ברזיל הוא העתק מדויק לשער של מסי נגד הסלסאו במשחק הידידות מ-2012 (3:4), המהירות שלו והצורה בה הכדור נדבק לרגלו וגם חוש הבקעת השערים שלו מראה שמדובר בכישרון על. בנוסף, 'הפרעוש' היה גם הארגנטינאי האחרון שכבש שלושער לרשתה של נבחרת ברזילאית - עד שהגיע 'אל-דיאבליטו'.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארגנטינה עד גיל 17 קלאודיו אצ'ברי
שחקן נבחרת ארגנטינה עד גיל 17 קלאודיו אצ'ברי
כמו מסי. אצ'ברי מסחרר את הגנת ברזיל
(AP Photo/Achmad Ibrahim)
מעבר לכך, הצורה בה שחקני הנבחרת עד גיל 17 של ארגנטינה מכבדים אותו ומקבלים את מנהיגותו, נותנת לארגנטינאים את הביטחון שהוא הולך להיות אחד העוגנים המשמעותיים של האלביסלסטה בשנים הבאות. יש לציין גם שעל הגב שלו מתנוסס המספר 10, המחייב.
אז מה צופן העתיד לקלאודיו אצ'ברי? בחודשים האחרונים דובר על מספר מועדונים גדולים באירופה ששמו עליו עין וסימנו אותו. בין הקבוצות האלה נמצאת ריאל מדריד, כשגם מנצ'סטר סיטי ופריז סן ז'רמן עוקבות אחריו בעניין.