זה היה אחד המשחקים הגדולים בקריירה של תאי בריבו, אולי אפילו הגדול ביותר. החלוץ הישראלי של פילדלפיה יוניון לא היה חלק מהרוטציה של קבוצתו בפתיחת העונה, אך בתקופה האחרונה פילס את דרכו להרכב, ובלילה שבין רביעי לחמישי כיכב עם שלושער ב-1:5 הביתי על ניו אינגלנד רבולושן, הניצחון הראשון של פילדלפיה אחרי 10 משחקים.
ועדיין, למרות השלושער הראשון בקריירה, בריבו לא היה הסיפור של המשחק. אפילו לא קרוב. מי שגנב את ההצגה היה המחליף שלו, הקשר קאבן סאליבן, שעלה מהספסל רק בדקה ה-85. הסיבה להתלהבות: 20 שנה לאחר שנקבע שיא ה-MLS של פרדי אדו עם הופעת הבכורה שלו במדי די.סי יונייטד, סאליבן הפך בגיל 14 ו-293 ימים לשחקן הצעיר ביותר לא רק בתולדות הליגה, אלא בתולדות כל ליגות הספורט המקצועניות בצפון אמריקה (MLB ,MLS, NBA, NFL, NHL, NWSL). "זה היה לילה מיוחד מאוד", אמר לאחר המשחק מאמן פילדלפיה ג'ים קרטין. "באצטדיון היה באזז".
3 צפייה בגלריה
קאבן סאליבן
קאבן סאליבן
רק בן 14. סאליבן
(Caean Couto-USA TODAY Sports)
קאבן החל את המשחק על הספסל לצד אחיו קווין (20), שמשחק בקבוצה הבוגרת מאז 2021, אבל השחקנים שהיו על הדשא סגרו את הסיפור כבר בחצי הראשון (0:3 בהפסקה), ובכך העניקו לקרטין את התנאים הטובים ביותר על מנת להכניס את קאבן לבכורה. "זה היה נהדר עבור שנינו לראות את השערים נכנסים, להסתכל אחד על השני במבט של, 'זה טוב, זה מדהים, זו יכולה להיות הזדמנות נהדרת עבורך לערוך את הופעת הבכורה שלך'. וזה יצא לפועל", שיתף קווין, שגם עלה מהספסל וכבש בדקה ה-84, רגע לפני שאחיו הקטן הצטרף אליו על הדשא.
פילדלפיה מתגאה באקדמיה מצוינת, ובכל עונה יש לה כמה שחקנים מובילים שהגיעו ממנה. העובדה הזו הפכה אותה לאחת הקבוצות הטובות ב-MLS בשנים האחרונות, וגם הכניסה לה כמה עשרות מיליוני דולרים בשוק ההעברות. לרשימת המכירות שלה יצטרף בעוד כמה שנים גם סאליבן הקטן, שבגיל 18 יעבור לענקית האנגלית מנצ'סטר סיטי.
3 צפייה בגלריה
האחים סאליבן בחימום
האחים סאליבן בחימום
עסק משפחתי. האחים סאליבן בחימום
(צילום: Caean Couto-USA TODAY Sports)
"זה חלק מהמודל הספורטיבי כאן ביוניון, לפתח שחקנים צעירים, וג'ים הראה שאם הם מוכיחים שהם ראויים באימונים, הם יודעים שהם הולכים לקבל דקות", שיתף קשר הקבוצה בן ה-37 אלחנדרו בדויה, שהיה בשבועות האחרונים של עונת הבוגרים הראשונה שלו, באורברו השוודית, כאשר סאליבן נולד בספטמבר 2009.
סאליבן, יליד העיר פילדלפיה ששני הוריו היו שחקני כדורגל גם הם, חתם ב-9 במאי על חוזה ה-Homegrown (שחקן אקדמיה) היקר בתולדות ה-MLS. לאחרונה הוא כבש בשני משחקים רצופים במדי קבוצת המילואים של פילדלפיה, ויש לו גם שני בישולים ב-10 הופעות במדיה העונה. "באימונים איתנו בחודשיים האחרונים הוא סיפק הרבה הצצות לרגל שמאל האיכותית שיש לו, המהירות בצעדים הראשונים, ה-IQ כדורגל שיש לו, ראיית המשחק שלו", ציין בדויה.
הופעת הבכורה בהחלט הייתה רגע גדול עבור סאליבן, אבל בארה"ב מצפים שזה יהיה כלום ושום דבר ביחס למה שעוד מצפה לו. אחרי הכל, הוא נחשב לאחד השחקנים המלהיבים בעולם בגילו. "זו רק ההתחלה", שיתף סאליבן, "אני ממש שמח שעשיתי את זה, אבל זה באמת רק ה'וי' הראשון שסומן, אז יש עוד מסע ארוך לפנינו. אני יודע שמה שמשנה זה איפה אתה מסיים, לא איפה אתה מתחיל. אז אני פשוט אמשיך לעבוד, אמשיך להתפתח כאן. ההתמקדות העיקרית שלי היא בפילדלפיה ובעונה שלפנינו".
סאליבן מסתמן כמי שלא נרתע מאור הזרקורים. כשנשאל על כך שהוא יוכל לייצג את נבחרת גרמניה בזכות האזרחות של אימו, הוא לא התבלבל, והכריז: "אני רוצה לזכות בגביע העולם עם ארה"ב. אז זה כל מה שיש לי להגיד על זה". כשנשאל על שבירת השיא של אדו, הוא נאלץ להודות כי "זה מגניב. אני אשקר אם אגיד שלא רציתי להגיע לזה". אדו עצמו, אגב, פרגן ברשתות החברתיות: "מזל טוב לקאבן סאליבן על שבירת השיא. זה שיא שקשה לשבור והילד עשה זאת. כל הכבוד ובהצלחה ידידי".
3 צפייה בגלריה
סאליבן
סאליבן
לא מפחד מאור הזרקורים. סאליבן חותם לאוהדים
(צילום: Caean Couto-USA TODAY Sports)
אבל סאליבן יקווה כמובן לא ללכת בדרכו של אדו, שזכה לכינוי המחייב "פלה הבא" (על שמו של עבדי פלה, אגדת הכדורגל הגנאית), אך סיפור נפילתו מוכר יותר מהביצועים שלו על המגרש. עשור לאחר אותה הופעת בכורה - ואחרי שניסה את מזלו בתשע קבוצות שונות מה-MLS - הוא מצא את עצמו עובד כיחצ"ן מסיבות.
אך את קורטין זה לא מדאיג. "זה רק הפרק הראשון בקריירה של קאבן. למי שלא יודע, יש לנו תוכנית בשבילו", הבהיר המאמן, "המציאות היא שהוא לא ילד רגיל. ידענו את זה מההתחלה. האם אני עדיין רוצה שהוא ישחק כמו ילד וישחק בשמחה בחצר האחורית עם האחים שלו? כמובן, אבל הוא שונה וזו המציאות. אז בגלל שהוא שונה, יש לו תוכנית אחרת ומסלול שונה משאר השחקנים בקבוצה שלנו. אין דבר כזה מבוגר מדי או צעיר מדי, רק טוב ורע, והוא מיוחד. אפשר היה לראות את זה הלילה, והוא הולך להשתפר".
לוהט: צפו בביצועים של לאמין ימאל
(באדיבות one)