מכבי ת"א המריאה אתמול (ראשון) לספרד לקראת מחנה האימונים בו היא צפויה להתמודד מול שלוש קבוצות, ביניהן בורנמות' האנגלית וגם אורלנדו פירטאס מדרום אפריקה. לאחרונה קיבל הקבוצה הדרום אפריקנית מספר פניות מארוגנים פרו פלסטיניים ואנשי BDS שביקשו ואף דרשו ממנה לא להופיע למשחק נגד הצהובים בשל היותה קבוצה מ"מדינת אפרטהייד", מושג שכידוע נלקח ממשטר האפרטהייד שהיה בדרום אפריקה במאה ה-20.
היום הגיבו באורלנדו פיראטס לפניות, בפוסט ארוך ומנומק שעלה באתר הרשמי של הקבוצה. "אורלנדו פיראטס משתתפת במחנה אימונים שאורגן בידי פיפ"א, וכולל מספר קבוצות מאפריקה, אסיה, אירופה והמזרח התיכון. אין לנו כל יד בארגון האירוע. למעשה, אנחנו צריכים לעמוד במספר קריטריונים על מנת להשתתף בו. המשחקים נקבעו באופן עצמאי בידי המארגנים".
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
(אתר מכבי ת"א)
באשר לטענות נגד מכבי ת"א: "אין שום חרם תרבותי או חרם כלשהו מצד הממשלה הדרום אפריקאית או פיפ"א או ארגון כלשהו על מכבי ת"א, ואין לנו שום בסיס לסרב לשחק נגדה. אם נישמע לקריאות אלה, נערער על ערכי המועדון שלנו, בצורה חסרת תקנה".
באשר לטענות על זכויות הפלסטינים ענו בקבוצה: "כמועדון ששורשיו נטועים במאבק לביטול שלטון האפרטהייד בדרום אפריקה, אנו מודעים למצב של העם הפלסטיני. כחלק מרבים שהיו רוצים לראות את הסכסוך הישראלי-פלסטיני הארוך מגיע לקצו, אנו עומדים לצד אלה שמאמינים שקיים שביל עבור אלה שאמיצים להמשיך להתאחד סביב מציאת פתרון בר קיימא".