אמש (שבת) שחקני באיירן מינכן ושחקני מיינץ כיבדו בדקת דומייה את קורבנות הטרור של חמאס. שוערה הישראלי של באיירן, דניאל פרץ, התרגש מאוד ודמע. פרץ היה נראה נרגש במיוחד במהלך דקת הדומייה, זאת אחרי שעבר עליו שבוע לא קל כשחבר קבוצתו נוסייר מזראווי פרסם פוסטים התומכים בחמאס ובמתקפת הטרור וזומן לשיחת הבהרה אצל ההנהלה. אחרי הניצחון 1:3 על מיינץ, שחקני באיירן מינכן התייחסו לאירועים.
הארי קיין אמר: "כקבוצה, חשוב שנדבר אחד עם השני, ועלינו להיות בטוחים שדניאל פרץ מרגיש טוב. אנחנו צריכים לעזוב לשחקנים להתרכז במשחקים הבאים, זאת צריכה להיות המטרה של המועדון". ב"בילד" דיווחו כי קיין יחד עם תומאס מולר וג'ושוע קימיך "לקחו אחריות" בנושא של דניאל פרץ ונוסייר מזראווי, ואיחדו את חדר ההלבשה.
3 צפייה בגלריה
הארי קיין ותומאס מולר
הארי קיין ותומאס מולר
הארי קיין ותומאס מולר. "לקחו אחריות"
(צילום: EPA/RONALD WITTEK)
3 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
דניאל פרץ. דמע במהלך דקת הדומייה
המאמן תומאס טוכל הוסיף: "זה מצב מטורף. פרץ דואג למשפחתו כל היום וכל הלילה, ברור שהמצב הזה משפיע עלינו ונוגע בנו. אנחנו מציעים לו סביבה ספורטיבית במועדון שבה הוא יוכל להסיח את דעתו, אנחנו לגמרי מבינים את המצב שהוא נמצא בו כרגע. הוא בחור טוב ורצינו שהוא יהיה איתנו במשחק, גם הוא רצה להיות איתנו".
בלם הקבוצה מטיאס דה ליכט אמר: "ברור שזאת סיטואציה קשה עבור דניאל, אבל הוא מאוד מקצוען. הוא לא הוריד את הראש והמשיך לעשות את העבודה שלו, אני מאוד מכבד אותו על כך". השוער סוון אולרייך הוסיף: "ברור שהמחשבות שלו נודדות לפעמים, הדברים האלה לא עוברים לידך".
3 צפייה בגלריה
תומאס טוכל
תומאס טוכל
תומאס טוכל. "דניאל רצה להיות בסגל"
(צילום: EPA/RONALD WITTEK)
עוד דווח היום ב"בילד" כי בגרמניה שוקלים להכניס סעיף "אנטי שנאה" לחוזים של השחקנים, על פי הצעתו של אלון מייר, ראש ארגון מכבי גרמניה. השחקנים יחויבו לחתום על סעיף שבו יכירו בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה.
מנג'ר פרנקפורט מרקוס קרושה התייחס לעניין: "כל רעיון יכול לסייע, אבל אני לא יודע אם דבר כזה אפשרי וצריך לראות איך מיישמים אותו. כחברה, אנחנו צריכים קודם כל לכבד אחד את השני. יש לנו שלושה שחקנים מוסלמים בקבוצה ודיברנו איתם על הנושא של ישראל. מה שקרה בישראל ראוי לכל גינוי".