הגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות היא למעשה טקס האוסקר של הכדורגל האירופי, הטוב ביותר בעולם. ואחרי 13 שנה של חיים בסרט, שוב צפויים לצעוד נציגי מכבי חיפה על השטיח האדום ב"חאליק קונגרס סנטר" המפואר באיסטנבול.
מכבי חיפה בליגת האלופות - סיקור מיוחד
כבר שבע שנים, מאז הנחיתה של מיץ' גולדהאר בטקס במונאקו, לא היה נציג ישראלי באירוע הנוצץ, המחויט והמתוקתק שמועבר בשידור ישיר לכל רחבי העולם. בעצם עד 2017 כן היה לנו, ואפילו בשורה הראשונה באמצע. ממש לימינו של נשיא אופ"א ישב חבר הוועד הפועל של התאחדות הכדורגל האירופית, אבי לוזון. השורות שאחריו שמורות תמיד לבעלי אימפריות הכדורגל הנודעות – פלורנטינו פרס מריאל מדריד, ז'ואן לאפורטה מברצלונה, סילביו ברלוסקוני ממילאן (עכשיו כבר הבוס של העולה החדשה מונזה), אנדראה אניילי מיובנטוס ודומיהם מהקצפת של היבשת. את הגברת הזקנה פגשו הירוקים, כשהייתה 13 שנים צעירה יותר.
2 צפייה בגלריה
ליגת האלופות
ליגת האלופות
הכל מוכן לערב הדרמטי שחורץ גורלות והכנסות
(צילום: gettyimages)
גם שחקני עבר גדולים מוזמנים לערב הדרמטי שחורץ גורלות והכנסות. חלקם עולים לבמה ופותחים את הביצים עם שמות הקבוצות, אחרים שמשמשים היום כחברי הנהלה, ויש גם כאלה שרק נוכחותם נותנת למעמד ארומה מהטופ של הטופ. דייויד בקהאם, למשל.
הערב (19.00), בשורות מעט יותר עורפיות, אמורים לחזור לשבת הירוקים. המקום שלהם יופיע כמובן בתרשים של הצלמים, וכשיישלף הפתק עם שמה של "מכבי הייפה", הפוקוס יהיה עליהם. עם כל הכבוד לקריאת הרחוב על שמו בפאתי האצטדיון למרגלות הכרמל, עבור יעקב שחר העלייה לשלב הבתים היא פסגת החלומות. מחר אולי יגיעו לאותו אולם גולדהאר ואלונה ברקת, להגרלת בתי הקונפרנס ליג. נחמת עשירים.
2 צפייה בגלריה
קארים בנזמה חוגג
קארים בנזמה חוגג
הפייבוריט. בנזמה
(צילום: EPA)
במסגרת הדבר האמיתי, הערב יוכתרו גם כדורגלן וכדורגלנית השנה באירופה, וגם המאמן המצטיין, על ידי עיתונאים מכל רחבי היבשת. השנה, לראשונה אחרי שנים ארוכות, זה יקרה מבלי שרונאלדו ומסי מועמדים לזכייה. הפורטוגלי והארגנטינאי אפילו לא ברשימה, והפינאליסטים הם הצמד הבלגי תיבו קורטואה וקווין דה בריינה – לצד הפייבוריט המוחלט קארים בנזמה. אם חלוץ ריאל מדריד לא יזכה זו תהיה הפתעה, שלא לומר שערורייה.