הנאום המרגש אתמול (שלישי) של ברק בכר על הטבח שביצע חמאס ביישובי הדרום לפני שבועיים וחצי קיבל כותרות גם ברחבי אירופה, אך באופן חריג, תמוה ובעיקר מכעיס לא הופיע באתר הרשמי של אופ"א.
אתר התאחדות הכדורגל האירופית מעלה לקראת כל משחק בליגת האלופות את דברי מאמני שתי הקבוצות, אך דווקא הפעם פרסם ציטוטים ממסיבת העיתונאים של מאמן לייפציג מרקו רוזה ומהקשר קסאבר שלאגר - ללא שום התייחסות לדברים שנאמרו במסיבת העיתונאים של הכוכב האדום בלגרד.
3 צפייה בגלריה
בכר
בכר
בכר. היה על סף דמעות
(צילום: Ronny Hartmann / AFP)
ריאיון עם משפחתו של רועי עידן ז"ל
(צילום: גיל יוחנן, ירון שרון, כתב: אסף קמר, עריכה: אסף קוזין, גיא פוקס)
אופ"א, נזכיר, ביצעה פניית פרסה בנוגע לדקת הדומייה לזכר הקורבנות בישראל במשחקים הבינ"ל בשבוע החולף. ההחלטה של אופ"א הגיעה רק בשעות הערב ביום שלישי שעבר - שלוש שעות אחרי שהצהירה כי מחווה שכזו תתקיים רק "לזכר הקורבנות של מתקפת הטרור בבריסל" (בה נרצחו שני אוהדים שבדים). הסערה ברשתות החברתיות והתגובות הזועמות של כדורגלני ליגת העל, ביניהם ערן זהבי ודולב חזיזה, כנראה גרמו להתאחדות הכדורגל האירופית לשנות את דעתה. בצעד חריג - אופ"א מחקה את ההודעה המקורית והוציאה אחת חדשה.
ונחזור לבכר. בדומה בישראל, גם בסרביה לא נותרו אדישים לדבריו של מאמן הכוכב האדום. בכר שיתף בפתיחת מסיבת העיתונאים, לקראת המשחק הערב (22:00) מול לייפציג בליגת האלופות, כי שוחח עם מיכאל בן ה-9, בנו של צלם ynet רועי עידן ז"ל שנרצח בכפר עזה. מיכאל ואחותו עמליה בת ה-6 הסתתרו מהמחבלים בארונות ביתם וכך ניצלו.
"בכר שיתף סיפור מזעזע, זה היה מצמרר", נכתב ב"נובוסטי" הסרבי. ב"בליק" הוסיפו: "בכר התפרק מבחינה רגשית. יום לפני המשחק הוא החליט לספר מה עובר עליו ועל משפחתו - ושלח גם מסר נוקב לראשי הכדורגל העולמי על שתיקתם". עוד נכתב בתקשורת הסרבית: "בכר היה נרגש מאוד, ושיתף באופן חריג מה עובר על בני משפחתו בישראל". אגב, זאת הייתה ההופעה התקשורתית הראשונה של בכר מאז שהחלה המלחמה.
3 צפייה בגלריה
בכר
בכר
בכר. ביקש להתרכז בכדורגל
(צילום: Ronny Hartmann / AFP)
"בכר סיפר שהם יורדים כל היום למקלט בגלל הטילים, הם חיים בפחד ואי ודאות. זאת הייתה מסיבת עיתונאים מאוד אמוציונלית, ראו שהוא מאוד התרגש. הוא דיבר יותר מחמש דקות על מה שקורה בישראל, אפשר היה לראות שלא קל לו לדבר על המצב. בכר ניסה בכל כוחו לעצור את הדמעות", הוסיפו בתקשורת הסרבית.
יום אחרי הטבח הנורא בדרום הכוכב האדום בלגרד שיחקה בליגה מול רדניצ'קי. ברק בכר, עוזרו גיא צרפתי והשוער עומרי גלזר עלו עם סרטים שחורים. בכר סירב לחשוף האם יעלה עם סרט שחור גם הערב, וביקש אחרי הנאום שלו "להתרכז רק בכדורגל".
3 צפייה בגלריה
בכר
בכר
"בישראל חיים בפחד". בכר
(צילום: Ronny Hartmann / AFP)

כדורגלני ליגת העל חיזקו

גם בכדורגל הישראלי פירגנו לברק בכר. "ברק, ריגשת", כתב חלוץ מכבי ת"א ערן זהבי באינסטגרם שלו. "ברק בכר, איזה איש, איזה אומץ, כמה שזה חשוב. שאפו", ציין קשר הפועל ת"א עומרי אלטמן. יונתן כהן ממכבי ת"א הוסיף: "מצמרר", ועידן ורד מהפועל פ"ת כתב: "מעורר השראה".
ויש גם כדורגל: התקשורת הסרבית הזכירה כי מדובר במשחק חשוב מאוד עבור הכוכב האדום, שעד כה צברה נקודה אחת בליגת האלופות בשני משחקים אחרי שסיימה במחזור האחרון רק ב-2:2 מול יאנג בויז השווייצרית - משחק בו על הנייר הייתה פייבוריטית מוחלטת. "הכוכב האדום במצב לא טוב בבית שלה", נכתב, "היא תצטרך לעשות סנסציה גדולה בלייפציג אם היא רוצה לעלות לשלב הבא של ליגת האלופות - וזה יהיה קשה מאוד".
"למרות שהיריבה עדיפה, בכר לא מתכוון לשחק הגנתי בלייפציג", ניתחו בתקשורת הסרבית, "הוא לא מתכוון לשחק עם שלושה בלמים וינסה להפתיע".