מעמדו של מסי כגדול שחקני הכדורגל בכל הזמנים קיבל חותמת נוספת אמש (שישי): המפית שעליה החתימה ברצלונה את כוכב העל, עוד כשהיה בן 13, נמכרה תמורת לא פחות מ-762,400 פאונד (כ-970 אלף דולר), כך דווח אתמול (שישי) בבית המכירות הפומביות הנודע 'בונהמס'.
המפית, שהייתה בעלותו של הסוכן הארגנטינאי אורסיו גגליוטי שאף נכח במעמד החתימה, נחתמה בדצמבר 2000 על ידי המנהל הספורטיבי לשעבר של בארסה קרלס רקסך ויועץ ההעברות ג'וזפ מינגולה, בארוחת צהריים במועדון טניס.
2 צפייה בגלריה
מסי בעונת הבכורה שלו בברצלונה
מסי בעונת הבכורה שלו בברצלונה
עסקה היסטורית. מסי בעונת הבכורה שלו בברצלונה
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
המפית שנמכרה אמש
המפית שנמכרה אמש
החוזה שנמכר אמש
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez, File)
על המפית, שכאמור, נמכרה בסכום אסטרונומי, נכתב: "בברצלונה, ב-14 בדצמבר 2000 ובנוכחות האדונים אורסיו גגליוטי, ג'וזפ מינגולה, קרלס רקסך, המנהל הספורטיבי של ברצלונה, מסכימים בזאת, באחריותם, וללא קשר לדעות מנוגדות, להחתים את השחקן, ליונל מסי, בתנאי שנשמור על הסכומים שסוכמו".
כידוע, העסקה ההיא, שינתה את ההיסטוריה של ברצלונה שיחד עם הכוכב, שלובש היום את מדי אינטר מיאמי, זכתה ב-35 תארים (ביניהם 10 אליפויות לה-ליגה, ו-4 גביעי ליגת אלופות). הארגנטינאי בן ה-36 עדיין מוביל את טבלת כובשי השערים של המועדון הקטלאני עם 672 שערים, וזכה לאורך הקריירה בלא פחות משמונה כדורי הזהב.
גשם ושערים: 1:1 בין מירנדס לאלצ'ה
(באדיבות ONE)
"כן, זו מפית נייר, אבל זו המפית המפורסמת שהייתה בתחילת הקריירה של ליונל מסי", אמר איאן אהלינג, ראש מחלקת הספרים וכתבי היד ב'בונהמס', ניו יורק, על אף שלא מדובר בחוזה הרשמי עליו חתם השחקן. "הדף הזה שינה את חייו של מסי, העתיד של ברצלונה, והיה גורם מרכזי במתן כמה מהרגעים המפוארים ביותר של הכדורגל למיליארדים של אוהדים ברחבי העולם".