רצף של 36 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות הגיע אתמול (רביעי) לסופו עבור ריאל מדריד. הבלאנקוס נוצחו לראשונה מאז ה-4:2 לאתלטיקו מדריד בגביע המלך בינואר האחרון - ובמקום הכי לא צפוי. 1:0 בצרפת, מול ליל, במחזור השני של ליגת האלופות באחת ההפתעות הגדולות העונה של המפעל.
למעשה היה זה הפסד שקטע רצף מרשים אחר - של 22 משחקים ללא הפסד בליגת האלופות, מאז ה-4:0 המשפיל למנצ'סטר סיטי בגומלין חצי גמר הצ'מפיונס ב-2023. האמת, בסיום אף אחד מאנשי ריאל לא חיפש תירוצים.
4 צפייה בגלריה
אמבאפה מאוכזב
אמבאפה מאוכזב
אמבאפה מתוסכל בסיום המשחק
(צילום: REUTERS/Stephanie Lecocq)
4 צפייה בגלריה
לונין וגולר
לונין וגולר
הפנים של לונין וגולר אומרות הכל
(צילום: Sameer Al-Doumy / AFP)
"היריבה שממול שיחקה טוב יותר והגיע לה לנצח", הודה מאמן ריאל, קרלו אנצ'לוטי, במסיבת העיתונאים בסיום המשחק. "מבחינת אינטנסיביות ועקביות, אנחנו עוד צריכים להשתפר. זה ברור לכולנו. היום הכל היה רע. היינו לא טובים כשהחזקנו בכדור, התקשינו להשיב אותו, לא הצלחנו לעבור שחקנים והיינו צריכים להיות יותר אגרסיביים. התחושה היא שהיה קשה לנו ליצור. החזקת הכדור הייתה די איטית, עם מעט רעיונות", הוסיף אנצ'לוטי.
השוער האוקראיני, אנדריי לונין, שפתח במקום טיבו קורטואה הפצוע, המשיך באותו הקו: "לא יודע אם הייתה חסרה לנו תוקפנות או דווקא יצירתיות. היינו צריכים להילחם יותר במחצית הראשונה, בזו השנייה השתפרנו אבל זה לא הספיק". אנצ'לוטי הסכים עם לונין ואמר כי "ריאל חייבת להשתפר. אנחנו ממש לא צריכים לחפש תירוצים. הביקורת שאנחנו סופגים על ההפסד הזה היא הוגנת ונכונה. פשוט לא היינו טובים".
4 צפייה בגלריה
אנצ'לוטי
אנצ'לוטי
אין תירוצים. אנצ'לוטי
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
ואכן, התקשורת הספרדית לא ריחמה על הבלאנקוס. "ריאל הייתה מלאת חרדה במשחק הזה, היא סבלה מהתקפות המעבר של ליל והייתה חסרת יציבות לאורך כל המשחק", נכתב ב"מארקה". גם ב"אס" המדרידאי הסכימו טענו כי "ריאל שיחקה רע. לפעמים הקבוצה הפחות טובה מצליחה גם לנצח, לא במקרה הזה".
ב"מונדו דפורטיבו" הקטלאני כמובן שמחו לאידה של ריאל: "הצרפתים חשפו את כל החולשות של ריאל. הבלאנקוס פשוט משחקים כדורגל רע". האמת, בצדק. ג'וד בלינגהאם ו-ויניסיוס התקשו, גם קיליאן אמבאפה, שעלה כמחליף בדקה ה-52, היה רחוק מלהרשים.

השיא של אנדריק, החגיגות של ליל

נקודת האור היחידה של ריאל היה כנראה אנדריק, שהפך לשחקן הצעיר ביותר שפותח במדי הקבוצה בליגת האלופות - בגיל 18 ו-73 ימים. בכך שבר בחמישה ימים את ההישג הקודם של ראול. "זו הרגשה מדהימה", אמר אנדריק בסיום. "אני במועדון הכי גדול בעולם וזה היה מאוד חשוב לי. ההישג משמח אותי, ההפסד משכיח הכל".
4 צפייה בגלריה
ליל חוגגת
ליל חוגגת
שחקני ליל באקסטזה אחרי שריקת הסיום
(צילום: REUTERS/Benoit Tessier)
סיום משוגע בדרבי של מדריד
(באדיבות ONE)

מהעבר השני, בליל, איך לא, חגגו את הסנסציה. מאמנה, ברונו ז'נסיו, שלפני המשחק אמר ש"זה יהיה הגיוני אם נפסיד לריאל", נשמע פתאום אחרת. "זו הייתה הופעה מדהימה של כולם - השחקנים והצוות", אמר במסיבת העיתונאים. "זה פרס גדול למועדון, לאוהדים ולכל המעורבים. אני שואב מהמשחק הזה שמחה כי התכוננו אליו בצורה נהדרת".
ז'נסיו הוסיף: "היינו צריכים להיות רגועים, לשחק חזק בהגנה ולא לפחד מהאתגר". על שער הניצחון של ג'ונתן דייויד בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, אמר: "כשאתה מבקיע קצת לפני השריקה למחצית, זה הזמן הטוב ביותר. קשה לעמוד בלחץ כשאתה עייף, אבל השחקנים נשארו חזקים. מבחינתי זה היה ערב בלתי נשכח".