נראים רע לפני חיפה: יובה מפסידה למונזה
(באדיבות one)
הקדנציה השנייה של מסימיליאנו אלגרי ביובנטוס עלולה להיות קצרה מהמצופה. הרבה יותר מהמצופה. שבעה מחזורים מפתיחת העונה בסרייה א', וכבר מרחפת לה עננת פיטורים כבדה מעל לראשו של המאמן האיטלקי, שחזר לקבוצה בקיץ שעבר.
ה-1:0 המביך ביום ראשון האחרון למונזה (ממנו יצא אלגרי בליווי משטרתי), העולה החדשה שהגיעה למשחק כשהיא סוחבת את כל הליגה על הכתפיים, אמנם היה ההפסד הראשון של יובה העונה בליגה, אך הוא מצטרף לארבע תוצאות תיקו שמציבות את הקבוצה במקום השמיני בלבד. את שני ניצחונותיה הבודדים העונה, 0:3 על ססואולו במחזור הפתיחה ו-0:2 על ספציה, היא השיגה עוד באוגוסט. מלבד הפתיחה הרעה מאוד בליגה, שגם הושפעה מפציעותיהם של שחקנים שאמורים למלא תפקיד חשוב כמו פול פוגבה ופדריקו קייזה, יובנטוס הפסידה את שני משחקיה הראשונים בצ'מפיונס, 2:1 לפריז סן-ז'רמן בחוץ ו-2:1 לבנפיקה בבית בשבוע שעבר.
3 צפייה בגלריה
מסימיליאנו אלגרי
מסימיליאנו אלגרי
האוהדים לא שמרו לו חסד. אלגרי
(צילום: גטי אימג'ס)
האוהדים כבר איבדו סבלנות כלפי אלגרי עוד לפני ההשפלה במונזה. מיד לאחר שריקת הסיום בהפסד לבנפיקה, כל האצטדיון שרק בוז לקבוצה ולמאמן. אלגרי הוביל את יובנטוס לחמש אליפויות רצופות לפני שעזב ב-2019, וניתן היה לצפות שהאוהדים ישמרו לו חסד נעורים, אך הכעס הגדול נובע לא רק מהתוצאות המאכזבות, אלא בעיקר בגלל הדרך בה משחקת הגברת הזקנה. הקבוצה חסרה לגמרי רעיונות בהתקפה, הקישור רך מאוד ובקושי מצליח להחזיק בכדור, ונקודת האור היחידה היא חוליית ההגנה שספגה חמישה שערים בלבד בליגה - הכי מעט מבין כל הקבוצות לצד נאפולי ולאציו. עם כל הכבוד לנתון ההגנתי המרשים שאוהדי רוב הקבוצות יכולים היו להסתכל עליו ולחייך, מעמד של קבוצה הגנתית שמרבה לסיים משחקים בתיקו וממעטת לייצר מצבים הוא לא דבר שאוהדי הגברת הזקנה - שהתרגלו להזיע רק מעט בדרך לאליפויות קלות במשך כמעט כל העשור הקודם - יכולים לחיות עימו בשלום.
למרות התוצאות והדרך, בינתיים הנהלת הקבוצה נותנת גב למאמן והודיעה בפומבי כי מעמדו יציב. כשהוא חזר הוא חתם על חוזה ארוך טווח עד לקיץ 2025, לפיו הוא מרוויח 7 מיליון אירו לעונה, ולקבוצה אין כל כוונה להמשיך לשלם לו סכומים גבוהים בזמן שהוא יושב בבית. עם זאת, ההפסד למונזה חשף שוב את בעיות הקבוצה במלואן, והשמועות הגוברות על שינוי אפשרי מוסיפות משקל נוסף לכתפיו של אלגרי, שקשה לראות כיצד ישנה את מצבה של הקבוצה. האם ההנהלה תמשיך לדבוק בעמדתה? השאלה הזו לא עוזבת את מוחם של אוהדי יובנטוס, שהחלו להראות את חוסר שביעות רצונם גם ברשתות החברתיות בעזרת התיוג "#AllegriOut" שהפך טרנדי.
להגנתו, חשוב לזכור שאלגרי קיבל את הקבוצה במצב לא טוב. כריסטיאנו רונאלדו כפה את מעברו למנצ'סטר יונייטד בימים האחרונים של חלון ההעברות של קיץ 2021, ולקבוצה לא באמת היה מספיק זמן על מנת למצוא לו מחליף ראוי, כך שההתחלה הרעה קיבלה הצדקה. בחלון ההעברות של ינואר, יובנטוס החתימה את דושאן ולאחוביץ', החלוץ הסרבי שהצית את הדמיון מהרגע הראשון, והשיפור היה מידי. זה אמנם נגמר רק עם המקום הרביעי והפסד בשני משחקי גמר לאינטר (בגביע האיטלקי ובסופרקאפ), אבל היכולת הטובה בסיום העונה יצרה התרגשות גדולה בקרב האוהדים לקראת העונה הנוכחית.
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
עזיבתו השאירה את יובנטוס בהלם. רונאלדו
(צילום: גטי אימג'ס)
הקיץ האחרון התחיל עם ההחלטה לא להמשיך את השיחות על חידוש החוזה עם פאולו דיבאלה, שעזב לבסוף לרומא. במקביל, עידן חדש התחיל במרכז ההגנה של הקבוצה, כשהקפטן ג'ורג'ו קייליני, שזכה עם הקבוצה בתשע אליפויות, עזב ללוס אנג'ס FC, ומתייס דה ליכט עבר לבאיירן מינכן שלוש שנים בלבד אחרי שנרכש מאיאקס תמורת 85.5 מיליון אירו. במקומם החתימה יובנטוס את גלייסון ברמר שהגיע מהיריבה העירונית טורינו תמורת 41 מיליון אירו - סכום לא גבוה במיוחד עבור בלם בן 25, שנבחר בעונה שעברה לשחקן ההגנה המצטיין באיטליה. יובנטוס גם עבדה טוב מאוד בשוק השחקנים החופשיים כשהחתימה את אנחל די מריה מפ.ס.ז' ופול פוגבה ממנצ'סטר יונייטד אחרי שאלה עזבו את קבוצותיהם בקיץ. פוגבה כבר שיחק בשחור-לבן של הגברת הזקנה במשך ארבע עונות מ-2012/13 עד ל-2015/16, במהלכן הציג את היכולת הטובה בקריירה שלו לפני שחזר לאולד טראפורד תמורת 105 מיליון אירו.
כאמור, למרות קיץ שעל הנייר נראה טוב, פתיחת העונה של יובנטוס היא מתחת לכל הציפיות. בינתיים אלגרי כבר שינה את הטקטיקה ועבר לשחק במערך של שני חלוצים כשמי שניצב ליד ולאחוביץ' הוא ארקדיוש מיליק, הפולני שהגיע בקיץ ממארסיי בהשאלה, וכבש כבר שלושה שערים בשישה משחקים. הוא גם הפסיק לקחת חלק באחד האירועים המוזרים של הכדורגל האירופי בשנה האחרונה, כשקיבל כרטיס צהוב שני והורחק לאחר שחגג שער ניצחון מול סלרניטנה בהורדת חולצה - השער נפסל שלא בצדק אחרי התערבות ה-VAR שפסקה נבדל של לאונרדו בונוצ'י, אך האדום נשאר. העובדה כי יובנטוס מחזיקה בצמד חלוצים מרכזיים טובים רק מעצימה את הכישלון הגדול של חוליית ההתקפה שממעטת לכבוש ולהגיע למצבים.
3 צפייה בגלריה
ארקדיוש מיליק
ארקדיוש מיליק
היכולת הטובה שלו רק מעצימה את הכישלון. מיליק
(צילום: גטי אימג'ס)
בעוד כשבועיים תארח יובנטוס את מכבי חיפה במסגרת המחזור השלישי של ליגת האלופות, ולפני כן תתמודד מול בולוניה מהתחתית בסרייה א'. אם היא לא תשיג שש נקודות בשני המשחקים האלה, ובטח כשמחשבים בכך שמכבי חיפה הפכה לקוטלת המאמנים האירופים אחרי שאלה של אולימפיאקוס, אפולון לימסול, והכוכב האדום בלגרד - סיימו את תפקידם לאחר שהודחו על ידי הירוקים, זאת ממש לא תהיה הפתעה אם אלגרי יפוטר. במידה ואכן כך יהיה הדבר, ב"גאזטה דלו ספורט" כבר דיווחו שפאולו מונטרו, שחקן העבר של יובנטוס, הוא המועמד המוביל לרשת את אלגרי בתפקיד. המאמן האורוגוואי משמש כיום כמאמן קבוצת הנוער של הגברת הזקנה.