לאוטרו מרטינס רשם השבוע ציון דרך בקריירה שלו: 100 שערי ליגה בסרייה א', כמו גבריאל באטיסטוטה וכריסטיאנו רונאלדו. זה היה ציון דרך שהראה שבגיל 26, לאוטרו עשה את הקפיצה מחלוץ מצוין – לסופרסטאר.
למרטינס לא הייתה בעיה של מספרים, הוא כבש 21 שערים בכל אחת משתי העונות הקודמות בליגה האיטלקית. אבל תמיד הייתה הרגשה שהוא יכול יותר, שהפוטנציאל שלו הוא להיות יותר מחלוץ מעולה. העונה משהו השתחרר אצל "אל טורו" הארגנטינאי, והוא עם 22 שערים ב-23 מחזורים. החלוץ החמישי בהיסטוריה שכובש יותר מ-20 שערים בשלוש עונות רצופות בסריה א', אבל זה הרבה יותר מסטטיסטיקה.
4 צפייה בגלריה
לאוטרו מרטינס
לאוטרו מרטינס
לאוטרו מרטינס. לא מפסיק לכבוש
(צילום: Carlo Hermann / AFP)
אינטר עם לאוטרו מרטינס נוצצת העונה. ההגעה לגמר ליגת האלופות בעונה שעברה רק הגבירה את הרעב אצל הנראזורי. אינטר מובילה את הליגה ב-9 נקודות יותר מיובנטוס השנייה, כשיש לה משחק חסר, והיא ניצחה בכל עשרת משחקיה ב-2024. למרות עזיבת שחקני מפתח כמו מרסלו ברוזוביץ', אנדרה אוננה ומילאן שקריניאר, אינטר ממשיכה לפרוח תחת המאמן סימונה אינזאגי, עם ההתקפה הכי טובה וההגנה הכי טובה בליגה האיטלקית. מרטינס עושה ככל העולה על רוחו מול כל יריבה ולא מפסיק לכבוש.
הוא עלה למקום השביעי בטבלת כובשי אינטר בכל הזמנים, והוא הופך לאט לאט לאגדה במועדון. לאינטר אין תקציב עתק כמו הקבוצות הגדולות בפרמייר-ליג, אבל בזכות הניהול החכם של המנכ"ל בפה מארוטה (לשעבר ביובנטוס, אחד האחראים לתור הזהב של הקבוצה בעשור הקודם), היא בנתה קבוצת על סביב הכישרון של לאוטרו מרטינס.
4 צפייה בגלריה
סימונה אינזאגי
סימונה אינזאגי
סימונה אינזאגי. בנה קבוצה אדירה
(צילום: REUTERS/Claudia Greco)
האלופה שבדרך: רביעייה מהדהדת לאינטר!
(ONE)

"צוות לעניין"

אחת הרכישות המבריקות של הקיץ הייתה ההחתמה של החלוץ הצרפתי מרקוס תוראם (הבן של). תוראם התגלה כאח האובד של מרטינס, השניים משתפים פעולה בצורה עיוורת. לתוראם יש כבר 10 בישולים ו-10 שערים העונה. "אנחנו צוות לעניין", אמר הצרפתי על שיתוף הפעולה עם מרטינס, "זה כבוד ענק בשבילי לשחק עם אחד החלוצים הכי טובים בעולם, אם לא הטוב שבהם. הוא בחור מבריק שיודע בדיוק היכן להתמקם כדי לכבוש. זה כיף לשחק עם פרטנר כזה, הוא חבר נהדר לקבוצה". שחקנים רבים מתקשים לעשות את המעבר לליגה האיטלקית, אבל תוראם מציג כבר עכשיו שיפור ענק במספרים שלו. בעונה שעברה היו לו 13 שערים ו-6 בישולים בבורוסיה מנשנגלדבאך הגרמנית.
היעד הבא של לאוטרו, לפחות מבחינה אישית, הוא לנפץ את שיא השערים לעונה של הסרייה א', שכרגע עומד על 36 שערים. גונסאלו היגוואין כבש את הכמות הזו ב-2015/16 וצ'ירו אימובילה השווה את השיא ב-2019/2020, מרטינס רוצה לעקוף את שניהם – והמאמן סימונה אינזאגי בהחלט מאמין שזה אפשרי.
4 צפייה בגלריה
לאוטרו מרטינס ומרקוס תוראם
לאוטרו מרטינס ומרקוס תוראם
לאוטרו מרטינס ומרקוס תוראם. צוות מנצח
(צילום: AP Photo/Luca Bruno)
"הוא משחק ברמה הכי גבוהה שיכולה להיות בשנה וחצי האחרונות", החמיא אינזאגי, "הזכייה במונדיאל עם ארגנטינה וההצלחה שלנו בעונה שעברה נתנו לו הרבה ביטחון. הוא יכול לשבור את שיא השערים לעונה, אם רק ימשיך בדרך הזו. אבל הוא גם שחקן מאוד קבוצתי, וחשוב לו מאוד שאינטר תזכה בתארים. מרטינס נותן לנו בדיוק מה שאנחנו צריכים, ותומך בחבריו לקבוצה. הוא גם מנהיג וגם שחקן מעולה".
"אני מרגיש ששיפרנו כל אספקט במשחק שלנו מאז גמר ליגת האלופות בעונה שעברה, המשחק הזה בהחלט נתן לנו ביטחון", אמר לאוטרו אחרי שהגיע ל-100 שערים בסרייה א', "אנחנו מאוד עקביים, ומשחקים כדורגל מצוין. אסור לנו לעמוד במקום, חייבים להמשיך לשחק ככה כדי לזכות בתארים שאנחנו רוצים. יש עוד הרבה מאוד עבודה לעשות".
4 צפייה בגלריה
לאוטרו מרטינס
לאוטרו מרטינס
לא שוכח שהמטרה היא לזכות בתארים
(צילום: Carlo Hermann / AFP)
מרטינס הודה לפני שנתיים כי התחיל לעבוד עם פסיכולוג כדי לשפר את המשחק שלו, ולהתבגר גם מחוץ למגרש – וכעת הוא קוצר את הפירות. בינואר היו דיווחים על כך שצ'לסי, מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי מעוניינות בו, אבל הוא מעדיף להישאר במקום הראשון שנתן לו הזדמנות באירופה, המקום בו הוא מרגיש מלך – אינטר.
על פי הדיווחים באיטליה, הוא עומד להאריך את החוזה שלו במועדון עד 2028 ולהרוויח 10 מיליון אירו לעונה, בעוד מועדוני הפרמייר-ליג מוכנים להציע לו 15 מיליון לעונה. "הכל יהיה בסדר", הוא הבטיח לאוהדים, "אחתום על הארכת החוזה בקרוב". האליל של לאוטרו הוא דייגו מיליטו, החלוץ שהוביל את אינטר לזכייה האחרונה שלה בליגת האלופות ב-2010 עם צמד אדיר בגמר מול באיירן מינכן. כשלאוטרו מרטינס הצטרף לאינטר בקיץ 2018, מיליטו החמיא ואמר שצפוי לחלוץ הצעיר עתיד מזהיר באינטר - הוא לא טעה.
סוכנויות ההימורים לא ממש סופרות את אינטר, למרות הכושר הנפלא בו היא נמצאת היא רק במקום החמישי מבחינת הסיכויים לזכות בליגת האלופות. מנצ'סטר סיטי, ריאל מדריד, ארסנל ובאיירן מינכן שנמצאת בכושר לא טוב – נמצאות לפניה. אבל את סגנית אלופת אירופה זה לא מעניין, היא מתעסקת בלהשיג ניצחונות. היא תצטרך לשמור על היתרון 0:1 מהמשחק הראשון כדי לעבור את אתלטיקו מדריד ולהעפיל לרבע הגמר, ובמצב העניינים היא פייבוריטית מוחלטת. בטח עם חלוץ בכושר כזה.