בית 6

ג'מייקה - ברזיל 0:0
בידיעה שהיא חייבת ניצחון כדי לעלות לשמינית הגמר, מאמנת נבחרת ברזיל פייה סונדהאגה העניקה מקום בהרכב למרתה, החלוצה בת ה-37 שנחשבת בעיני רבים לכדורגלנית הגדולה אי פעם, אחרי שבשני המשחקים הראשונים היא רק עלתה מהספסל.
עוד על מונדיאל הנשים
הפעם מרתה שיחקה 81 דקות, אך היא וחברותיה, שקיוו ללכת עד הסוף, לא הצליחו להכניע את ג'מייקה, שטרם ספגה בטורניר, והן הודחו כבר בשלב הבתים. עבור מרתה, שיאנית השערים של גביע העולם (גברים ונשים) עם 17 כיבושים, מדובר היה המונדיאל השישי והאחרון, והיא תסיים את הקריירה ללא התואר החשוב ביותר. הישג השיא שלה במפעל היה ב-2007, אז ברזיל סיימה שנייה.
8 צפייה בגלריה
מרתה
מרתה
תסיים את הקריירה ללא התואר החשוב ביותר. מרתה
(צילום: REUTERS/Asanka Brendon Ratnayake)
8 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת ג'מייקה
שחקניות נבחרת ג'מייקה
מי היה מאמין? שחקניות נבחרת ג'מייקה חוגגות
(צילום: WILLIAM WEST / AFP)
מנגד, ג'מייקה, שהפסידה בכל שלושת משחקיה בשלב הבתים של המונדיאל הראשון שלה ב-2019 עם מאזן שערים 1:12, סיימה הפעם במקום השני בבית 6 עם חמש נקודות ומאזן שערים 0:1. בשמינית הגמר היא תפגוש את מי שתסיים במקום הראשון בבית 8, שזו בסבירות גבוהה תהיה קולומביה המפתיעה.
פנמה - צרפת 6:3
כבר אחרי דקה וחצי כבשה מתרה קוקס את השער הראשון אי פעם של פנמה במסגרת הטורניר, שהלחיץ מעט את צרפת שידעה שהיא צריכה תיקו כדי להבטיח עלייה. בשריקה להפסקת המחצית, התוצאה כבר הייתה 1:4 לטריקולור, משערים של ומאל לקראר (21), קאדידאטו דיאני (28 ו-37 בפנדל) ולאה לה גארק (45+5).
דיאני השלימה שלושער בדקה ה-52, ולאחר מכן צימקה פנמה בזכות שערי ניחומים של יומירה פינזון (64, פנדל) ולינת סדנו (87), וחגגה אותן בטירוף. ויקי בצ'ו קבעה את תוצאת הסיום (90+10). צרפת תפגוש בשמינית הגמר את הנבחרת שסתיים במקום השני בבית 8.
8 צפייה בגלריה
קאדידאטו דיאני
קאדידאטו דיאני
חגגה שלושער. דיאני
(צילום: Cameron Spencer/Getty Images)
8 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת פנמה חוגגות
שחקניות נבחרת פנמה חוגגות
הן לא הרגישו מפסידות. שחקניות נבחרת פנמה חוגגות בסיום
(צילום: REUTERS/Carl Recine)

בית 7

דרום אפריקה - איטליה 2:3
במשחק הפתיחה שלה הובילה דרום אפריקה 0:1 על שבדיה רק כדי להפסיד 2:1 אחרי שספגה בתוך תוספת הזמן, ובמשחק השני איבדה יתרון כפול וסיימה ב-2:2 מול ארגנטינה. היום מול איטליה, אלופת אפריקה שוב איבדה יתרון, הפעם אחרי שכבר ביצעה מהפך, אבל שער בדקה ה-92 של הכוכבת ת'מבי קגאטלנה קבע לה 2:3 שהעניק לה ניצחון ראשון אי פעם בגביע העולם ועלייה סנסציונית לשמינית הגמר. אפילו במונדיאל שעמוס בהפתעות, מדובר במקרה חריג.
דרום אפריקה נמצאת במקום ה-53 בדירוג פיפ"א, ומונדיאל 2019 היה הראשון שלה אי פעם. עד לטורניר הנוכחי היה לה רק שער אחד במסגרת גביע העולם, אותו כבשה כמובן קגאטלנה. ואם זה לא מספיק, גם ההכנות שלה למונדיאל הנוכחי נפגעו מאחר שהשחקניות החליטו לא להופיע למה שאמור היה להיות משחק האימון האחרון, בעקבות אי הסכמה עם ההתאחדות בנושאים כלכליים. אבל דרום אפריקה הצליחה לשים את כל הקשיים מאחוריה, וביום ראשון (5:00) היא תנסה להמשיך את מסע הקסם שלה, כשתגיע כאנדרדוג מובהק לשמחק שמינית הגמר מול הולנד, שסיימה ראשונה בבית 4.
8 צפייה בגלריה
שחקניות דרום אפריקה חוגגות עלייה לשמינית הגמר
שחקניות דרום אפריקה חוגגות עלייה לשמינית הגמר
עוד הפתעה. שחקניות דרום אפריקה חוגגות עלייה לשמינית הגמר
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
8 צפייה בגלריה
ת'מבי קגאטלנה
ת'מבי קגאטלנה
כובשת השער ההיסטורי. קגאטלנה
(צילום: REUTERS/Amanda Perobelli)
8 צפייה בגלריה
שחקניות דרום אפריקה חוגגות עלייה לשמינית הגמר
שחקניות דרום אפריקה חוגגות עלייה לשמינית הגמר
מקום 53 בדירוג פיפ"א
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
עוד לפני שער ניצחון של קגאטלנה, אריאנה קארוסו העלתה את איטליה ליתרון (11), אך שער עצמי של בנדטה אורסי (32) קבע שוויון, והילדה מגאיה השלימה את המהפך (67), שהחזיק רק שבע דקות עד שקארוסו איזנה (74), ובאותו פרק זמן הציבה את איטליה במקום השני בבית.
ארגנטינה - שבדיה 2:0
רבקה בלומקוויס (66) ואלין רובנסון (90, פנדל) כבשו עבור שבדיה, שבהרכב שני עשתה את העבודה מול ארגנטינה וסיימה את בית 7 מושלמת עם 9 נקודות. מנגד ארגנטינה סיימה מונדיאל מאכזב מאוד במקום האחרון עם נקודה בלבד, והיא עדיין ללא ניצחון בארבע הופעות בטורניר - כל זאת חצי שנה בלבד אחרי הזכייה של נבחרת הגברים בקטאר.
בשמינית הגמר, תפגוש שבדיה (מקום שלישי בדירוג פיפ"א) את ארה"ב (מקום ראשון) לקרב ענקיות. מדובר בפעם השישית ברציפות שהשתיים נפגשות במסגרת המפעל, ובפעם השביעית בסך הכל - שיא כל הזמנים של מפגשים בין נבחרות, שגם משווה את השיא של מונדיאל הגברים. שבדיה וארה"ב נפגשו גם בשלב הבתים של הטורניר האולימפי ב-2021, אז הביסו הסקנדינביות 0:3.
8 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת שבדיה
שחקניות נבחרת שבדיה
ממשיכות לחגוג. שחקניות נבחרת שבדיה
(צילום: EPA/HOW HWEE YOUNG)
פורסם לראשונה: 12:46, 02.08.23