ניוקאסל הצליחה לצרף ביום האחרון של חלון ההעברות את סנטיאגו מוניוס, חלוץ אמריקאי-מקסיקני בן 19 בעסקה שגרמה ללא מעט אנשים לחזור אחורה בזמן, 16 שנים ליתר דיוק, לסרט "גול", ולהשוות את מה שקרה השבוע לעלילה.
המגפייז צירפו את מוניוס בהשאלה לשנה וחצי, כאשר יש להם אפשרות לרכוש אותו בסיום התקופה. ותאמינו או לא, הדבר היחיד שמדברים עליו הוא הקשר לסרט.
2 צפייה בגלריה
סנטיאגו מוניוס לצד סנטיאגו מונייס
סנטיאגו מוניוס לצד סנטיאגו מונייס
מימין סנטיאגו מונייס גרסת הסרט "גול", משמאל סנטיאגו מוניוס האמיתי
(צילום: AP, מתוך הסרט "גול")
בסרט "גול", שיצא ב-2005, ניוקאסל מחתימה מקסיקני צעיר (שחי בארה"ב ללא אשרה) העונה לשם סנטיאגו מונייס למבחנים לאחר שהוא מגיע לאנגליה. במהלך הסרט (הארוך מאוד אגב), מונייס מתגבר על שורה על אתגרים ומכשולים כדי להוכיח שהוא ראוי לשחק במגפייז, שמשחררים אותו ולאחר מכן מחתימים אותו שוב.
בסופו של דבר הוא הופך לגורם מרכזי בהעפלה של הקבוצה לליגת האלופות, כשבמחזור האחרון הוא כובש מול ליברפול ומסדר לניוקאסל את הכרטיס היקר.
2 צפייה בגלריה
סנטיאגו מוניוס
סנטיאגו מוניוס
כיכב במדי מקסיקו עד גיל 17. מוניוס
(צילום: AP)
השם הכמעט זהה (מונייס בסרט ומוניוס במציאות) גורם לאוהדים לטירוף מוחלט. אין ספק שאף אחד מהם לא חולם על כרטיס לליגת האלופות, אך הדמיון המדהים בין הסיפורים בהחלט עוזר להם לפנטז.
נחזור לרגע למציאות – מוניוס, שנולד בארה"ב, בחר לשחק בנבחרת מקסיקו והצליח להוביל אותה לפני שנתיים לגמר אליפות העולם עד גיל 17. לפני כשנה קיבל הזדמנות בקבוצה הבוגרת של סנטוס לגונה וב-13 משחקים כבש שלושה שערים ובישל שלושה נוספים.