וואו, מה זה היה? ליברפול סיפקה הערב (ראשון) עוד אחת מההצגות שהיא הרגילה אותנו אליהן העונה, אבל זו הייתה אחת יוצאת דופן – 0:5. על מנצ'סטר יונייטד. באולד טראפורד.
זה לא היה כוחות מהרגע הראשון ועד לאחרון. הקבוצה של יורגן קלופ נראתה תוססת, לוחצת, רעבה, מרהיבה ויריבתה כבויה, לא מאורגנת ובאופן כללי פשוט לא ממש טובה.
4 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח
אין עוד מלבדו. מוחמד סלאח
(צילום: רויטרס)
השער החמישי (והאחרון במשחק) הובקע כבר בדקה ה-50, כך שאם המרסיסיידרס היו רוצים, עוד שערים היו מובקעים, בטח אחרי ההרחקה המטופשת של פול פוגבה, שפגע בצורה חריפה בנאבי קייטה.
זה הרגיש כמו משחק היסטורי ויש גם נתונים שמגבים זאת. קבלו כמה מספרים יוצאי דופן מהופעה הזו של ליברפול.
זה הניצחון הגבוה ביותר של ליברפול באולד טראפורד בהיסטוריה, זו גם החמישייה הראשונה על יונייטד מאז שנת 1925 (!).
4 צפייה בגלריה
אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר
תובסה צורבת. אולה גונאר סולשיאר
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו
ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו
ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו המומים
(צילום: EPA)
זו הפעם החמישית שהשדים האדומים מפסידים בהפרש של חמישה שערים בפרמייר-ליג (פעמיים 6:1 ושלוש פעמים 5:0).
כמה ההתקפה של קלופ מפחידה? ב-10 המשחקים האחרונים בכל המסגרות, 9 פעמים הם כבשו שלישייה ומעלה. זה כולל שלוש חמישיות - מול פורטו, ווטפורד ומנצ'סטר יונייטד - כולן בחוץ.
4 צפייה בגלריה
יורגן קלופ
יורגן קלופ
איזו קבוצה יש לו. יורגן קלופ
(צילום: getty images)
אבל אי אפשר לומר ליברפול בלי לומר מוחמד סלאח, נכון להיום השחקן הכי טוב בעולם. מעבר לעובדה שהפך לכובש האפריקאי הגדול בתולדות הפרמייר-ליג (107) כשחלף על פני דידייה דרוגבה, הוא נמצא בכושר פשוט מטורף.
ב-12 משחקים בכל המסגרות, הוא כבש 15 שערים ובישל חמישה נוספים. מיותר לציין שהוא גם מלך השערים בליגה עם 10 כאלו, כן?
סלאח הוא בסך הכל השחקן החמישי בעידן הפרמייר ליג שכובש שלושער מול יונייטד. קדמו לו דייויד בנטלי (בלקבורן 2006), דירק קאוט (ליברפול 2011), רומלו לוקאקו (ווסט ברומיץ' 2013) וסמואל אטו (צ'לסי 2014). ולמי שתוהה לאן נעלם השלושער של אגיל אוסטנסטד הנורבגי, שכיכב עם איל ברקוביץ' ב-3:6 המפורסם של סאות'המפטון על יונייטד ב-1996: בבדיקה נוספת נקבע כי אחד השערים היה עצמי של פיל נוויל.
אגב, הקודם שכבש שלושער באולד טראפורד היה רונאלדו (המקורי) אי שם ב-2003, כשריאל מדריד ניצחה 3:4 משוגע את השדים האדומים בגומלין חצי גמר ליגת האלופות.