דרמה רודפת דרמה במנצ'סטר יונייטד. אוהדי הקבוצה עוד לא הספיקו לעכל את התרת חוזהו של כריסטיאנו רונאלדו והלילה (בין שלישי לרביעי) התבשרו כי משפחת גלייזר, בעלי המועדון, בוחנת את מכירת יונייטד ו"בודקת חלופות אסטרטגיות".
על פי הדיווחים בממלכה, האחים ג'ואל ואברם גלייזר דורשים עבור המועדון 6 מיליארד ליש"ט, ואם יצליחו לעשות זאת, מדובר ברווח עצום לאחר שרכשו אותו ב-790 מיליון ליש"ט, ושילמו 165 מיליון ליש"ט בדיבידנדים במשך עשור. אגב, החובות של המועדון עומדים על 515 מיליון ליש"ט, עלייה של כמעט 100 מיליון ליש"ט מהשנה שעברה.
5 צפייה בגלריה
אברהם וג'ואל גלייזר
אברהם וג'ואל גלייזר
סופה של תקופה? האחים גלייזר
(צילום: getty images)
בהצהרה מטעם מנצ'סטר יונייטד, נאמר, בין השאר, כי הדירקטוריון "ישקול את כל החלופות האסטרטגיות, כולל השקעה חדשה במועדון, מכירה או עסקאות אחרות הקשורות לחברה".
עוד נמסר כי התהליך "יכלול הערכה של מספר יוזמות לחיזוק המועדון, לרבות שיפוץ אצטדיון ותשתיות והרחבת הפעילות המסחרית שלו בקנה מידה עולמי. נבחן את כל האפשרויות כדי להבטיח שנשרת את האוהדים שלנו בצורה הטובה ביותר ושמנצ'סטר יונייטד ממקסמת את הזדמנויות הצמיחה המשמעותיות הזמינות למועדון היום ובעתיד. לאורך התהליך הזה נמשיך להתמקד באופן מלא בלשרת את האינטרסים של האוהדים, בעלי המניות ובעלי העניין השונים שלנו".
5 צפייה בגלריה
"גלייזר החוצה": המטוס והכיתוב הברור
"גלייזר החוצה": המטוס והכיתוב הברור
"גלייזר החוצה": אחת ממחאות אוהדי יונייטד לאורך השנים
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
אוהדי יונייטד
אוהדי יונייטד
(צילום: gettyimages)
אוהדי יונייטד חוגגים את ההודעה של הגלייזרים
ההודעה של ראשי המועדון מגיעה אחרי שנים של מחאות גדולות מצד אוהדי הקבוצה כנגד משפחת גלייזר. חלק מהקהל האדום כבר תקף בעבר את ביתו של מנכ"ל המועדון הקודם, אד וודוורד, והיו גם אוהדים שהגיעו במרוצת השנים למתחם האימונים כדי להפגין. השיא הגיע באפריל האחרון, כאשר כ-5,000 מאוהדי יונייטד צעדו לאולד טראפורד לפני המשחק מול נוריץ', השליכו אבוקות אדומות וקראו בין השאר: "ג'ואל גלייזר הולך למות" ו"כל מי ששונא את משפחת גלייזר - לעמוד". בהמשך, לציון 17 שנות השליטה של הגלייזרים במועדון, הם החרימו את 17 הדקות הראשונות של המשחק. הלילה, אגב, חלק מאותם אוהדים הציף את הרשתות החברתיות וטען: "זה כמו זכייה באליפות".
הטענות העיקריות נוגעות לחוסר ההישגיות של המועדון, שלא זכה בתואר כבר שש שנים, ודרך הניהול של יונייטד. הקהל רואה את הגלייזרים האמריקאים כאנשים שלא מבינים דבר בכדורגל, ופועלים משיקולים כלכליים בלבד - כמו למשל במקרה של ניסיון הקמת הסופרליג האירופית. גם הרכש היקר, לטענת האוהדים, נועד רק כדי להקפיץ את שווי המניה של המועדון, ולא מתבצע מתוך מחשבה על שיפור מקצועי או התאמה של השחקנים החדשים למה שהקבוצה צריכה.
5 צפייה בגלריה
אברהם וג'ואל גלייזר
אברהם וג'ואל גלייזר
ירשמו רווח נאה? האחים גלייזר
(צילום: getty images)

הבית הבא של רונאלדו: ספורטינג, נאפולי או סעודיה?

התקשורת הבריטית כמובן עוסקת במקביל להודעת הגלייזרים גם בעזיבתו הצפויה של רונאלדו את אולד טראפורד. ההודעה הזו הגיעה שבוע לאחר הריאיון יוצא הדופן שהעניק לפירס מורגן, בו ביקר בחריפות את ההתנהלות במועדון ובעיקר את המאמן אריק טן האח. "המועדון מודה לו עבור התרומה המשמעותית שלו לאורך שתי הקדנציות שלו באולד טראפורד", נמסר מיונייטד.
הפורטוגלי בן ה-37, שמחר יפגוש עם נבחרתו את גאנה במונדיאל, לא יקבל פיצוי על שחרורו מהמועדון. זאת לאחר ששני הצדדים רצו להיפרד ללא משקעים מתוך כבוד למורשת של כריסטיאנו. מצחיק, אבל רק לאחרונה נטען כי דחה הצעה בסך 350 מיליון דולר בסעודיה.
5 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן מנצ'סטר יונייטד
כריסטיאנו רונאלדו שחקן מנצ'סטר יונייטד
מה יהיה הצעד הבא? רונאלדו
(צילום: AP)
לפי סוכנויות ההימורים בממלכה, המועמדת המובילה להחתים את הפורטוגלי היא ספורטינג ליסבון ביחס 2.75, לאחר מכן צ'לסי (3.5), קבוצות ה-MLS זוכות ליחס 5, באיירן מינכן לאחר מכן ביחס 8, ריאל מדריד ופ.ס.ז' עם יחס 11 כ"א ונאפולי קיבלה יחס 14.