מחר בערב (רביעי, 22:00), בוורשה, תיפתח עונת הכדורגל האירופית הרשמית עם משחק הסופר קאפ בין ריאל מדריד לאטאלנטה. אך מעבר לתואר הנחשק, כל העיניים יהיו נשואות לשחקן אחד - קיליאן אמבאפה, שצפוי לערוך את הופעת הבכורה שלו במדי ריאל מדריד.
אמבאפה, הכוכב הצרפתי בן ה-25, הגיע לריאל מדריד לאחר סאגה ארוכה ומתוקשרת, בסיומה הוא עזב את פ.ס.ז' כשחקן חופשי וחתם במועדון בו חלם לשחק מאז שהיה ילד. רגע אחרי יורו 2024, הוא הוצג במדי ריאל לעיניי 80 אלף אוהדים בסנטיאגו ברנבאו. הוא לא לקח חלק בהכנה של הבלאנקוס לעונה, מאחר שכמו שחקנים רבים בסגל, גם הוא קיבל חופשה אחרי היורו, ולמעשה ערך את אימון הבכורה שלו בריאל מדריד לפני שבוע.
4 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה, הערב אימון בוורשה
(צילום: REUTERS/Jennifer Lorenzini)
מחר זאת תהיה הפעם הראשונה שלקרלו אנצ'לוטי יהיה סגל מלא, ורק מהתמונות מהאימון אפשר להבין את גודל הציפיות מריאל מדריד העונה. הציפייה מהמשולש ג'וד בלינגהאם-ויניסיוס-אמבאפה היא להפוך לאחת מחוליות ההתקפה הכי טובות בהיסטוריה.
לא ברור אם אמבאפה ייפתח בהרכב ריאל מדריד מחר, כאשר יש דיווחים על כך שאנצ'לוטי צפוי לשמור על ההרכב הקבוע שלו מהעונה שעברה. יהיה מסקרן לראות איך המאמן האיטלקי מתכוון לשלב את אמבאפה במערך שלו, האם הוא ישחק במרכז ההתקפה או באגף. ריאל צריכה לשלוח זר פרחים ללואיס אנריקה, מאמן פ.ס.ז', כי תחתיו אמבאפה שיחק ברוב המקרים כחלוץ מרכזי, עמדה שריאל מדריד לא איישה בכוכב גדול מאז עזיבתו של קארים בנזמה. בעונה החולפת, גם ג'וד בלינגהאם וגם ויניסיוס שיחקו לעיתים כחלוצים, אז לריאל מדריד יש שלושה שחקני על שיכולים לשחק כמעט בכל תפקיד בהתקפה. ואולי זה בכלל לא משנה היכן אמבאפה יוצב, אלא מה שבאמת חשוב, זאת הכימיה בין כוכבי העל הללו.
4 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
מכיר את חבריו החדשים. קיליאן אמבאפה
(צילום: REUTERS/Jennifer Lorenzini)
"זה יהיה כיף לשחק ביחד", אמר ויניסיוס לפני מספר ימים, "אנחנו נדאג להתאקלמות של אמבאפה, ונעשה הכל כדי שירגיש בנוח. זה תמיד קשה להצטרף למועדון חדש, אבל ג'וד בלינגהאם הפך אצלנו תוך עונה לכוכב גדול. נקווה שזה יקרה גם עם קיליאן". אמבאפה חשף כי לפני המעבר לריאל מדריד, ויניסיוס יצר איתו קשר במספר הזדמנויות וניסה לשכנע אותו לעבור לבלאנקוס. אז אולי לא תהיה בעיית אגו בחדר ההלבשה.
"אמבאפה הולך להביא לנו הרבה איכות, יש לו את הגישה נכונה והוא מוכן לעבוד קשה", אמר אנצ'לוטי במסיבת עיתונאים לקראת הסופרקאפ, "כל שחקן צריך תקופת הסגלות לקבוצה חדשה. אנחנו שמחים שהוא איתנו כי הוא שחקן מעולה ואני בטוח שהוא יסתגל במהירות, כי יש לו את תכונות האופי המתאימות לכך. כולם שמחים שהוא כאן, מההנהלה ועד האוהדים. אנחנו בטוחים שהוא יצליח".
4 צפייה בגלריה
בלינגהאם ו-ויניסיוס
בלינגהאם ו-ויניסיוס
אמבאפה ישלים את הטריו. בלינגהאם ו-ויניסיוס
(צילום: JAVIER SORIANO / AFP)
בניגוד לעבר, היום שחקני על לא נחים גם בפגרה. אם בעבר רונאלדיניו התווכח עם הנהלת ברצלונה כי הגיע במשקל עודף למחנה האימונים, אמבאפה ערך אימון מלא בעצימות גבוהה מיד עם הצטרפותו. "כולם בכושר מעולה, הם המשיכו לעבוד גם בבית", אמר אנצ'לוטי כשנשאל על האם הכוכבים שלו בכושר, לאור העובדה כי רובם היו בחופשה עד לאחרונה.
4 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
יצטרך להשתלב במערך חדש. קיליאן אמבאפה
(צילום: REUTERS/Jennifer Lorenzini)
אמבאפה שבר את אפו במהלך יורו 2024, עובדה שמנעה ממנו להראות את היכולת הרגילה שלו, וצרפת הלכה הביתה אחרי הפסד בחצי הגמר לספרד. אמבאפה כבש רק שער אחד בטורניר, בפנדל מול פולין בשלב הבתים, כך הטורניר הסתיים באכזבה גדולה מבחינתו.
אבל אכזבות הן חלק מכל קריירה של כוכבים גדולים. אמבאפה פותח פרק חדש בקריירה שלו, בו מצפים ממנו להשפיע כבר מהדקה הראשונה על המגרש. זה לא דומה לתחילת הדרך של ג'וד בלינגהאם או ויניסיוס בבלאנקוס, מדובר בסדר גודל שונה לחלוטין. מאמבאפה מצפים להיות טוב כמו כריסטיאנו רונאלדו וזינדין זידאן. מחר תהיה לו הזדמנות לזכות בתואר ראשון העונה, אבל המבחן האמיתי שלו יהיה לאורך כל העונה.
יש לריאל מדריד שאיפות גדולות לזכות שוב בליגת האלופות ובאליפות ספרד (בליגה היא פייבוריטית ברורה), אבל לאמבאפה יש גם שאיפות אישיות משלו. אחת מהן היא לזכות בכדור הזהב הראשון בקריירה שלו, השנה כנראה זה לא יקרה. אבל ב-2025 הוא מצפה להפוך רשמית לשחקן הכי טוב בעולם, והדרך לשם תדרוש ממנו להצטיין כמעט בכל משחק העונה.