זה היה באוויר זמן מה, אבל החל מהיום (שלישי) זה רשמי: מנור סולומון הוא שחקנה החדש של טוטנהאם האנגלית. כוכב נבחרת ישראל חתם ל-5 שנים וצפוי להרוויח 2.5 מיליון פאונד לעונה.
כוכב נבחרת ישראל עבר כבר אתמול בהצלחה בדיקות רפואיות אצל התרנגולים, והיום - על-פי ההודעה הרשמית של הקבוצה - חתם על החוזה. כפי שנחשף בפברואר ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, טוטנהאם עקבה אחר שחקן הכנף הישראלי (שיחגוג החודש 24) ובחנה עוד במהלך העונה שעברה אחרי ההתפתחויות בעניינו - וכעת השלימה אליה את מעברו.
5 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
סולומון והחולצה החדשה
(צילום: האתר הרשמי של טוטנהאם)
5 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
סולומון במעמד החתימה הרשמי
(צילום: האתר הרשמי של טוטנהאם)
צפו בהצגתו של סולומון
סולומון אמנם נמצא תחת חוזה בשחטאר דונייצק האוקראינית, והוא אמור להסתיים רק בדצמבר 2023. עם זאת, לפני כחודש הודיעה פיפ"א כי החוק שאיפשר בעונה החולפת לשחקני הליגות ברוסיה ובאוקראינה לעזוב את קבוצותיהם גם ללא אישור של המועדונים, יוחל גם על עונת 2023/24.
המשמעות מבחינת סולומון הייתה ברורה: הוא למעשה שחקן חופשי, והאיומים של קבוצתו כלפי מועדונים אחרים שמבקשים להחתימו חסרי משמעות. ואכן, בשבוע שעבר נודע שהוא סיכם את תנאיו בטוטנהאם. עם או בלי קשר, ב-6 באוגוסט תארח טוטנהאם את שחטאר למשחק ראווה, כאשר כל ההכנסות מיועדות לטובת קרן הצדקה של אלופת אוקראינה, המסייעת לקורבנות המלחמה במדינה. היום כבר הספיק סולומון להיפרד משחטאר: "למרות שלא שיחקתי עבור שחטאר זמן מה, היום הגיע הזמן להיפרד. תודה גדולה למועדון, לחבריי לקבוצה ולאוהדים. מאחל כל טוב לשחטאר ולכולם באוקראינה".
5 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
המדים החדשים של סולומון
(צילום: פרטי)
5 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
סולומון מול טוטנהאם בעונה שעברה. מעבר מסקרן
(צילום: AP)
סולומון נפרד משחטאר דונייצק
מנור סולומון גדל במחלקת הנוער של מכבי פ"ת, במידה שיחק לראשונה בליגת העל ב-2016. בינואר 2019 נרכש על ידי שחטאר דונייצק בכ-6 מיליון אירו, ובאוקטובר ערך את הופעת הבכורה שלו בליגת האלופות. בעונת 2019/20 כבש נגד מנצ'סטר סיטי, ובעונה שלאחר מכן כבש פעמיים נגד ריאל מדריד, בשני משחקים שונים - בסיומם קבוצתו ניצחה את מועדון הפאר הספרדי.
בקיץ 2022, לאור החלטת פיפ"א לאפשר לשחקנים המשחקים בליגה האוקראינית לעזוב ללא תמורה על מנת שהקריירה שלהם לא תיפגע, חתם סולומון בפולהאם. הוא נפצע כבר במשחק הראשון בפרמייר-ליג נגד ליברפול ונעדר במשך חמישה חודשים. כשחזר, רשם תקופה נפלאה בה כבש חמישה שערים רצופים ואף היה מועמד לקבל את פרס שחקן חודש מרץ של הליגה האנגלית.
5 צפייה בגלריה
הארי קיין, טוטנהאם, מילאן
הארי קיין, טוטנהאם, מילאן
ישתף פעולה עם סולומון? קיין
(צילום: Reuters/Paul Childs)

מועדון גדול אחרי עונת בלהות

סולומון עובר לטוטנהאם אחרי עונת שפל אותה סיימה הקבוצה במקום השמיני, וללא אף כרטיס למפעלים האירופים. במהלך העונה נפרדו ה"תרנגולים" מהמאמן אנטוניו קונטה, לא לפני שמתח ביקורת מאוד בוטה על המועדון והשחקנים ("לא משחקים בשביל משהו חשוב מבחינתם, הם לא רוצים לשחק תחת לחץ ומתח. ככה קל מבחינתם, זה כל הסיפור של טוטנהאם").
אמנם מדובר במועדון עם מסורת מכובדת בפרמייר-ליג, אולם לצד זכייה בשמונה גביעי המדינה (האחרון ב-1991), הסתפקה הקבוצה בזכייה בשתי אליפויות בלבד, אי שם בשנים 1951 ו-1961. הכוכב הגדול של הקבוצה בשנים האחרונות הוא כמובן הארי קיין, שלאחרונה דווח כי הוא עשוי לעבור לבאיירן מינכן.
את הקבוצה מאמן אנג' פוסטקוגלו האוסטרלי, שבעונה שעברה הדריך שחקן ישראלי אחר - ליאל עבדה - בסלטיק. פוסטקוגלו ידריך מלבד סולומון שמות גדולים כמו יונג מין סון הדרום קוריאני ואולי, מי יודע, גם קיין.