מנצ'סטר יונייטד עדיין לא הבטיחה את מקומה בליגת האלופות בעונה הבאה, ובעוד קצת פחות משלושה שבועות מחכה לה גמר הגביע האנגלי מול יריבתה העירונית מנצ'סטר סיטי - אך השדים האדומים כבר חושבים על העונה הבאה.
ב'דיילי מייל' פורסם היום (שישי) כי משפחת גלייזר, שמחזיקה בבעלות על המועדון, נוטה לקבל את הצעתו של המיליארד ג'ימי ראטקליף - האיש איש העשיר ביותר בבריטניה ואוהד יונייטד. ראטקליף הציע 5 מיליארד דולר עבור רכישת הקבוצה מידי הגלייזרים, כשבנוסף אליו איש העסקים הפיני תומאס זיליאקוס ואמיר קטאר שייח' אל-טאני הגישו הצעות.
2 צפייה בגלריה
קיין
קיין
באולד טראפורד היו רוצים לראות אותו מגיע הקיץ. קיין
(צילום: ISABEL INFANTES / AFP)
על אף זאת, עדיין לא ברור אם הרכישה תצא אל הפועל, ובאולד טראפורד שוררת אי ודאות בנוגע לעתיד. במועדון דובר לא אחת על הצורך של מכירה על מנת לקדם את הקבוצה במגוון תחומים, בין השאר שיפוץ מתחם האימונים.
מעבר לכך, ישנו עניין חיזוק הסגל, כאשר היעד המרכזי להחתמה הוא חלוץ טוטנהאם וקפטן נבחרת אנגליה הארי קיין. בנוסף, המאמן אריק טן האח מעוניין לחזק את מרכז ההגנה ואת הקישור, כאשר ישנו גם סימן שאלה גדול שמרחף סביב השארתו של השוער דויד דה חאה, ששכרו הוא מהגבוהים במועדון (375 אלף פאונד לשבוע).
2 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
שחקני מנצ'סטר יונייטד
(צילום: AP Photo/Alastair Grant)
בתקשורת האנגלית טוענים כי עסקת הרכישה נחוצה כדי להוציא את כל האמור לעיל לפועל, אך ישנה בעיה. הבנק למסחר "ריין גרופ" הוא זה שמפקח על העסקה מטעם מנצ'סטר יונייטד. מדובר בבנק שפיקח גם על רכישת צ'לסי בידי טוד בולי, והוא זה שדרכו אמורה להיות מקודמת רכישת השדים האדומים.
על פי ה'דיילי מייל' העסקה עשויה להיגרר אל תוך הקיץ, מה שיקשה מאוד על הקבוצה להתקדם בכל הנוגע להחלטות פיננסיות. זה כולל גם החתמה ורכישת שחקנים חדשים, וגם לגבי הארכת חוזיהם של שחקנים שכבר חתומים במועדון.
לפני חודש וחצי פורסם כי חובות המועדון האמירו עד לסכום של 535.7 פאונד (650 מיליון דולר). ההכנסות הכוללות ירדו ב-10% יחסית לשנה לפני כן, למרות עלייה של 22% בהכנסות המסחריות. זאת בעיקר בשל העובדה כי הקבוצה לא העפילה בקיץ לליגת האלופות.