אי אפשר שלא לאהוב את מרקו רויס. קל להתלהב מצורת המשחק והטכניקה שלו, וקשה שלא להעריך את הנאמנות שהייתה לו לבורוסיה דורטמונד, כשנשאר אצלה בזמן ששאר כוכבי הקבוצה עברו בזה אחר זה לבאיירן מינכן. אבל בעיקר כמעט בלתי אפשרי שלא מעט לרחם על מי שידע המון טרגדיות ספורטיביות במהלך הקריירה שלו, בעיקר בגלל פציעות, כולל אחת שמנעה ממנו להיות אחד הכוכבים הגדולים של נבחרת גרמניה שנסעה לברזיל ב-2014, והניפה שם את גביע העולם.
אפילו המשחק האחרון שלו בצהוב-שחור אחרי 12 שנים היה עצוב, כשדורטמונד נכנעה לריאל מדריד בגמר ליגת האלופות האחרון. זה היה סוף ידוע מראש עבור מי שהיה אהוב האוהדים, אך גם אולי דמות הכדורגל הטראגית ביותר בעשור וקצת האחרונים. הוא נבחר לשחקן העונה בבונדסליגה שלוש פעמים, הוביל את דורטמונד לשתי זכיות בגביע ושלוש זכיות בסופרקאפ, אבל לא זכה באליפות, הפסיד פעמיים בגמר הצ'מפיונס ובמהלך הקיירה נפצע 12 פעמים בצורה שהשביתה אותו ללפחות שלושה שבועות.
4 צפייה בגלריה
רויס
רויס
"אני מוכן". רויס במסיבת העיתונאים הראשונה בלוס אנג'לס גלאקסי
(צילום: AP Photo/Damian Dovarganes)
רויס לא הצליח לעמוד בציפיות המטורפות שהיו ממנו, וקשה שלא לתהות מה היה משיג עם מעט יותר מזל, אבל בגיל 35 הקשר ההתקפי עדיין לא ויתר, ומקווה לזכות בקרוב באליפות ראשונה בקריירה. "המטרה של המועדון הזה היא לזכות באליפויות", הוא אמר במסיבת העיתונאים שנערכה לכבוד הצגתו בלוס אנג'לס גלאקסי, אצלה חתם בשבוע שעבר לשנתיים וחצי, "עברו 10 שנים מאז הפעם האחרונה שזכינו באליפות, אז הזמן הוא עכשיו ואני מוכן, ואני חושב שהקבוצה מוכנה".
המאמן החדש של רויס, גרג ווני, לא הסתיר את ההתרגשות מההחתמה. "הוא ווינר ומנהיג מוכח שהכישרון וראיית המשחק שלו ישתלבו בצורה חלקה בקבוצה ", אמר האמריקאי בן ה-50 על מי שבשיאו החזיק בחבילה השלמה עבור שחקן התקפה - דריבל, סיומת, לחימה, מהירות ובעיקר טכניקה יוצאת דופן – ואף כיכב ב-2017 על העטיפה של משחק הווידאו פיפ"א.
4 צפייה בגלריה
רויס חוגג עם האוהדים את העלייה לגמר
רויס חוגג עם האוהדים את העלייה לגמר
עזב ללא אליפות. רויס עם אוהדי בורוסיה דורטמונד
(צילום: Matthias Hangst/Getty Images)
ה-MLS נמצאת כעת בפגרת גביע הליגות (טורניר של קבוצות מארה"ב, מקסיקו וקנדה), ולוס אנג'לס - שיאנית האליפויות של הליגה עם חמש - נמצאת במצב הטוב ביותר שידעה זה שנים, כשהיא במקום הראשון במערב עם 49 נקודות לאחר 26 משחקים. 50 השערים שכבשו שחקניה מצבים את ההתקפה שלה כשלישית בטיבה בליגה.
רויס הודה כי כבר הספיק לצפות לא מעט בקבוצתו החדשה, שמתהדרת בשלישייה התקפית נהדרת, אותה מוביל הפליימייקר הספרדי ריקי פוץ' (25), לשעבר ילד פלא בברצלונה שסיפק העונה שמונה שערים וחמישה בישולים. שתי הצלעות האחרות הם צמד שחקני הכנף, הגנאי ג'וזף פנסטיל (26) שתרם שמונה שערים ושבעה בישולים, והברזילאי גבריאל פאק (23), לו 10 שערים ותשעה בישולים. אלה גם שלושת השחקנים שהגלאקסי בחרו להחריג תחת "חוק בקהאם", המאפשר לקבוצות ה-MLS לבחור שלושה שחקנים שמשכורתם ודמי העברתם לא יכללו בחישוב תקרת השכר שלהן. רויס, שהוורסטיליות שלו מאפשרת לו לשחק כמעט בכל עמדה בהתקפה, יודע שהתפקיד שלו הוא גם לפתח אותם: "אני רוצה לעזור לשחקנים הצעירים בכל יום".
4 צפייה בגלריה
פוץ'
פוץ'
פעם ילד פלא בברצלונה, היום מוביל את ההתקפה של הגלאקסי. פוץ'
(צילום: Gary A. Vasquez-USA TODAY Sports)
"ראיתי הרבה משחקים, וכרגע אני חושב שאנחנו במצב טוב", הוא המשיך, "נשארו שמונה משחקים עד תחילת הפלייאוף, אבל יש עוד דרך ארוכה עד להשלמת המשימה, שהיא לזכות באליפות, אז אני חושב שאנחנו צריכים להתמקד במשחק אחרי משחק". ואכן, אפילו בלי קשר לאינטר מיאמי המאיימת של לאו מסי, השוויוניות והשיטה של הליגה הופכות את משימת הזכייה באליפות ב-MLS לקשה במיוחד. 16 מתוך 29 הקבוצות עולות לפלייאוף, והחל מחצי הגמר האזורי (רבע הגמר הכללי) כל הפסד שווה הדחה. לא סתם בתשע העונות האחרונות היו שמונה אלופות שונות, כשהיחידה שהצליחה לזכות פעמיים היא קולומבוס קרו שעשתה זאת ב-2020 ובעונה שעברה. הגלאקסי לעומת זאת עלו לפלייאוף רק פעם אחת בארבע העונות הקודמות, ב-2022, אז הודחו בחצי הגמר האזורי על ידי היריבה העירונית לוס אנג'לס FC, שהמשיכה לזכייה באליפות.
רויס, שקיבל את המספר 18 כי הוא "רוצה לסיים את הקריירה עם המספר שאיתו הוא החל אותה", ממש לא הגיע ללוס אנג'לס רק כדי למכור חולצות. המספרים שלו בעונה הקודמת עם דורטמונד - שישה שערים ושמונה בישולים ב-26 משחקי בונדסליגה (18 בהרכב), ושני שערים ובישול ב-13 משחקי ליגת האלופות (חמישה בהרכב) - מוכיחים שיש לו עוד המון מה לתרום, בעיקר בליגה עם הרבה שערים כמו ה-MLS.
4 צפייה בגלריה
מסי
מסי
הוא לא הצרה היחידה. מסי
(צילום: Megan Briggs/Getty Images)
רויס ערך את האימון הראשון שלו עם הקבוצה ביום בחמישי, וההזדמנות הראשונה שלו לערוך בכורה תהיה ב-24 באוגוסט, כאשר לוס אנג'לס תארח את אטלנטה יונייטד. את התקופה בדורטמונד הוא לא הצליח לחתום עם סיום מארץ האגדות, אבל את הקריירה הוא עדיין יכול לסיים עם טעם מתוק. קשה שלא לאחל לו את זה.