לפני קצת פחות משנתיים הדהימה אל-נאסר כשצירפה את כריסטיאנו רונאלדו בחוזה עתק. מאז הליגה הסעודית הפכה למוכרת כמעט בכל בית ובעיקר כזו שיכולה להנחית כל שחקן על הגלובוס, אם הוא מעוניין כמובן. כסף הוא לא בעיה.
ניסיון נוסף להדהים את העולם היה, מסתבר, בימים האחרונים. על-פי דיווחים ב"מארקה" וב"אס" אל אהלי הסעודית הגישה את "ההצעה הגדולה בתולדות הכדורגל" לכוכב ריאל מדריד ונבחרת ברזיל ויניסיוס ג'וניור. עד כמה גדולה? על-פי הפרסומים המועדון הסעודי היה מוכן לשלם סכום של 200 מיליון אירו לריאל מדריד, כשלשחקן הוצע חוזה של קרוב למיליארד אירו לחמש שנים - פי 20 ממשכורתו אצל הבלאנקוס.
3 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
לא יעזוב את ריאל. ויניסיוס
(צילום: INA FASSBENDER / AFP)
שלושת השערים הכי יפים של ויניסיוס העונה
(באדיבות ONE)

בספרד הסבירו את הצעת הענק בטענה כי אל אהלי החליטה ללכת על ויניסיוס בעקבות הגעתו של קיליאן אמבאפה. במועדון הסעודי חשבו שירידה אפשרית במעמדו של הברזילאי תגרום לכך שהוא ירצה לעזוב את ריאל, כשהחוזה הנוצץ יגביר את הלחץ.
רק שרצונות לחוד ומציאות לחוד. ב"אס", לפחות, טוענים בתוקף כי ויניסיוס דחה את ההצעה על הסף. כמו כן, שקרלו אנצ'לוטי, מאמן ריאל, ימשיך לייעד לברזילאי הנהדר "תפקיד מפתח", וכי "אף אחד במדריד לא חושב על הקבוצה בלעדיו".
3 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
רצונות לחוד ומציאות לחוד. ויניסיוס
(צילום: REUTERS/Angelika Warmuth)
ויניסיוס נבחר העונה לשחקן המצטיין של ליגת האלופות, כשרשם שישה שערים והוסיף חמישה בישולים ב-10 הופעות שעזרו לבלאנקוס לזכות שוב בתואר. יש לו 49 שערים ו-38 בישולים ב-176 הופעות במדי ריאל בליגה הספרדית.

מאני-טיים

צריך לזכור, כדורגל הוא רק נדבך עיקרי בהשקעה העצומה של סעודיה בספורט, וההשקעה הזו היא רק חלק מקמפיין ענק - 2034, שעתיד להפוך את פניה של ערב הסעודית מממלכת נפט למדינת תיירותית. כזו שאמורה למגנט אליה עד שנת היעד מאה מיליון תיירים בשנה (היום מבקרים בה 15 מיליון, בעיקר תיירי דת).
3 צפייה בגלריה
אוהדי סעודיה
אוהדי סעודיה
קמפיין ענק של מדינה עם כסף בלתי מוגבל
(צילום: רויטרס)
הקמפיין כולל פרויקטים עתידניים מטורפים, איים צפים, סקי במדבר ועוד. אבל סעודיה למדה היטב מקטאר את השיעור על חשיבות הספורט כדי להלבין את תדמית המדינה בעיני המערב. זה התחיל מהענקת חסות לתחרויות שונות, אירוח אליפויות ומשחקים, טורנירי טניס ומרוצי מכוניות, ועד הבאת רונאלדו וקניית ניוקאסל ב-2021. סעודיה כבר סימנה לאחרונה 'וי' בכל הקשור למטרה הספורטיבית הראשונה במעלה עבורה: אירוח המונדיאל ב-2034.