הבלגן סביב גמר הקופה אמריקה ממשיך לייצר כותרות. הלילה (בין שני לשלישי) הודיעה משטרת מיאמי כי עצרה את נשיא התאחדות הכדורגל של קולומביה רמון ג'סורון ובנו רמון יאמיל בחשד לשלוש עבירות של פגיעה ותקיפת מאבטח באצטדיון שאירח את משחק הגמר.
השניים היו במעצר לאורך הלילה ועל-פי דו"ח המשטרה, האב בן ה-71 ובנו בן ה-43 הכו והתעמתו עם מספר מאבטחים בסיום המשחק, בו ניצחה לבסוף ארגנטינה 0:1 את קולומביה וזכתה בקופה אמריקה בפעם ה-16 בתולדותיה.
3 צפייה בגלריה
ג'סורון
ג'סורון
נשיא התאחדות הכדורגל של קולומביה רמון ג'סורון לאחר המעצר
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
יאמיל
יאמיל
בנו של נשיא ההתאחדות, רמון יאמיל
(צילום: רויטרס)
עוד נטען כי ברגע שאחד המאבטחים הניח את ידו על חזהו של נשיא ההתאחדות הקולומביאנית, האחרון דחף את השוטר בעוד בנו "משך אותו ארצה, הכה אותו באגרופים ובעט בראשו". הבן אף "דחף פקידה שניסתה לסייע" במהלך האירוע האלים. יש לציין כי ההתאחדות הקולומביאנית עוד לא הגיבה רשמית לנושא.
כידוע, זה היה קופה לא ממש מאורגן, למרות שנערך בארה"ב. הפשלות שנרשמו לאורך הדרך מעלות חששות לגבי המוכנות של המדינה שתארח את המונדיאל בצוותא עם קנדה ומקסיקו בעוד שנתיים.
3 צפייה בגלריה
מאבטח מפנה אוהד מהאצטדיון
מאבטח מפנה אוהד מהאצטדיון
הבלגן לפני תחילת הגמר בין ארגנטינה לקולומביה
(צילום: Maddie Meyer/Getty Images)
השיא השלילי נרשם לפני הגמר. שריקת הפתיחה נדחתה בשעה ורבע בגלל כאוס מחוץ לאצטדיון במיאמי, כשעשרות אלפי אוהדים מוטרפים ללא כרטיסים התנפלו על שערי הכניסה, זינקו מעל החומות או זחלו פנימה דרך תעלות אוורור. הסדרנים ההמומים, בעזרת כוחות משטרה, ניסו לעצור את השטף על ידי הצבת מחסומים והשאירו בחוץ אוהדים עם כרטיסים ביד.
על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, אנשים שהגיעו במיוחד למשחק מארגנטינה או קולומביה, ושילמו אלפי דולרים עבור הכרטיס, לא זכו להיכנס לאצטדיון וצפו במשחק על מסך ענק בחוץ.
עוד לפני כן, הטורניר היה עמוס בתקריות - כמו בחצי הגמר, כאשר שחקני אורוגוואי עלו ליציע ונלחמו באוהדים קולומביאנים שאיימו על משפחותיהם.
אוהדי ארגנטינה שרים למסי בטיימס סקוור
(באדיבות ONE)