לאו מסי חזר הלילה (בין חמישי לשישי) ללבוש את מדי התכלת-לבן של נבחרת ארגנטינה - לראשונה מאז גמר הקופה אמריקה - אך גם הוא לא עזר יותר מדי לאלופת העולם, שהשיגה תיקו ראשון בקמפיין מוקדמות המונדיאל, ודי מאכזב, 1:1 בוונצואלה.
האמת, לאור תנאי המגרש - היכולת הפושרת של מסי די מובנת. המשחק החל באיחור של חצי שעה בגלל הכר הדשא המוצף והיה קשה לשחק בין ובתוך השלוליות. האלביסלסטה היו ראשונים לעלות על לוח התוצאות. מסי הרים כדור חופשי בדקה ה-13 לתוך הרחבה, השוער המקומי רפאל רומו הדף על הבלם שלו וניקו אוטאמנדי ניצל זאת כדי לכבוש מקרוב את שערו השלישי בקמפיין.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מאוכזב. מסי
(צילום: Edilzon Gamez/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
ונצואלה חוגגת
ונצואלה חוגגת
ונצואלה חוגגת את השוויון
(צילום: Edilzon Gamez/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
ונצואלה חוגגת
ונצואלה חוגגת
כך כר הדשא נראה לפני שריקת הפתיחה
(צילום: AP Photo/Ariana Cubillos)
ונצואלה הייתה טובה יותר במחצית השנייה והשיגה שוויון מוצדק מנגיחה נהדרת של סלומון רונדון (65), שהכניע לרשת של חרונימו רולי, שהחליף בין הקורות את אמיליאנו מרטינס המושעה.
"היה מאוד קשה לשחק כאן כדורגל, זה היה מגעיל", אמר מסי לאחר המשחק. "לא הצלחנו להשלים שתי מסירות רצופות". גם הקשר רודריגו דה פול המשיך באותו הקו: "במגרש כזה, אי אפשר היה לשחק כדורגל".
רק שמסתבר כי התיקו בוונצואלה עוד אפילו הגדיל את הפער של ארגנטינה בפסגת הבית ל-3 נקודות, לאור ה-1:0 המפתיע של קולומביה השנייה בבוליביה. הרצף המרשים של 31 משחקים ללא הפסד של הקולומביאנים נקטע באצטדיון באל אלטו, שנמצא 4,150 מטר מעל פני הים. המפתיע הוא שבוליביה בכלל נותרה ב-10 שחקנים בגלל עבירה גסה בדקה ה-21 של הקטור קוויאר על רוג'ר מרטינס, אבל הצליחה לנצח בזכות שער של מיגיליטו (58) ורשמה 'וי' שלישי ברציפות במוקדמות - אולי בדרך להופעה ראשונה מאז 1994 בגביע העולמי.
4 צפייה בגלריה
נבחרת בוליביה
נבחרת בוליביה
שחקני בוליביה אחרי הניצחון השלישי ברציפות
(צילום: AIZAR RALDES / AFP)
זה היה לילה מאושר בעיקר עבור ברזיל, שחזרה לנצח עם 1:2 דרמטי בצ'ילה. דוריבל ג'וניור בחר להעניק הופעת בכורה (ועוד בהרכב) לחלוץ בוטאפוגו, איגור ז'סוס, והוא החזיר לו עם שער שוויון (45), אחרי שאדוארדו ורגאס הקפיץ את האוהדים בסנטיאגו עם גול מהיר (69 שניות משריקת הפתיחה). לואיס הנריקה המחליף הכריע את ההתמודדות (89) מבישול של מחליף אחר, ברונו גימראייש. הניצחון העלה את ברזיל למקום הרביעי בבית עם 13 נקודות, שש פחות מהמוליכה ארגנטינה. במשחק נוסף: אקוואדור - פרגוואי 0:0.