בספרד עוד לא התאוששו מחגיגות הזכייה באליפות אירופה, וכבר הם צריכים להתמודד עם דיווחים הנוגעים לעתידו של "הבוס", לואיס דה לה פואנטה. על פי הוושינגטון פוסט, המאמן בן ה-63 הביע עניין במשרה שבדיוק התפנתה על הקווים של נבחרת ארה"ב, שנעלה בשבוע שעבר בצורה מאכזבת מאוד את הקופה אמריקה.
בעיתון האמריקאי טוענים כי בתזמון מאוד מפתיע - יומיים לפני הניצחון 1:2 על אנגליה שהביא את גביע אירופה לספרד, יצרו סוכניו של המאמן קשר עם מאט קרוקר, המנהל הספורטיבי של נבחרת ארה"ב, שמחפש מחליף למאמן גרג ברהאלטר. בניגוד לציפיות, ארה"ב הודחה מהאליפות היבשתית כבר בשלב הבתים, בעקבות הפסדים שרשמה נגד אורוגוואי (1:0) ופנמה (2:1), וכשבמאזנה ניצחון בודד על בוליביה (0:2).
1 צפייה בגלריה
דה לה פואנטה
דה לה פואנטה
הכין תוכנית גיבוי במקרה של כישלון? דה לה פואנטה
(צילום: EPA/OLIVIER MATTHYS)
מדובר בדיווחים מפתיעים על רקע ההצלחה הפנומנלית של המאמן הספרדי. דה לה פואנטה משמש מאמן בהתאחדות הספרדית מאז 2013, ועוד לפני כן שימש מאמן בקבוצת המשנה של בילבאו וקבוצה הנוער של סביליה. במסגרת עבודתו בנבחרות הצעירות של ספרד, הוא זכה ביורו עד גיל 19 עם נבחרת הנוער ב-2015 וביורו עד גיל 23 עם הנבחרת הצעירה ב-2019. השבוע, כידוע, הוא כבר עשה זאת עם הבוגרת.
"אני לא יכול להיות מאושר יותר", אמר דה לה פואנטה אחרי הזכייה, "אנחנו קבוצה אמיתית, אלופת אירופה. אני מאמן את השחקנים הכי טובים בעולם. אמרתי את זה בעבר ואני עומד על זה. ואנחנו תמיד יכולים להיות טובים יותר".
כשמעבר לפינה מחכה אליפות העולם 2026, בספרד ישמחו לראות את המאמן ממשיך לעמוד על הקווים של "לה רוחה", בטח כשרק לאחרונה הוא האריך את חוזה עד...2026. את המונדיאל אגב, תארח לא אחרת מאשר ארה"ב (בצוותא עם קנדה ומקסיקו), כך שאם לא המאמן הספרדי, יעשו שם מאמצים גדולים למצאו מאמן ראוי לנבחרת מארחת.
קוקורייה שר: הולאנד רועד כשהוא רואה אותי
(באדיבות ONE)