נבחרת ניגריה הייתה אמורה להתארח מחר (שלישי, 22:00) אצל לוב במסגרת המחזור הרביעי של מוקדמות אליפות אפריקה - ארבעה ימים אחרי שניצחה אותה 0:1 בביתה - אך לטענת ה"סופר איגלס" הם מתכוונים להחרים את המשחק אחרי שורה של "תקלות" לא מתוכננות.
לפי דובר נבחרת ניגרה פרומיס אפוגה, המטוס של ה"הסופר איגלס", שהיה אמור לנחות בבנגאזי, הוסט לשדה תעופה אחר במרחק 240 קילומטרים מזרחה. "כשעה לפני הנחיתה, המטוס הניגרי שהתקרב ליעדו בבנגאזי הוסט לעיר אחרת במרחק נסיעה של יותר משעתיים מהיעד המקורי", אמר אפוגה. המשלחות של גאנה וסודן, שגם ישחקו מחר באותה עיר, דווקא הורשו לנחות.
קפטן ניגריה, ויליאם טרוסט-אקונג, כתב היום ב-X כי "12+ שעות בשדה תעופה נטוש בלוב אחרי שהמטוס שלנו הוסט בזמן הנחיתה. הממשלה הלובית ביטלה את אישור הנחיתה שלנו בבנגאזי ללא סיבה. הם נעלו את שערי שדה התעופה והשאירו אותנו ללא קשר טלפוני, אוכל או שתייה. הכל כדי לשחק משחקי מוח".
ויקטור אוסימן, הכוכב הכי גדול של ניגריה שלא נכלל בסגל בגלל פציעה, התייחס לנושא מביתו בפוסט ברשת החברתית ותקף: "אני מאוכזב מהטיפול הבלתי הוגן שהאחים והמאמנים שלי נאלצים להתמודד איתו בנמל התעופה של לוב אתמול בלילה. מעשים כאלה סותרים את רוח הספורט.
"אני קורא ל-CAF (התאחדות הכדורגל של אפריקה) ולגופים אחרים בכדורגל להתערב, מכיוון שחבריי לקבוצה עדיין תקועים בנמל התעופה בלוב. זה בלתי מוצדק ולא אנושי. אנחנו עומדים יחד, חזקים יותר מתמיד.
"הניסיון של התאחדות הכדורגל הלובית אינו עוד רק עיכוב. זו טקטיקה מכוונת להחליש ולהרוס את המוראל של השחקנים, וזה מתחיל להיראות יותר כמו מצב של בני ערובה. הקפטן שלנו אמר שלא נשחק ואני תומך בו, אלא אם כן המשחק יועבר לקרקע נייטראלית. הרשויות חייבות לפעול".
מנגד, קפטן לוב, פייסל אל-בדרי, טען כי הקבוצה זכתה ליחס גרוע בניגריה בשבוע שעבר. "המזוודות שלנו נבדקו בתוך המטוס במשך שעה, וגם עוכבנו בהעברה מעיר אחת לאחרת במשך שלוש שעות, למרות שטסנו במטוס פרטי, והיה שדה תעופה קרוב לעיר שרצינו לשחק בה", הוא אמר.
"אחרי זמן רב, הגיעו שלושה מיניבוסים ללא מיזוג אוויר וניידת משטרה, בנוסף לשתי מכוניות מהשגרירות הלובית, המשיך אל-בדרי. "כמה זמן נמשיך לקבל קבלת פנים כזו? בעוד קבוצות אחרות מתקבלות בשדות התעופה והמלונות הטובים ביותר, האם עלינו תמיד להיות סבלניים מול הדברים האלה? אנחנו סובלים מהבעיה הזו כבר שנים רבות, ולמרות שאנחנו מוכנים לסבול את זה, חייב להיות פתרון לפרקטיקות האלה. אנחנו דורשים מהרשויות הרלוונטיות לבדוק את המעשים האלה".
אך טענות אלה הוכחשו על ידי ההתאחדות הניגרית לכדורגל (NFF), ועמנואל איאבונמי, בכיר ב-NFF, אמר ל-ESPN שהלובים היו האדריכלים של הכאוס שלהם עצמם: "דיברתי עם המזכיר הכללי של ההתאחדות הלובית לכדורגל, באריכות, ביום שני והוא מעולם לא רמז שהקבוצה שלו תגיע ביום שלישי (למחרת). הוא רק אמר שיחזור אליי אבל הוא מעולם לא עשה זאת.
"ביום שני בערב, מישהו מההתאחדות הלובית התקשר אליי ואמר שהקבוצה שלו תגיע ביום שלישי בצהריים. עשינו את כל ההכנות לקבל את הקבוצה באויו עם הגעתה. רק שעה אחרי שהקבוצה הייתה באוויר הוא אמר לי שהמשלחת תנחת בפורט הרקורט. זה שיבש כל כך הרבה דברים, אבל עדיין פתרנו מכשולים כדי לקבל אישור מהרשויות הפדרליות לאפשר למטוס שלהם להטיס אותם לאויו ברגע שיסיימו את ההליכים בפורט הרקורט. כנראה שזה היה כרוך בעלות נוספת להתאחדות הלובית מחברת הצ'רטר, והם לא רצו את זה, אז הם העדיפו לנסוע מפורט הרקורט לאויו דרך היבשה".
מאמן נבחרת ניגריה אוסטין אגואבואן אמר שקבוצתו לא תתבלבל בגלל התעלולים מחוץ למגרש: "כמישהו שנסע ברחבי אפריקה כששיחק בנבחרת, וגם אימן, ראינו דברים גרועים יותר. אנחנו פשוט צריכים לשמור על הבחורים ממוקדים ומוכנים למשחק. יש לנו משימה להשיג שש נקודות משני המשחקים האלה. עשינו חצי מזה, עכשיו אנחנו צריכים להתמקד בעשיית החצי השני. זה לא בסדר שדברים כאלה עדיין קורים, אבל אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות מוסחים".
המשימה המיידית של אגואבואן היא למצוא דרך להפיק את המיטב מהחלוץ ויקטור בוניפייס, שמככב בבאייר לברקוזן אך מתקשה בנבחרת. "בוניפאס הוא מסיים טוב, חלוץ קליני, אבל הוא התקשה בנבחרת", הודה אגואבואן. "לפעמים ההזדמנויות האלה לא מגיעות בקלות.
"אני זוכר שזה קרה ברואנדה ושוב נגד לוב. כשאתה מקבל חצי הזדמנות, חלוץ כמו רומאריו היה בועט בקצה הנעל. אבל הוא רוצה לסדר את זה ואז המגינים מתאוששים. אז אם הוא יחליט בזמן, אני חושב שהוא יבקיע הרבה שערים. אני אדבר איתו על זה".
שלוש נקודות בלוב יבטיחו לניגריה, סגנית אלופת אפריקה, את העלייה לשלב הבא. כרגע יש לה שבע נקודות מתשע אפשריות ומאזן שערים 0:4. במוקדמות המונדיאל מצבה הרבה פחות טוב, כשהיא עם שלוש נקודות בארבעה משחקים ובמקום החמישי בלבד מתוך שש בבית 3.