זה היה צפוי אבל היום (רביעי) הגיעה ההודעה הרשמית: מנואל נוייר הודיע על פרישה מנבחרת גרמניה, אחרי 15 שנים במדים הלאומיים. שוער באיירן מינכן הוא הרביעי בקרב הסגל השחקנים ליורו הביתי בקיץ האחרון, בו גרמניה הלהיבה אך הודחה ברבע הגמר אחרי הפסד 2:1 לספרד, שמודיע על פרישה מהנבחרת או בכלל אחרי שטוני קרוס, אילקאי גונדואן, ותומאס מולר כבר עשו זאת.
"כל מי שמכיר אותי יודע שההחלטה הזו לא הייתה קלה עבורי", הסביר נוייר בן ה-38 את ההחלטה בסרטון ששיתף בחשבון האינסטגרם שלו. "פיזית - אני מרגיש מצוין, ואני מאמין שאני אוכל להיות כשיר למונדיאל 2026. ובכל זאת, לאחר שיחות אינטנסיביות וארוכות רבות עם משפחתי וחבריי, הגעתי להחלטה שעכשיו זה הזמן הנכון לסיים את הפרק שלי בנבחרת".
1 צפייה בגלריה
מנואל נוייר
מנואל נוייר
"אהבתי ללבוש את חולצת הנבחרת". נוייר
(צילום: Fabrice COFFRINI / AFP)
נוייר ערך את הופעת הבכורה שלו בגרמניה ב-2009 ורשם מאז לא פחות מ-124 הופעות - יותר מכל שוער גרמני אחר. השיא הגיע כמובן עם הזכייה במונדיאל 2014 בברזיל, והוא גם סיים עם גרמניה במקום השלישי בגביע העולם ב-2010 בדרום אפריקה.
"כשאני מסתכל אחורה", המשיך השוער הוותיק. "אני מתמלא בגאווה וגם בהרבה הכרת תודה. עברו יותר מ-15 שנים מאז הופעת הבכורה שלי, כששיחקנו באיחוד האמירויות, ומאוד התרגשתי. זאת הייתה זכות גדולה להיות על המגרש עם כל חבריי לנבחרת וגם להיות קפטן נבחרת גרמניה במשך יותר משבע שנים. באופן אישי, אהבתי ללבוש את חולצת נבחרת גרמניה. תודה רבה על כך".
בסיום התייחס השוער לאכזבה ביורו האחרון: "למרבה הצער זה לא הספיק לתואר אבל האליפות הזאת הייתה מבחינתי שיא נוסף בקריירה. הרגשתי בכל שנייה אופוריה וסולידריות מאוד מיוחדת בכל הארץ. בואו נשמור על זה ככה".